Žieminės padangos pagal jų tipą paprastai skirstomos į dvi: dygliuotos ir nedygliuotos. Pastarąsias galima išskirti į dar dvi: minkšto protektoriaus gumos tipo ir kieto. Kuo jos skiriasi ir kam kurios reikalingos? Padangos, kaip ir bet kuris kitas atributas, turi būti perkamas įvertinus poreikius. Juk biliardą žaisti su golfo lazda sudėtinga, ar ne? Lygiai taip pat nepatogu naudotis padangomis, kurios nepritaikytos žmogaus poreikiams.
Kaip geriausia žieminė padanga paprastai įvardijama dygliuota. Jos pranašumai ant ledo ar suplūkto sniego – akivaizdūs. Dabartinėmis žiemomis, kai temperatūra dažnai svyruoja apie 0 laipsnių, tokio tipo padangos yra itin aktualios – rytais vietomis susidaro plikledis, kuris druska nubarstomas ne tą pačią akimirką.
Kadangi turi keletą neabejotinų privalumų, dygliuotos padangos turi kelis didžiulius minusus. Vienas jų – dygliuotų padangų elgesys ant sauso asfalto ar lyjant lietui ir esant teigiamai aplinkos temperatūrai yra gerokai prastesnis nei nedygliuotų padangų. Antras – komforto stoka, kadangi dygliuotos padangos skleidžia daug triukšmo. Trečias – su jomis galite važiuoti tik į Šiaurės Europą, kadangi Lenkijoje ir kitose į Vakarus esančiose valstybėse dygliuotų padangų naudojimas draudžiamas.
Minkšto gumos mišinio žieminės padangos yra populiariausios Lietuvoje. Jos demonstruoja geras savybes visą žiemą: tiek lyjant lietui ir esant nedidelei teigiamai temperatūrai, tiek sningant ir šąlant. Lyginant pagal savybes ant ledo ar suplūkto sniego, minkšto gumos mišinio padangos neprilygs dygliuotoms, tačiau visais kitais atvejais jas lenks.
Šių padangų minusu galima įvardyti tai, jog esant aukštai aplinkos temperatūrai, jų savybės ženkliai suprastėja – pavyzdžiui, termometro stulpeliui rodant 15 ar daugiau laipsnių. Dėl šios priežasties nereikėtų delsti ir jau pirmomis balandžio dienomis, jeigu tik leidžia oras, permontuoti jas į vasarines.
Kieto gumos mišinio padangos geriausiai tinkamos Vidurio Europos klimatui. Jos komfortiškos važiuojant dideliu greičiu sausa ar šlapia danga bei pasižymi geriausiomis savybėmis prie +10 ar panašios temperatūros. Šiai nukritus į neigiamą pusę, kieto gumos mišinio nedygliuotų padangų savybės krinta, o stipriai sningant ar esant plikledžiui tokiomis padangomis apautas automobilis yra itin nesaugus.
Tačiau kieto gumos mišinio padangos yra puikus pasirinkimas tik gerai valomomis didmiesčių gatvėmis ir automagistralėmis važinėjančiam žmogui – dygliuotos jam tikrai nereikalingos. Lygiai taip pat, nusipirkęs pačias geriausias minkšto mišinio padangas, prasikeiks žvyrkeliais kasdien kilometrus sukantis vairuotojas – prastai prižiūrimame kelyje dygliuotos yra nepamainomos.
Minkšto gumos mišinio padangos – tarpinis variantas tarp abiejų kraštutinumų. Matyt, todėl jos ir yra populiarios.