Automobilis, pavadintas “Baby Benz”, 1998 m. pakeitė kompanijos veidą – tai buvo mažiausias visų laikų mersedesas. Vokiškojo “Auto Bild” redaktorius Larsas Buzermanas žino visus šio automobilio trūkumus. Jo mama jau 13 metų vairuoja Mercedes A 160.
“Būdamas penkerių žinojau, kad nėra geresnio automobilio už Mercedes. Deja, turėjau sulaukti 22-ejų, kol tai įrodžiau savo mamai. Nuo 1977 iki 1999 metų dirbau oficialiame “Mercedes” servise ir tik 1998 m., kai Mercedes gamintojas visuomenei pristatė A klasės mažylį, mamai įrodžiau, kad mersedesą gali turėti ir ji”, – prisimena Larsas Buzermanas.
Šiuo automobiliu ji tiesiog susižavėjo. Didžiulis stoglangis, aukšta sėdėsena, patogios sėdynės ir itin kompaktiška išvaizda. Tokio derinio automobiliai su trikampe žvaigžde ant variklio dangčio dar niekada neturėjo.
Prieš 13 metų moteris už ryškiai raudoną automobilį su plytų raudonumo apmušalais Vokietijoje paklojo 42 tūkst. markių. Jis tikrai vertas tokios sumos, nes per tuos metus moteris nuvažiavo per pusantro šimto tūkstančių kilometrų. Kas gedo, mūsų kolega puikiai žino, nes šią mašiną pats ir prižiūrėjo.
Pirmuosius 100 000 km A klasės Mercedes įveikė, galima sakyti, beveik be rūpesčių – priekiniai stabdžių diskai atlaikė net 90 000 km ridą. Per tą laiką stoglangis buvo praradęs sandarumą, pakeisti galiniai ratų guoliai, priekinės pakabos stabilizatoriaus guminės įvorės (abiem atvejais – garantinis remontas). Nuvažiavus 140 000 km teko keisti sankabą. Tai brangus malonumas, nes tenka šiek tiek patraukti variklį. Nuvilia nepakankama apsauga nuo rūdžių. Automobilio dugno ertmėse kaupiasi purvas ir, kaip taisyklė, tos vietos ima rūdyti. Aiškiai matyti, kad “Daimler” koncernas šiuos automobilius nekūrė amžinybei.
ABL inf.
Bandomasis važiavimas
Mūsų bandytas automobilis važinėja jau 13 metų ir nuriedėjo 156 950 kilometrų. Jį vairuoja vienas savininkas. A 160 (“Elegante” komplektacija) turi beveik visą įmanomą papildomą įrangą, kurią buvo galima įsigyti 1998 metais, įskaitant stoglangį, automatinę ir klimato kontrolės įrangą. Naujas 3,57 m ilgio automobilis kainavo 42 tūkst. Vokietijos markių – už tokią sumą buvo galima įsigyti ir C klasės automobilį, tačiau tik su bazine įranga.
Važiavimo įspūdis prieštaringas. Viena vertus, tai manevringas, aukšta sėdėsena išsiskiriantis modelis. Dėl unikalios “sumuštinio” tipo kėbulo konstrukcijos su dvigubu dugnu automobilyje sėdima 20 cm aukščiau. Kita vertus, labai aišku tai, kad juo įveikti posūkius reikia labai atsargiai. Nors ESP įranga ir yra, tai aukštas ir siauras automobilis, tad stabilumas nėra stiprioji A klasės Mercedes savybė. Vis dėlto savo dydžiu tai erdvus ir lengvai transformuojamą saloną turintis miesto mažylis.
Mūsų nuomonė aiški: šio ryškiai raudonos spalvos A 160 tikrai neverta parduoti. Visai netrukus šis automobilis įgaus senovinio statusą. Tai yra retos spalvos egzempliorius, turintis beveik visą įrangos komplektą. Kada nors senienų medžiotojai atras šį trikampe žvaigžde pasipuošusį automobilį.
Tai nervina
Dėl “sumuštinio” tipo kėbulo automobilio salone daug vietos, tačiau tai verčia mechanikus garsiai keiktis. Jei sugenda tokios besidėvinčios detalės, kaip vandens siurblys ar starteris, tenka iš vietos judinti variklį – tai kainuoja nemažai nervų, reikia įdėti daug darbo ir galų gale, gerokai nukenčia automobilio savininko kišenė. Kai prireikia keisti pagrindinį variklio dirželį ar žvakes, tenka ieškoti laibas rankas turinčio mechaniko, nes variklio skyriuje vietos visai nedaug. Benzininiai varikliai kenčia dėl uždegimo sistemos defektų (iki 2001 m. kovo mėn. pagaminti modeliai), dyzeliniai varikliai – dėl nesandarių purkštukų. Būtina apžiūrėti automobilio dugną, kai išmontuotos apsaugos, nes tik taip galima aptikti rūdis. Degalų bakas taip pat linkęs rūdyti. Rekomenduojame pirkti modelius su mechanine greičių dėže, nes automatinė arba pusiau automatinė labai dažnai genda.
1 Alyvos apnašos atsiranda dėl besikondensuojančių degimo dujų važiuojant trumpus atstumus
2 Traukių antgaliai nusidėvi ir pradeda klapsėti
3 Stabilizatoriaus įvorės trapios. Pasekmė: barška stabilizatorius
4 Skersinis balkis ir slenksčiai linkę rūdyti. Apžiūrai būtina nuimti dugno apsaugas!
5 Degalų bakas skardinis ir rūdija per siūles. Tai pastebima tik nuėmus apsaugas
6 Stabdžių žarnelės dažnai yra korėtos. Galinė paslėpta po apsauga
7 Galinė pakaba nervina dėl nuolat lūžtančių spyruoklių ir greitai nusidėvinčių guolių
Išvada
Jai kalbėtume apie saugumą ir patikimumą, A klasės Mercedes atitinka aukštus standartus. Tačiau tie, kurie remontuoja šiuos automobilius, pažįsta tikrąjį jų veidą: užslėptos rūdžių sankaupos ir ribota erdvė variklio skyriuje gali lemti dideles remonto išlaidas.
Techniniai Mercedes A 160 (1998 m.) duomenys
Ilgis (mm) 3575
Plotis (mm) 1719
Aukštis (mm)1575
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1598
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 102/5250
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 150/4000
Pavarų dėžė 5/autom.
Maks. greitis (km/h) 182
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 11,3
Degalų bako talpa (l) 54
Bagažinės talpa (l) 390/1740
Automobilio masė (kg) 1115
Padangos 195/50 R15
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 9,9/5,7/7,8
Kaina (Lt) nuo 6000