Vidmantas UŽUSIENIS

Menu, 2004-aisiais Estijoje bandėme ankstesnės kartos trijų ir penkių durų hečbekus „Opel Astra“ , kurie prieš penkerius metus buvo vadinami naujais. Tuomet Amerikos koncernui „General Motors“ priklausantys „Opel“ gamintojai iš Vokietijos pristatė automobilį, kuriame pirmiausia buvo akcentuojamas sportiškumas ir jaunatviškas žavesys. Automobiliai, kaip techninės susisiekimo priemonės, nenuvylė – lakstėme it patrakę šiaurinėmis mūsų šalies kaimynės žemėmis ir žavėjomės „Opel Astra“ stabilumu, dinamika. Tiesa, mašinos išorėje sportiškumo požymių sunkiai galėjai įžvelgti. Tačiau ir solidumo ankstesnės kartos bent jau hečbeko versija stokojo. Šit ir išėjo „Opel Astra“ beveidis, kurį gatvėje pamatęs kažin ar dėmesį atkreipsi.

Atrodo, pirmas kartas „Opel“ gamintojus pamokė. Naujasis „Astra“, kurį planuojama pristatyti rudenį duris atversiančiame Frankfurto automobilių salone, bent jau iš nuotraukų atrodo tarytum išaugęs iš paauglystės marškinių, solidžiai. Ir patys gamintojai sako, kad naujoji „Astra“ karta atsirado įkvėpta ištaigingo vidutinės klasės sedano „Opel Insignia“ stiliaus. Paradoksalu, tačiau naujasis vokiečių hečbekas vizualiai ir sportiškesnis atrodo – dėl originalaus W raidės formos priekio, elegantiškų kėbulo linijų, raumeningos užpakalinės dalies.

Tvirtinama, kad „Opel Astra“ ratus varys du visiškai nauji 1,4 l benzininiai turbomotorai, kurių galia - 120 AG ir 140 AG. Dar viena naujiena – 90 AG jėgainė, kurioje bus sumontuota elektroninė „Stop@Start” sistema. Nežinote, ką tai reiškia? Ogi pirmieji ją įdiegė savo A klasės hečbekuose „Mercedes-Benz“ gamintojai. Vieną tokių automobilių pernai bandžiau Berlyno (Vokietija) gatvėse. Kai sustoji – variklis išsijungia, tačiau užtenka paspausti greičio paminą – ir jis vėl tykiai užsiveda. Ir taip – prie kiekvieno stulpo, prie kurio būtina sustoti. Šitaip taupomi degalai ir daug mažiau į atmosferą išmetama degalų. Naujojo „Opel Astra“ atveju, pasak gamintojų, - išmetamų teršalų kiekis sieks 120 gramų šimtui kilometrų.

Teigiama, kad iki metų pabaigos nuo konvejerio pradės riedėti penkių durų hečbekai „Opel Astra“, vėliau prie jų prisijungs ir kupė „Astra GTC“ bei universalas „Astra Estate“.