Viso pasaulio automobilių gerbėjų dėmesys pirmomis spalio savaitėmis sutelktas į Paryžių – čia vyksta viena prestižiškiausių parodų pasaulyje „Mondial de l‘automobile“. Kas antrus metus rudenį vykstanti paroda šiemet autofanų meka tapo spalio 1-16 dienomis, o dar dvi dienas prieš tai turėjo žurnalistai. Kas parodoje įdomaus šiemet?
Nukeliauti į Paryžiaus automobilių parodą iš Lietuvos nėra nei sudėtinga, nei itin brangu. Pigių skrydžių įmonės „Ryanair“ ir „Wizz Air“ keliskart per savaitę kursuoja reisu Vilnius-Paryžius-Vilnius, tad įsigyti lėktuvo bilietus už mažiau nei šimtą eurų nėra sudėtinga užduotis. Problema tik viena – šių aviakompanijų lėktuvai leidžiasi ne Paryžiuje, o už šimto kilometrų esančiame Bovė oro uoste. Geroji žinia – taksi nuo Bovė oro uosto iki šio miesto traukinių stoties kainuoja keliolika eurų, o traukinys iš Bovė į Paryžių – mažiau nei dvidešimt. Pačiame Paryžiuje automobiliu važinėti nėra itin patogu, tačiau metro tinklas išvystytas puikiai ir asmeninio transporto trūkumas jokių problemų nesukelia. O bilietas į parodą nekainuos nei dešimtadalio to, ką išleisite kelionei į Paryžių.
Tad į parodą nuvykti dar galite. O ar verta tą daryti, įspūdį susidarysite paskaitę šį straipsnį bei „pagooglinę“ kitas parodos naujienas.
Kokios naujovės parodoje didžiausios? Dauguma pasaulio automobilių gamintojų masiškai „kepa“ visureigius, kurie užima vis naujus segmentus. Taip „Škoda“ žengia į didžiųjų visureigių rinką su „Kodiaq“, o „Toyota“ – į mažųjų su C-HR. „Škoda“ modelis yra įmonės flagmanas, tarsi paaukštinta „Superb“ versija. „Toyota“ – į jaunimą ir moteris orientuotas nedidelis ir dailus visureigis.
Nereikėtų sumenkinti „SEAT Ateca“ visureigio – gamintojas visur, kur tik įmanoma, žada puikų kainos ir kokybės santykį. Nors tai pirmasis ispanų gamintojo visureigis, jis gaminamas kartu su itin populiariu „Škoda Yeti“ ir daug detalių dalijasi su čekų modeliu. Tai gali padėti Lietuvoje ne itin populiariam automobilių gamintojui pralaužti ledus.
Kadangi paroda vyksta Prancūzijoje, natūralu, kad šios šalies gamintojai jai taip pat ruošiasi. „Peugeot“ pristatė du visiškai naujus automobilius, iš vienatūrių evoliucionavusius į krosoverius: 3008 ir 5008.
Prabangūs visureigiai taip pat neužleidžia savo pozicijų. Paryžiaus automobilių parodoje galima išvysti tokius visiškai naujus egzempliorius kaip „Audi Q5“ ar „Land Rover Discovery“, kurie artėjančią žiemą atkeliaus ir į Lietuvą.
Nepatinka visureigiai ir mėgstate tradicinius hečbekus? Pasirinkimas čia nemažas: „Nissan Micra“ stebina naujomis ir tokiame mažame automobilyje neregėtomis technologijomis, „Citroen C3“ – išskirtiniu dizainu, o „KIA Rio“ – dar aukštesne kokybe ir išliekančiu patikimumo etalonu – 7 metų garantija.
Reikia didesnių hečbekų? Prašom: visiškai naujas „Hyundai i30“ pasiruošęs nustebinti kiekvieną, o „Honda Civic“ – apstulbinti išskirtiniais dizaino sprendimais.
Ne mažiau naujienų ir elektromobilių rinkoje. „Opel“ pristatė „Ampera-E“, kuri gali viena įkrova nuvažiuoti net 500 kilometrų, o „Renault“ – ZOE, kuris pajėgus įveikti 400 km. Nors nei vienas šių modelių naujas neparduodamas Lietuvoje, jau greitu metu jų turėtų atsirasti antrinėje rinkoje ir pagaliau kelionė iš Vilniaus į Palangą bus įmanoma ne tik su „Tesla“.
Įspūdingų koncepcinių modelių parodoje taip pat netrūksta: „Mercedes-Maybach 6“, „Renault Trezor“ ir kiti tampa originaliais parodos papuošimais, kuriuos prisimena visas pasaulis.
Be naujų automobilių, Paryžiuje galima rasti ir motociklų bei įvairių technologijų stendų – „Samsung“, „Bridgestone“, „BlaBlaCar“ ir dešimtys kitų čia rado savo vietą. „Coys“ aukcione už šimtus tūkstančių eurų parduodami istoriniai automobiliai gali suvirpinti širdelę, o atskirame paviljone sustatyti automobiliai iš įvairiausių kino filmų, nuo „Vaiduoklių medžiotojų“, „Atgal į ateitį“ iki „Greiti ir įsiutę“ ar Džeimso Bondo serijų, privers žavėtis kiekvieną.
Tačiau 2016-ųjų Paryžiaus automobilių paroda turi vieną minusą – ją ignoravo bene 10 visame pasaulyje žinomų automobilių gamintojų. Čia nėra „Volvo“, „Ford“, „Mazda“, „Lamborghini“, „Rolls-Royce“, „Bentley“, „Bugatti“ ir kitų. Automobilių ekspertai liūdnai prognozuoja, kad tai gali būti transporto pramonės taupymo rinkodaros sąskaita eros pradžia ir gamintojai parodose dalyvaus tik tada, kai turės daug ir svarbių naujienų.