Variklis – aštuonių cilindrų, darbinis tūris – 4,4 litro, galia – 333 AG. Prieš septynerius metus naujas BMW 745i, turėjęs keletą papildomų komforto įrangos detalių, kainavo milžiniškus pinigus – 293 250 litų. Dabar naudotas BMW “septintukas” kainuoja viso labo 57 600 litų.

Gana patrauklus pasiūlymas. 7 serijos BMW yra viena tų mašinų, kurių savininkai sėdi automobilio gale ir, tarkime, studijuoja dokumentus. Daugumą šių BMW šeimininkų vežiojo asmeniniai vairuotojai ir tik viduriniojo visuomenės sluoksnio atstovai šį modelį vairuodavo patys… Kas nutiko BMW “septintukui” po septynerių jo eksploatacijos metų? Nemažai pirmųjų 2002 metais pagamintų 7 serijos modelių (E65) dabar pusvelčiui parduodami Bulgarijos bei Rumunijos kebabų kioskų savininkams. 2002 metų gamybos BMW 745i, kurio variklis pasiekia 333 AG, dabar kainuoja 35–37 tūkst. litų. Kolegoms iš vokiškojo “Auto Bild” pradėjus domėtis šiais modeliais, pardavėjas turkas tiesiai šviesiai pasakė: “BMW parduodame tik eksportui, taigi neduodame jokios garantijos.” Tačiau pasitaiko tokių, kurie pradeda gudrauti: “Automobilis parduodamas specialaus kliento užsakymu, pirkimo sutartis bus pasirašyta tiesiogiai su senuoju savininku, todėl “septintukas” neturės jokių garantijų.”

BMW 745i modelio V8 variklis per “Auto Bild” ilgalaikį testą nė kiek nesusidėvėjo. Jis veikia ramiai ir be priekaištų

Keisčiausia pasirodė tai, kad daugelio prekeivių, bandančių “iškišti” pigų 7 serijos BMW, vardai nevokiški – vienas Igoris, kitas Mahomedas, trečias Saydas. Vienas prekiautojų priduria, kad ir pirkėjų vardai dažniausiai tokie būna. Vis dėlto mūsų kolegoms pavyko rasti vieną pardavėją, kuris sutiko leisti jo parduodamą “septintuką” pastudijuoti iš arčiau ir išbandyti kelyje. Tai buvo 2002 gamybos metų automobilis iš pirmų rankų, nuvažiavęs 120 tūkst. km, visą laiką prižiūrėtas firminiame servise, kurio ir kaina gana padori – 57 600 litų. Deja, ir šio BMW savininkas nenorėjo parduoti mašinos saviems. “Šis automobilis skirtas tik eksportui arba perpardavinėtojams,” – tvirtino jis. Viskas aišku, ir šiai mašinai nenorima duoti jokios garantijos.

Tai kas nutiko BMW “septintukams”? Juk iš pirmo žvilgsnio šis bernužėlis atrodo vertas pasitikėjimo. Po 100 tūkst. ilgalaikio testo 7 serijos BMW buvo įvertintas pakankamai gerai. “Auto Bild” ir TUV rengiamoje ataskaitoje tarp trejų metų automobilių jis užėmė neblogą 32 vietą, o tarp penkerių metų buvo 27-tas – tai beveik dukart geriau, nei buvo įvertintas tam pačiam segmentui priklausantis S klasės Mercedes modelis. Tai kodėl pardavėjai neduoda jokios garantijos?

Vienas prekybininkų prisipažino: “Pagrindinė priežastis – streikuojanti elektronika. Jei sugenda vokiečio pirkta mašina, jis tuoj pat kreipiasi į mus dėl garantijos ir mes turime viską apmokėti. O elektronikos remontas kainuoja milžiniškus pinigus.” Beje, “septintuko” elektronikos problemos žinomos iš BMW 745i ilgalaikio testo. Tuomet mašinai dar nebuvo nė dvejų metų, o “Dynamic-Drive” sistema daugybę kartų neatliko savo funkcijos. Automobilį užvedus iš naujo, lyg perkrovus kompiuterį, sistema vėl imdavo veikti. “Servotronic” sistema vieną dieną spėdavo apie kažkokią “klaidą”, o kitą dieną vėl viskas būdavo tvarkoje. Štai kodėl daugybė prekybininkų sako: “Jokios garantijos šiam modeliui.” Tuo tarpu mes atskleisime dar keletą įtartinų dalykų.

Bandomasis važiavimas

Mūsų testuojamas automobilis yra iš pirmų rankų. 2002 metų vasarą buvęs savininkas už šį BMW 745i sumokėjo 293 250 Lt. Pirkdamas jis drąsiai dėjo “kryžiukus” prie papildomos įrangos: odinis salonas (8500 Lt), stacionari navigacijos sistema (7650 Lt), metalizuoti dažai (3500 Lt), ksenoniniai žibintai (3100 Lt), 18 colių lieti ratlankiai (2700 Lt). Nuvažiavęs 120 tūkst. km, “septintukas” dar yra tvarkingas, tačiau kainuoja jau tik 57 600 Lt. Siaubas! Per daugiau nei septynerius metus mašina prarado net 80 proc. vertės.

Mūsų įspūdis. Toks prabangus 7 serijos BMW – skonio reikalas. Priekiniai žibintai primena surauktus antakius, bagažinės dangtis atrodo taip, tarsi būtų pritvirtinta ne ta detalė. Toliau – salonas. Įsivaizduokite, kad 20 metų važinėjote tuo pačiu “septintuku”, vieną dieną įsėdate į mašina ir klausiate savęs: kurį iš keturių mygtukų reikia paspausti, norint sėdynę pritraukti arčiau? (nėra jokio loginio ryšio tarp sakinio pirmos ir antros dalies) Kaip nustatyti kojų šildymą? Ir kodėl, po galais, nenutinka nieko, kai spaudžiu mygtukus, esančius ant vairo? Norint perprasti 7 serijos BMW įrangos valdymą, ją reikia ilgai ir nuodugniai studijuoti. Tik po pusvalandžio įtemptų “pamokėlių” sėdynė pagaliau ima atitikti jums patogios sąvoką, ant vairo esantys mygtukai pradeda klausyti jūsų komandų, net kojas pradeda lepinti maloni šiluma. Visiškai niekuo negalima skųstis dėl važiavimo šiuo limuzinu. Aštuonių cilindrų variklis murkia tarsi šilkinis, nuspaudus akceleratorių, prie sėdynės atlošo prispaudžia milžiniška jėga. Tai tarsi didžiulis laivas, prigrūstas įvairiausios prabangos. Jame ir padangų slėgio kontrolės sistema, kuri, kaip praneša centrinis kompiuteris, pasirodo, sugedusi. Deja, neveikia ir automatiniai bagažinės dangčio kėlikliai. Atrodo, ankstesnis savininkas bus sutaupęs mažiausiai apie tris tūkstančius litų, tačiau paaiškėja, kad ši suma iš tiesų siekia visus šešis tūkstančius.

Mūsų nuosprendis. Labai dailus ir prabangus automobilis tiems, kurie nelinkę taupyti. Mat didžiausios bėdos – elektronika, kurios remontas labai sudėtingas ir brangus. Tad reikia būti pasiruošusiems labai nemažai mokėti už remontą.

Tai nervina

Labiausiai erzina elektronika: kas nors nuolat kvailioja, ypač 2001–2003 metais pagamintuose 7 serijos BMW. Genda net informaciniai nei navigacinės sistemos ekranėliai – jie tiesiog nieko nerodo. Kai kuriais atvejais tereikia šias sistemas tik perkrauti, t.y. iš naujo užvesti mašiną, kartais tenka iš naujo įdiegti programinę įrangą, o blogiausiu atveju reikia pirkti naujus ekranėlius. BMW koncernas nuolat tobulino tiek mechaninę, tiek ir skaitmeninę savo techniką. Ir jei “septintuko” mechanika beveik be priekaištų, tai sudėtinga elektroninė įranga pagerėjo po 2003 m. spalio, kai į 7 serijos modelį buvo įmontuota dviem mygtukais papildyta dar labiau patobulinta “iDrive” sistema. Nuo to laiko elektronikos gedimų pasitaikydavo gerokai rečiau. Kas dar gali sugesti? Pasitaiko atvejų, kai važiuojant BMW 745i staiga nustoja veikti stabdžių stiprintuvas, be to, nutinka taip, kad dėl neaiškių priežasčių nusėda akumuliatorius, sugenda uždegimo ritė ir starteris. Vien pakeisti pastarąją detalę užtrunka penkias darbo valandas, o valanda firminiame servise kainuoja 150 Lt. Prie trūkumų dar galima pridėti per daug ankstyvą važiuoklės susidėvėjimą. Skersinių svirčių guoliai dėl didelės automobilio masės smarkiai apkraunami, o priekyje didelis krūvis tenka vadinamiesiems šarnyrams. Visa tai taip pat itin greitai susidėvi.

Bildanti pakaba. Ankstyvas vadinamųjų šarnyrų ir vairo traukių susidėvėjimas – žinomi gedimai iš TUV gedimų ataskaitų. Itin greitai dylančios pakabos priežastis – didelis automobilio svoris

Išvada

Naudotas 7 serijos BMW už naujo VW Golf kainą. Kas kam patinka, tas tai ir renkasi. Šios mašinos skirtingos kaip diena ir naktis – BMW variklis, kuris pasiekia 333 AG, vos ne tris kartus galingesnis nei Golf “širdutė”. Ir visa tai kainuoja tik daugiau kaip 57 tūkst. litų. Deja, perkant naudotą BMW reikia būti pasiruošusiam apmokėti milžiniškas servisų sąskaitas. O kas nutiks elektronikai po ketverių ar penkerių metų – sunku prognozuoti. Ji, pavyzdžiui, gali visai sukvailioti.

Privalumai

Prabangus limuzinas
Patvari mechaninė įranga
Labai komfortiškai važiuoja

Trūkumai
Nuolat streikuoja elektronika
Labai brangus remontas
Daug neapgalvotų sprendimų

Techniniai BMW 745i (2002 m.) duomenys

Ilgis (mm) 5029
Plotis (mm) 1902
Aukštis (mm) 1492
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3) 4,4
Variklio cilindrų sk. 8
Variklio galia (AG esant aps./min.) 333/6100
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 450/3600
Pavarų dėžė 6/autom.
Maks. greitis (km/h) 250
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 6,4
Degalų bako talpa (l) 88
Bagažinės talpa (l) 500
Automobilio masė (kg) 2035
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 16/8,3/11
Kaina (Lt) 57 600 Lt

Atsarginių detalių kainos

Priekiniai žibintai (vnt.) 1875 Lt
Galiniai žibintai (vnt.) 960 Lt
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 640 Lt
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 520 Lt
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 323 Lt
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 199 Lt
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 557 Lt
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 383 Lt

Šaltinis ir nuotraukos: “Auto Bild Lietuva”