Rugpjūčio antroje pusėje BMW pristatė itin laukiamą šių metų automobilį – M5 sedaną. Galingas modelis yra sportiškų sedanų ikona: klasikinė komponuotė (galiniai varomieji ratai ir variklis priekyje), puikiai subalansuotos valdymo savybės, užtikrinančios aukšto lygio komfortą ir vairavimo azartą bei aukšta išliekamoji vertė, įrodanti tokių automobilių ilgaamžiškumą. Taip buvo iki šių metų, naujojo BMW M5 pasirodymo.


Po kodiniu G30 pavadinimu užšifruotas automobilis pirmą kartą BMW M serijos istorijoje turi... Visus keturis varančiuosius ratus. Ilgus metus BMW sugebėjo išvengti savo galingiausių modelių „kvadrizavimo“, nors tuo keliu jau senokai nuėjo pagrindiniai konkurentai – S ir RS serijų „Audi“ bei AMG serijos „Mercedes-Benz“.


BMW prarado savo savybę, kuri išskyrė jį iš kitų gamintojų? Iš vienos pusės – taip. Tačiau žvelgiant iš kitos pusės, BMW juk paliko ir galimybę mėgautis tik užpakaliniais varomais ratais bei visiškai išjungti stabilumo kontrolę. Tad jeigu nori mėgautis galiniais varančiais ratais, tokią galimybę turi. Jeigu nori maksimalaus sukibimo įsibėgėjant ar važiuojant slidžiu keliu, gali važiuoti su įjungta „xDrive“ sistema. 


Tai yra ne BMW desperacija siekiant kaip nors pasivyti varžovus, greičiau priešingai: lyderystės užtikrinimas. Jau viršijus 300 AG, dviem ratais varomas automobilis tampa sudėtingai kontroliuojamu. Peršokus 400 AG kartelę, du varomi ratai gali prasisukti bet kurią akimirką, o pasiekus 500 AG, tokią galią išvystantis automobilis daliai jo vairuotojų yra kiek pavojingas. Ilgus metus bandę išlaikyti pusiausvyrą tarp didelės galios ir stabilumo, BMW nusprendė, kad užteks: 600 AG ir 750 Nm vien galiniams ratams būtų per daug. Juolab kad didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1 800 aps./min. – tai reiškia, kad mirksinčią traukos kontrolės lemputę būtų galima išvysti net ir magistralėje.


Keturi varomi ratai turi savo privalumų. BMW M5 pirmą kartą gali su konkurentais lygintis įsibėgėjimo parametrais: sprintas nuo 0 iki 100 km/val. šiuo sedanu trunka vos 3,4 sek. Tai greičiau nei gali įsibėgėti daugelis praėjusiame dešimtmetyje pagamintų superautomobilių.


Jau praėjusios kartos BMW M5 Europoje buvo parduodamas tik su automatinėmis pavarų dėžėmis ir naujasis modelis bavarų gamintojo nusistatymo nepakeis: į naująjį M5 montuojamos tik automatinės 8 laipsnių „M Steptronic“ pavarų dėžės.


M5 taip pat turės reguliuojamo kietumo amortizatorius, standartiniai ratlankiai – 19 colių skersmens, o padangų dydžiai gali sugluminti: galinės 285/40 R19, o priekinės – 275/40 R19.


Į naują klasę įžengęs BMW M5 jau parduodamas ir jį galima įsigyti Lietuvoje. Kaina labiausiai priklauso nuo komplektacijos, tačiau mažiau nei 80 tūkst. eurų nesitikėkite.


Autogidas.lt portale šiuo metu parduodami keli BMW M5, daugiausia jų – E39, kurie buvo gaminti šio tūkstantmečio pradžioje.