Perkant naudotą automobilį, pirmiausia reikia atsižvelgti ne į kėbulą, pakabos darbą, o į variklio gyvybingumą. Tai pats svarbiausias ir brangiausias automobilio komponentas, kurio taisymas gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų. Tačiau kartais nepadeda net ir pati geriausia variklio priežiūra, nes prasti konstrukciniai sprendimai ir ne pačios geriausios medžiagos priverčia variklį sugesti ir išleisti paskutinį atodūsį.

 

Internete yra labai daug įvairiausių ataskaitų, kuriose skelbiami patys patikimiausi ir problematiškiausi automobiliai. Nors jomis ne visada verta pasitikėti, tačiau jų pagalba galima susidaryti įspūdį, kuris automobilis bus draugiškesnis jūsų piniginei. Tuo tarpu mes nusprendėme sudaryti 20 problematiškiausių variklių sąrašą į kurį patenka beveik visi didžiųjų gamintojų produktai.

 

 

  • Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 16V

 

Variklio kodai : AR 32301, AR 67204, AR 32310, AR 32303, AR 34103, AR 36301, AR 16201

Variklių gamybos laikotarpis : 1995-2010

Buvo montuojami į šiuos modelius : Alfa 145/146 2.0 TS (QV / TI), Alfa 147 2.0 TS, 2.0 TS Alfa 156, Alfa 166 2.0 TS Alfa GTV / Spider

Kodėl jis čia? : Šie varikliai sugeba sukelti dvejopus jausmus. Iki 1995 metų gaminti „Twin Spark“ motorai skleisdavo ne tik puikų garsą, bet ir buvo neužmušami. Tačiau, kai Alfa Romeo inžinieriai nusprendė pridėti papildomus 8 vožtuvus ir grandinę pakeisti juostiniu paskirstymo diržu - viskas apsivertė aukštyn kojom.

Keturių cilindrų agregatas yra labai jautrus žemai oro temperatūrai ir pasižymi pakankamai dideliu apetitu tepalui. Norint išvengti nemalonumų ir didžiulės sąskaitos automobilių servise, nuolatos stebėkite tepalo lygį ir anksčiau negu reikalauja gamintojas pakeiskite tepalus. Tačiau, didžiausia šio variklio problema - atsainus požiūris jį kuriant.

 

  • BMW N45​

 

Variklio kodai N45B16, N45NB16, N45B20S              

Variklių gamybos laikotarpis : 2004-2011 (išskyrus N45B20S, kuris buvo gaminamas tik 2006)

Buvo montuojami į šiuos modelius : BMW 116i, BMW 316i (E90) BMW 320si

Kodėl jis čia? : N45 variklis visame pasaulyje buvo žinomas dėl pakankamai didžiulio apetito degalams ir ne pačių geriausių dinaminių savybių (ypač 1,6 litro motoras), tačiau tai smulkmenos, nes laikui bėgant išlindo žymiai didesnės bėdos negu didžiulės kuro sąnaudos.

Didžiausia variklio problema - per kelis „dantis“ peršokantis paskirstymo grandinė. Dėl prastos kokybės hidraulinio įtempėjo ir pačios sistemos dizaino, beveik didžioji dalis BMW N45 variklių kada nors buvo susipažinę su meistru Petru, kuris už mažiausią kainą sugeba padaryti kapitalinį remontą. Įdomu yra tai, kad BMW šios problemos nesugebėjo išspręsti iki pat 2011 metų, kai nutraukta BMW N45 variklio gamyba.

Reikėtų pridurti, kad BMW 320si modeliuose montuojami varikliai turi labai, labai plonas sieneles tarp cilindrų, o tai laikui bėgant priveda iki cilindrų įtrūkimo. Pasitaikydavo atveju, kai įskildavo variklio blokas.

 

  • BMW N47 (iki 2011)

 

Variklio kodas: N47D20

Variklio gamybos metai: nuo 2007 iki dabar. Problematiški varikliai buvo gaminami iki 2011 metų kovo mėnesio. 

Buvo montuojamas į šiuos modelius : BMW 118d / 120d / 123d, BMW 318d / 320d, BMW 520d, BMW X1 18d / 20d / 23d, BMW X3 18d / 20d 

Kodėl jis čia? : Daugelis automobilių tema rašančių žurnalistų šį variklį mėgsta girti dėl puikių dinaminių savybių ir padorių kuro sąnaudų, tačiau kaip ir N45, taip ir N47 turėjo problemų su variklio grandine. Patarimas visiems norintiems įsigyti BMW su šiuo varikliu - kuo greičiau pasikeiskite įtempėjus ir variklio grandinę, nes kitu atveju reikės ne tik vožtuvus keisti, bet ir lyginti velenėlius.

 

  • BMW N63 4.4 Biturbo

 

Variklio kodas : N63B44

Variklio gamybos metai: Nuo 2008 iki dabar. 

Buvo montuojamas į šiuos modelius : : BMW 750i / Li, BMW X5 / X6 50i, BMW X6 ActiveHybrid, BMW 550i, BMW 650i 

Kodėl jis čia? : Labai galingas ir puikiai skambantis motoras nėra tobulas inžinierių kūrinys. N63 silpnoji vieta - aušinimo sistema, kuri nesugeba tinkamai ataušinti dvejomis turbinomis apkarstyto variklio.

Prastai veikianti aušinimo sistema gali ne tik perkaitinti variklį, bet ir sugadinti labai brangius turbokompresorius. Kalbant ūkiškai, vienas prastai veikiantis komponentas sukelia grandininę reakciją, kuri apkrečia likusias variklio dalis.

 

  • BMW / PSA 1.6 „Prince"

 

Variklio kodai: EP6 .. EP6C .. N14B16A, N12B16

Variklių gamybos laikotarpis: nuo 2006 iki dabar

Buvo montuojamas į šiuos modelius : PSA (žymimi VTI arba THP raidėmis): Peugeot 207, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Citroen C3, Citroën C4, Citroën C5, Citroën Berlingo. BMW: Mini Cooper, Mini Cooper S

Kodėl jis čia? : Dar vienas variklis, kuris turėjo labai rimtų problemų su hidrauliniu grandinės įtempėju. Prastai veikiantis komponentas gali priversti iki nutrūkusios grandinės ar vožtuvų kalenimo.

BMW - PSA koncernas problemą išsprendė 2010 metų pavasarį, tad jeigu dairotės į automobilį, kuris turi būtent šį variklį, ieškokite to, kuris būtų pagamintas 2010 metų rugsėjį arba vėliau.

 

  • Fiat 1.3 MultiJet

Variklio kodai : Z13DT, Z13DTH, Z13DTJ, D13A, FD4, 199 A3.000, 169 A1.000, A9.000 223, 199 A2.000, A9.000 188, 188 A9.000, A8.000 188, 223 A9. 000, 199 A9.000, A1.000 169, 199 B2.000 

Variklio gamybos metai: nuo 2003 iki 2009

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Fiorino, Fiat Punto / Grande Punto, Fiat Idea, Fiat Linea, Fiat Palio, Fiat Panda, Fiat Qubo, Fiat Strada, Fiat Doblo, Fiat Siena, Ford Ka II., Lancia Musa, Lancia Ypsilon, Opel Corsa, Opel Corsa, Opel Astra, Opel Combo, Opel Meriva, Opel Tigra TwinTop, Suzuki Ignis, Suzuki Splash, Suzuki Swift, Suzuki SX4, Suzuki Wagon R +Více 

Kodėl jis čia? : Mažučiai dyzeliniai varikliai savo tikrąjį „charakterį“ pademonstruoja kai perlipa 300 tūkst. kilometrų ribą, ypač jeigu jis buvo naudojamas sunkesniuose, didesniuose modeliuose.

Jeigu gimėte po laiminga žvaigžde, užteks laiku pakeisti tepalus ir džiaugtis motoro ilgaamžiškumu, tačiau maždaug 47 procentai pagamintų motorų į oficialias markių atstovybes sugrįždavo su nutrūkusia grandine.

 

  • Ford Endura-D / DE 1.8 TD

 

Variklio kodai : RFN, RFM, RVA, RFD, RFK, RFS, RFA, RFB, RFL, RTN, RTP, RTQ

Variklio gamybos laikotarpis : 1988 - 2000

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Ford Fiesta, Ford Escort / Orion, Ford Sierra, Ford Mondeo (MK1)

Kodėl jis čia? : 20 problematiškiausių variklių sąraše, štai šis motoras yra pats seniausias, tačiau ne pats blogiausias. Dvylika metų gamintas variklis turėjo problemų dėl perkaitimo, netikėtai sumažėjusios kompresijos cilindruose ir nelabai sandaraus bloko.

 

  • 3.0 V6 Isuzu

 

Variklio kodai : 6DE1, Y60DT, P9X

Variklio gamybos laikotarpis : 2001-2008

Buvo montuojamas į šiuos modelius :  Opel Vectra C 3.0 DTI Opel Signum 3.0 DTI, Saab 9-5 3.0 TiD, Renault Vel Satis 3.0 dCi, Renault Espace 3.0 dCi

Kodėl jis čia? : Šis dyzelinis variklis turi šiek tiek daugiau problemų negu anksčiau išvardinti agregatai. V6 variklis turi nuolatinių problemų su purkštukais (Denso firmos gamybos), perkaitimais ir aušinimo skysčio patekimu į variklį.

Daugiausiai problemų turėję varikliai buvo gaminami iki 2005 metų. Vėliau gaminti egzemplioriai buvo truputėlį patobulinti.

 

  • Mazda Renesis (Rotorinis)

 

Variklio kodas : 13B-MSP

Variklio gamybos laikotarpis : nuo 2003 iki 2012

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Mazda RX-8

Kodėl jis čia? : Rotoriniai varikliai turi keletą puikų savybių. Rotoriniai varikliai pasižymi labai mažomis vibracijomis, puikiomis techninėmis charakteristikomis, tačiau rotoriniai varikliai turi labai vieną didelį trūkumą. Rotoriniai varikliai nėra ilgaamžiai.

Per pastaruosius dvidešimt metų rotoriniai varikliai patobulėjo, tačiau įprastas rotorinių motorų variklių resursas siekia vos 60 tūkst. kilometrų. Elgiantis atsargiai, galima variklio gyvenimą prailginti iki 120 tūkst. Vis dėlto, įsigiję mašiną su rotoriniu varikliu teks labai dažnai galvoti apie kapitalinį motoro remontą.

 

  • Renault 2.2 dCi

 

Variklio kodas : G9T ...

Variklio gamybos laikotarpis : nuo 1999 iki 2009

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Renault Laguna II 2.2 dCi, Renault Vel Satis 2.2 dCi, Renault Espace IV 2.2 dCi, Renault Master II 2.2 dCi, Nissan Interstar 2.2 dCi T35, Opel Movano 2.2 DTI 

Kodėl jis čia? : Baltame popieriaus lape šis Renault motoras atrodo nuostabiai. Galingas, ekonomiškas ir dinamiškas, tačiau išvyniojus gražų popieriuką išlenda gan bjaurios problemos.

Problemų sąraše yra nepatvariai suprojektuota paskirstymo diržo sistema, iš rikiuotės išeina turbinos, EGR vožtuvai, purkštukai ir įvairūs davikliai. Prie to pačio reikėtų paminėti, kad laiku nepakeitus tepalų 1,5 ir 1,9 litro dyzeliniams varikliams, turėsite problemų su švaistikliais.

 

  • Saab Turbo

 

Variklio kodai : B205, B205L, B205R, B235E, B235L, B235R

Variklio gamybos metai : 1997-2010

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Saab 9-3 2.0 Turbo and 2.3 Turbo (1999 - 2003), Saab 9-5 2.0 Turbo ir 2.3 Turbo (nuo 1997)

Kodėl jis čia? : Pagrindinė šių variklių problema - perkaitimas. Tiesiog dėl prastai suprojektuoto variklio, priekinė motoro dalis nuolatos kenčia nuo per didelės temperatūros. Variklio perkaitimas gali sukelti labai daug problemų. Pavyzdžiui? Gali įtrūkti variklio blokas.

Jeigu jums pavyks pasiekti 200 tūkst. kilometrų ribą be jokių rimtų gėdimų, paskambinkite Saab ir apie tai praneškite.

 

  • Škoda 1.2

 

Variklio kodai : AWY, AZQ, BME, BMD, BBM, BZG, CHFA, CEVA

Variklio gamybos laikotarpis : nuo 2001 iki dabar

Buvo montuojamas į šiuos modelius :   Škoda Fabia, Škoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza, Seat Cordoba

Kodėl jis čia? : Šis variklis kentėjo ne nuo vienos, bet nuo keletos ligų. Tačiau už prastai pagamintą variklį reikėtų kaltinti ne Škoda, bet VAG koncerno inžinierius.

Variklio grandinė mėgsta peršokti į priekį, važiuojant užmiestyje variklis mėgsta perkaisti, pasižymi labai dideliu apetitu tepalams. Droselio sklendės taip pat yra silpnoji šių variklių vieta.

 

  • Subaru 2.0 dyzelis

 

Variklio kodas : EE20

Variklio gamybos metai: from 2007 to this day, the risk in 2010

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Subaru Forester 2.0D, 2.0D Subaru Impreza, Subaru Legacy / Outback 2.0D

Kodėl jis čia? : Pirmasis blynas prisvilo. Taip būtų galima apibūdinti pirmąjį Subaru kompanijos dyzelinį variklį. Didžioji dalis šių variklių turi problemų su purkštukais, PDF filtrais ir lūžtančiais alkūniniais velenais. Tačiau pastarąją problemą galima atitolinti įsigyjant aukštos kokybės tepalus. Pilstomi iš garažo netinka.

 

  • Toyota 2.2 D4-D / D-CAT (iki 2009)

 

Variklio kodas2AD-FHV, 2AD-FTV

Variklio gamybos metai: nuo 2005 iki dabar

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Toyota Avensis 2.2 D4-D / D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D / D-CAT, Lexus IS 220d

Kodėl jis čia? : 2,2 litro dyzelinio motoro techninės charakteristikos įspūdingos, tačiau net ir Toyota inžinieriai nesugeba šiais laikais sukurti neužmušamo variklio. Variklis buvo toks prastas, kad net Lexus kompanijos atstovai nerekomenduoja jo pirkti.

EGR vožtuvas, smagratis ir purkštukai - pagrindinės šio variklio bėdos.

 

  • Volkswagen 2.0 TDI

 

Variklio kodai :   BKP, BMR, BRD, BMN

Variklio gamybos metai : 2004-2008

Buvo montuojamas į šiuos variklius : Audi A3 2.0 TDI / 125 kW, B7 Audi A4 2.0 TDI / 125 kW, Seat Altea / Leon / Toledo 2.0 TDI / 125 kW, Skoda Octavia RS TDI (in 2008), Volkswagen Golf / Jetta 2.0 TDI-PD / 125 kW, Volkswagen Passat 2.0 TDI-PD / 103 kW ir 125, Volkswagen Touran 2.0 TDI-PD / 125 kW

Kodėl jis čia? : Apie šio variklio problemas greičiausiai žino kiekvienas Volkswagen savininkas. Net ir vokiškus automobilius giriančios institucijos ir žurnalai pripažįsta, kad 2 litrų dyzelinis variklis buvo ne pats geriausias VAG koncerno kūrinys.

Purkštukai labai problematiški (Siemens). Jeigu labai norite būtent šio variklio, ieškokite modelio, kuris turėtų Bosch firmos purkštukus. Dar viena silpnoji vieta - tepalo siurblio balansyras. Laiku nepakeitus tepalo, gali tekti remontuoti ne tik turbiną, bet ir visą variklį.

 

  • Volkswagen 2.5 TDI V6

 

Variklio kodai : AFB, AKN, AYM, BCZ, BDG, BFC, AKE, BAU, BDH

Variklio gamybos laikotarpis : 1997-2005

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Audi A4 2.5 TDI, Audi A6 (incl. Allroad) 2.5 TDI, Audi A8 2.5 TDI, Škoda Superb 2.5 V6 TDI, Volkswagen Passat 2.5 V6 TDI

Kodėl jis čia? : Kadaise šis variklis buvo labai populiarus tarp Audi Allroad, Volkswagen Passat ir Škoda Superb savininkų. Tačiau koją šiam varikliui pakišdavo problemos su kuro siurbliu, paskirstymo velenėliais, automatine pavarų dėže ir pakankamai sudėtingu pagrindinio diržo keitimu.

 

  • Volkswagen Group 1.2 TSI (EA 111)

 

Variklio kodai : CBZB, CBZA

Variklio gamybos laikotarpis : nuo 2009

Buvo montuojamas į šiuos modelius : Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, III Seat Leon, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf / Golf Plus , VW Caddy, VW Jetta, VW Polo, VW Touran.

Kodėl jis čia? : Visi iki vieno keturių cilindrų varikliai turėjo problemų su grandine. Tačiau šią problemą VAG koncernas ištaisė 2011 metų vasarą. Nors vokiečiai sugebėjo sutvarkyti vieną problemą, tačiau tai paskatino naujų ligų plitimą. Davikliai, purkštukai, turbinos, kuro siurbliai ir t.t.

 

Automanas.lt