Variklis – aštuonių cilindrų, darbinis tūris – 4,4 litro, galia – 333 AG. Prieš septynerius metus naujas BMW 745i, turėjęs keletą papildomų komforto įrangos detalių, kainavo milžiniškus pinigus – 293 250 litų. Dabar naudotas BMW “septintukas” kainuoja viso labo 57 600 litų.
Gana patrauklus pasiūlymas. 7 serijos BMW yra viena tų mašinų, kurių savininkai sėdi automobilio gale ir, tarkime, studijuoja dokumentus. Daugumą šių BMW šeimininkų vežiojo asmeniniai vairuotojai ir tik viduriniojo visuomenės sluoksnio atstovai šį modelį vairuodavo patys… Kas nutiko BMW “septintukui” po septynerių jo eksploatacijos metų? Nemažai pirmųjų 2002 metais pagamintų 7 serijos modelių (E65) dabar pusvelčiui parduodami Bulgarijos bei Rumunijos kebabų kioskų savininkams. 2002 metų gamybos BMW 745i, kurio variklis pasiekia 333 AG, dabar kainuoja 35–37 tūkst. litų. Kolegoms iš vokiškojo “Auto Bild” pradėjus domėtis šiais modeliais, pardavėjas turkas tiesiai šviesiai pasakė: “BMW parduodame tik eksportui, taigi neduodame jokios garantijos.” Tačiau pasitaiko tokių, kurie pradeda gudrauti: “Automobilis parduodamas specialaus kliento užsakymu, pirkimo sutartis bus pasirašyta tiesiogiai su senuoju savininku, todėl “septintukas” neturės jokių garantijų.”
BMW 745i modelio V8 variklis per “Auto Bild” ilgalaikį testą nė kiek nesusidėvėjo. Jis veikia ramiai ir be priekaištų
Keisčiausia pasirodė tai, kad daugelio prekeivių, bandančių “iškišti” pigų 7 serijos BMW, vardai nevokiški – vienas Igoris, kitas Mahomedas, trečias Saydas. Vienas prekiautojų priduria, kad ir pirkėjų vardai dažniausiai tokie būna. Vis dėlto mūsų kolegoms pavyko rasti vieną pardavėją, kuris sutiko leisti jo parduodamą “septintuką” pastudijuoti iš arčiau ir išbandyti kelyje. Tai buvo 2002 gamybos metų
Tai kas nutiko BMW “septintukams”? Juk iš pirmo žvilgsnio šis bernužėlis atrodo vertas pasitikėjimo. Po 100 tūkst. ilgalaikio testo 7 serijos BMW buvo įvertintas pakankamai gerai. “Auto Bild” ir TUV rengiamoje ataskaitoje tarp trejų metų automobilių jis užėmė neblogą 32 vietą, o tarp penkerių metų buvo 27-tas – tai beveik dukart geriau, nei buvo įvertintas tam pačiam segmentui priklausantis S klasės Mercedes modelis. Tai kodėl pardavėjai neduoda jokios garantijos?
Vienas prekybininkų prisipažino: “Pagrindinė priežastis – streikuojanti
Bandomasis važiavimas
Mūsų testuojamas automobilis yra iš pirmų rankų. 2002 metų vasarą buvęs savininkas už šį BMW 745i sumokėjo 293 250 Lt. Pirkdamas jis drąsiai dėjo “kryžiukus” prie papildomos įrangos: odinis salonas (8500 Lt), stacionari navigacijos sistema (7650 Lt), metalizuoti dažai (3500 Lt), ksenoniniai žibintai (3100 Lt), 18 colių lieti ratlankiai (2700 Lt). Nuvažiavęs 120 tūkst. km, “septintukas” dar yra tvarkingas, tačiau kainuoja jau tik 57 600 Lt. Siaubas! Per daugiau nei septynerius metus mašina prarado net 80 proc. vertės.
Mūsų įspūdis. Toks prabangus 7 serijos BMW – skonio reikalas. Priekiniai žibintai primena surauktus antakius, bagažinės dangtis atrodo taip, tarsi būtų pritvirtinta ne ta detalė. Toliau – salonas. Įsivaizduokite, kad 20 metų važinėjote tuo pačiu “septintuku”, vieną dieną įsėdate į
Mūsų nuosprendis. Labai dailus ir prabangus automobilis tiems, kurie nelinkę taupyti. Mat didžiausios bėdos – elektronika, kurios remontas labai sudėtingas ir brangus. Tad reikia būti pasiruošusiems labai nemažai mokėti už remontą.
Tai nervina
Labiausiai erzina elektronika: kas nors nuolat kvailioja, ypač 2001–2003 metais pagamintuose 7 serijos BMW. Genda net informaciniai nei navigacinės sistemos ekranėliai – jie tiesiog nieko nerodo. Kai kuriais atvejais tereikia šias sistemas tik perkrauti, t.y. iš naujo užvesti mašiną, kartais tenka iš naujo įdiegti programinę įrangą, o blogiausiu atveju reikia pirkti naujus ekranėlius. BMW koncernas nuolat tobulino tiek mechaninę, tiek ir skaitmeninę savo techniką. Ir jei “septintuko” mechanika beveik be priekaištų, tai sudėtinga elektroninė įranga pagerėjo po 2003 m. spalio, kai į 7 serijos modelį buvo įmontuota dviem mygtukais papildyta dar labiau patobulinta “iDrive” sistema. Nuo to laiko elektronikos gedimų pasitaikydavo gerokai rečiau. Kas dar gali sugesti? Pasitaiko atvejų, kai važiuojant BMW 745i staiga nustoja veikti stabdžių stiprintuvas, be to, nutinka taip, kad dėl neaiškių priežasčių nusėda akumuliatorius, sugenda uždegimo ritė ir starteris. Vien pakeisti pastarąją detalę užtrunka penkias darbo valandas, o valanda firminiame servise kainuoja 150 Lt. Prie trūkumų dar galima pridėti per daug ankstyvą važiuoklės susidėvėjimą. Skersinių svirčių guoliai dėl didelės automobilio masės smarkiai apkraunami, o priekyje didelis krūvis tenka vadinamiesiems šarnyrams. Visa tai taip pat itin greitai susidėvi.
Bildanti pakaba. Ankstyvas vadinamųjų šarnyrų ir vairo traukių susidėvėjimas – žinomi gedimai iš TUV gedimų ataskaitų. Itin greitai dylančios pakabos priežastis – didelis automobilio svoris
Išvada
Naudotas 7 serijos BMW už naujo VW Golf kainą. Kas kam patinka, tas tai ir renkasi. Šios mašinos skirtingos kaip diena ir naktis – BMW variklis, kuris pasiekia 333 AG, vos ne tris kartus galingesnis nei Golf “širdutė”. Ir visa tai kainuoja tik daugiau kaip 57 tūkst. litų. Deja, perkant naudotą BMW reikia būti pasiruošusiam apmokėti milžiniškas servisų sąskaitas. O kas nutiks elektronikai po ketverių ar penkerių metų – sunku prognozuoti. Ji, pavyzdžiui, gali visai sukvailioti.
Privalumai
Prabangus limuzinas
Patvari mechaninė įranga
Labai komfortiškai važiuoja
Trūkumai
Nuolat streikuoja elektronika
Labai brangus remontas
Daug neapgalvotų sprendimų
Techniniai BMW 745i (2002 m.) duomenys
Ilgis (mm) 5029
Plotis (mm) 1902
Aukštis (mm) 1492
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3) 4,4
Variklio cilindrų sk. 8
Variklio galia (AG esant aps./min.) 333/6100
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 450/3600
Pavarų dėžė 6/autom.
Maks. greitis (km/h) 250
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 6,4
Degalų bako talpa (l) 88
Bagažinės talpa (l) 500
Automobilio masė (kg) 2035
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 16/8,3/11
Kaina (Lt) 57 600 Lt
Atsarginių detalių kainos
Priekiniai žibintai (vnt.) 1875 Lt
Galiniai žibintai (vnt.) 960 Lt
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 640 Lt
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 520 Lt
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 323 Lt
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 199 Lt
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 557 Lt
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 383 Lt
Šaltinis ir nuotraukos: “Auto Bild Lietuva”