Vairuojant neretai susiklosto situacijų, kai prireikia kitų vairuotojų arba aplinkinių pagalbos: prietaisų skydelyje užsidega pranešimai, bet nežinome, ką jie reiškia, reikia pagalbos pakeisti padangą, užkurti automobilį, ištempti jį iš pusnies ir panašiai. Tokių situacijų netgi netikėčiausiais momentais gali nutikti kiekvienam, tačiau ne visi, į kuriuos kreipiamasi pagalbos, noriai padeda.
Transporto skelbimų portalo Autogidas.lt atliktos apklausos rezultatai atskleidė, kad vairuotojams dažniausiai prireikia kitų pagalbos, kai tenka kur nors tempti automobilį (35 proc. respondentų) arba kai reikia pagalbos jį užvesti, ypač žiemą (30 proc.).
Dešimtadaliui vairuotojų aplinkinių pagalbos reikėjo, patekus į avariją, apie 9 proc. Autogidas.lt respondentų prašė, kad kas nors padėtų pakeisti nuleistą padangą. 6 proc. nežinojo, kokią problemą nurodo prietaisų skydelyje užsidegę pranešimai, likusiems reikėjo pagalbos pilant degalus (4 proc.), statant automobilį ribotame plote (3 proc.), pučiant padangas (2 proc.) ar išsiaiškinant, kaip atsidaro degalų bakas (1 proc.).
Vairuotojų patirtis, kaip reaguoja aplinkiniai ar kiti vairuotojai, kai tenka kreiptis pagalbos, skirtinga. Tam tikrai daliai apklausos dalyvių pasisekė – netgi jei teko kreiptis ne į draugus ar pažįstamus, jie iškart sulaukė pagalbos ar patarimų. Tačiau dalies respondentų komentarai atskleidė, kad nepažįstami asmenys ne visuomet skuba ar noriai padeda. Ne vienam respondentui, kelyje stabdžiusiam pravažiuojančius automobilius, kad sulauktų pagalbos, teko laukti bent pusvalandį, kol sustos koks nors vairuotojas. Iš apklausų rezultatų taip pat matyti, kad netgi ne kiekvienas sustojęs padeda – dažnai teisinamasi laiko neturėjimu ir nuvažiuojama.
Autogidas.lt informacija