Pastaruoju metu Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, ženkliai sumažėjo naujų automobilių pardavimai. Pokyčių patyrė ir naudotų automobilių rinka.

 

Lietuvoje, kuri nuo kitų Europos valstybių skiriasi tuo, jog mūsų šalyje yra gerai išvystyta naudotų automobilių rinka, jau gerą pusmetį fiksuojamas tokių transporto priemonių kainų kritimas. Be to, keičiasi ir pirkėjų įpročiai, ir pardavėjų taikiniai.

 

Apsilankius automobilių turguje ar pardavimo aikštelėse galima pamatyti, jog parduodamų modelių sumažėjo nedaug. Tačiau patys pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, smuko - dar visai neseniai pagrindiniai pirkėjai buvo Rusijos, Baltarusijos ar Kazachstano gyventojai, o šiandien naudotus automobilius daugiausia perka ne tokie turtingi lietuviai.

 

Maža to - tokių mašinų mūsų šalyje ima dairytis ankstesni jų savininkai - Vakarų Europos valstybių gyventojai.

 

Senų mašinų nebėra

 

"Svečiai iš Rytų supirkinėdavo net ir toli gražu ne puikiausios techninės būklės automobilius, dabar tokią mašiną parduoti yra tikrai sunku. Dauguma pirkėjų stengiasi pirkti "ledinėmis" žargonu vadinamas mašinas, kurios tiek išvaizda, tiek būkle yra beveik kaip naujos", - "Autosalonui" sakė Rimantas P., Klaipėdos automobilių turguje prekiaujantis jau kelerius metus.

 

Apynaujų automobilių populiarėjimo turguose tendenciją patvirtino ir Nauris Burneika, uostamiesčio Tilžės turgaus direktorius.

 

"Bene populiariausios dabar yra 3-5 metų senumo mašinos. Matyt, viena iš priežasčių - jos gerokai pigesnės nei visiškai naujas analogas, tačiau tebėra geros būklės. Be to, senesnių mašinų srautai, kadaise plūdę iš Vakarų Europos valstybių, pastebimai senka. Sakykime, Ispanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje senesnių naudotų automobilių rasti jau sunku", - teigė jis.

 

Kainos krito pastebimai

 

Dėl šios priežasties keičiasi ir vairuotojų įpročiai, sako N. Burneika.

 

"Dabar "golfų" nebeperka - populiarūs "parketiniai" visureigiai, BMW ir "Mercedes-Benz" markių modeliai", - tikina turgaus vadovas.

 

Tačiau Julius Jankauskis, apynaujais automobiliais visoje Lietuvoje prekiaujančios įmonės "BRC Autocentras" Lengvųjų automobilių skyriaus vadovas, nesutinka - anot jo, krizės metu vis labiau kreipiamas dėmesys į ekonomiškumą.

 

"Tendencija aiški - taupumo link. Sunkmečiu klientai žiūri ir į piniginę dabartiniu momentu, ir ateityje - kreipia dėmesį tai, kiek kainuos išlaikyti mašiną, kiek kainuos pilti jai kuro. Todėl nedideli, mažesnio darbo tūrio variklius turintys automobiliai vis labiau populiarėja", - "Autosalonui" sakė J. Jankauskis.

 

 

Jo teigimu, tą iliustruoja kainų kritimas. Per pastarąjį laiką kai kurie naudoti automobiliai atpigo net iki 50 proc. - labiausiai krito galingus variklius turinčių ar didelių modelių kainos, nes tokius parduoti gerokai sunkiau nei taupesnius ir mažesnius.

 

Skaičiais operuoja ir N. Burneika. Pasak jo, turguje kainos ženkliai pasikeitė vos per pusmetį. Pavyzdžiui, 2005-ųjų laidos "Toyota RAV4" anksčiau kainavo apie 35 tūkst. litų, dabar tokia mašina parduodama už 25 tūkstančius.

 

Iš Lietuvos - į Vakarus

 

Automobilių pasirinkimo tendencijos susijusios ir su kainomis degalinėse. Pastaruoju metu padidėjus kainų skirtumui tarp benzino ir dyzelinio kuro populiarumas pakrypo pastaruosius degalus naudojančių modelių pusėn. Anot N. Burneikos, dyzelinių automobilių pardavimai išaugo labai smarkiai, o benzininių po truputį krenta.

 

Tačiau bene įdomiausias pasikeitimas naudotų automobilių rinkoje - juos pradedama vežti... atgal į Vakarų Europą.

 

"Pavyzdžiui, atsiveža prekeivis naudotą kelerių metų senumo automobilį iš Vokietijos, čia sutvarko ir gabena atgal į Vokietiją. Priežastis paprasta - ten už jį gaus daugiau nei jam sumokėtų čia", - tendenciją iliustruoja N. Burneika.

 

Jį papildo ir J. Jankauskis: "Naudoti automobiliai Europoje dabar turbūt patys pigiausi Lietuvoje. Juk neatsitiktinai pas mus dairytis 1-3 metų senumo mašinų ėmė vykti vakariečiai"