Lietuvoje kasmet debiutuoja po naują automobilių markę: prieš kelerius metus veiklą pradėjo po pertraukos grįžęs vokiškas greičio etalonas „Porsche“, netrukus – prabangieji italai „Maserati“, o iškart po jų apie debiutą prakalbo ir prabangūs amerikiečiai „Cadillac“. Pernai Lietuvą pasiekė trečios korėjiečių gamintojos atstovybė – „SsangYong“. 


Naudotų šių markių automobilių šalyje ir anksčiau netrūko, tačiau norint įsigyti naują, tekdavo keliauti geriausiu į Latviją arba Lenkiją. Tad kaip mūsų šalyje sekasi šioms naujų automobilių atstovybėms?
„SsangYong“ reikalai būtų turbūt prasčiausi. Pradėję veiklą po „Subaru“ sparnu, praėjus vos metams jie buvo numesti kitam savininkui – „Suzuki“ atstovui. Priežastis paprasta – nekokie pardavimai ir „Subaru“ noras daugiau koncentruotis į pagrindinę markę, o ne įvedinėti naują produktą į rinką. Dabar „SsangYong“ vėl pradeda savo kelionę lietuviško naujo automobilio pirkėjo link.


„Cadillac“ taip pat negali būti vadinamas sėkmės etalonu. Nors debutavo prieš porą metų ir per tą laiką netgi spėjo deleguoti keturis modelius į Lietuvos „Metų automobilio“ konkursus, šiuose amerikiečiai nieko nelaimėjo, o ir dideliais pardavimais pasigirti negali. Tačiau po KIA sparnu prisiglaudę amerikietiški automobiliai turi potencialo tapti alternatyva žmonėms, kuriems vokiški prabangūs sedanai jau atsibodo, o „Lexus“ bei „Jaguar“ alternatyvos taip pat nežavi.


„Maserati“ kelionė Lietuvoje yra kiek sėkmingesnė – pastaraisiais metais buvo parduotas ne vienas prabangus itališkas automobilis, neretai kainuojantis virš 100 tūkst. eurų. Naujus „Maserati“ modelius lengviau išvysti ir gatvėse.


Ypatingai daug „Maserati“ išvysime kitąmet – juk šiemet Lietuvoje pristatytas pirmasis šio gamintojo visureigis „Levante“. Sportiškumu jis neprilygsta „Porsche Cayenne S“, prabanga – „Bentley Bentayga“, tačiau abiejų savybių bei itališko dizaino kupinas kūrinys jau sulaukė nemažai pasisekimo. Naujus „Levante“ Lietuvoje skaičiuoti galima ne vienos rankos pirštais.


„Porsche“ yra atskira sėkmės istorija. Vos jai debiutavus, 2014 m. prabangių ir sportiškų vokiškų automobilių Lieuvoje buvo parduota daugiau nei „Peugeot“. Žinoma, skaičiuojant tik naujus modelius.


Ypatingo pasisekimo Lietuvoje sulaukė ne pigiausieji „Boxster“ ar „Cayman“, tačiau prabangiausias visureigis „Cayenne“ bei sportiškasis „Macan“. Per 2016-ųjų sausio-spalio mėnesius Lietuvoje buvo parduoti net 120 naujų „Porsche“ automobilių, iš jų 45 – „Cayenne“. Kadangi „Peugeot“ pastaraisiais metais aktyviai dirba Lietuvos rinkoje, prancūziškų automobilių pardavimai jau seniai pralenkė „Porsche“, tačiau 12 automobilių per mėnesį vidurkis yra įspūdingas. Lyginant pagal vidutinę parduodamo automobilio kainą, su „Porsche“ varžytis galėtų tik „Maserati“, tačiau jų pardavimai – keliskart mažesni.


Lietuvoje yra ir dar vienos prabangios britiškos markės žymių – oficialus „Rolls-Royce“ servisas. Čia negalima apžiūrėti ar įsigyti naujo „Rolls-Royce“, tačiau galima atlikti oficialų techninį aptarnavimą turimam.


Ar šalyje kada nors atsiras „Bentley“, „Ferrari“, „Lamborghini“ ir kitų prabangių gamintojų atstovybės? Šansų maždaug tiek pat, kiek automagistralėje Vilnius-Panevėžys išvysti greitam eismui nuo 200 km/val. skirtą eismo juostą. Kitaip tariant, arti nulio. Tačiau prieš 5 metus ir apie naujų „Maserati“ atstovybę Lietuvoje vargu ar kas svarstė.