“Iki šiol automobilių mėgėjai Rusijoje, svajoję apie didelį greitį ir galingus variklius, buvo priversti pirkti vokiškus ir itališkus automobilius. Dabar Porsche ir Ferrari turi dėmesio verta alternatyvą – Maskvoje gaminamą sportinį Marussia.” Taip apie pernai rugsėjį Frankfurto parodoje pristatytą rusų modelį rašė vokiečių “Auto Bild” žurnalas, pakrikštijęs Marussia “rusų raketa”. Beje, per 85 proc. dizaino, inžinerinių bei technologinių sprendimų priklauso pačiai “Marussia Motors” kompanijai bei jos konstruktorių biurui.
XIX amžiuje “Ford Motor Company” įkūrėjas Henris Fordas sakė: “Jūs galite turėti bet kokį automobilį, bet tik tuo atveju, jei jis bus juodas”. Prasidėjus XXI amžiui ši frazė turėtų skambėti taip: “Jūs galite turėti bet kokio kėbulo tipo automobilį, bet tik jei tai – Marussia!” Patys supersportinio automobilio gamintojai sako, kad jų modelis unikalus tuo, jog jau šiandien siūlomi du jo kėbulo variantai (B1 ir B2), o ateityje jų bus dar daugiau. Dabar vairuotojas galės ne tik išsirinkti vieną iš daugelio jam patikusių kėbulų, bet ir labai to panorėjęs pakeisti jį kitu. Taigi rusų automobilių gamintojai atvertė naują šios pramonės rūšies istorijos puslapį, nes jos kitas gamintojas šiandien pirkėjams negali pasiūlyti tokios pasirinkimo galimybės.
Jokių mažų išklibusių automobilių, tik greitos ir šaunios “plekšnės” su panašiomis į paukščio sparnus durelėmis – Rusijoje gaminama raketa ant ratų, milžiniškos šalies turtingiesiems. Marussia – toks modelio pavadinimas – turi naują, specialiai šiam modeliui rusų inžinierių sukurtą platformą ir buvo sukonstruotas per vienerius metus. Šis greitas ir sportinis bolidas, konstruojamas gamykloje Maskvoje, pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybėmis. Marussia 3,5 litrų V6 cilindrų benzininis variklis, pasiekiantis 300 AG galią ir perduodantis ją galiniams ratams, montuojamas per vidurį. Ypatingasis modelis akį traukia išskirtiniu kėbulo dizainu, kurį galima pasirinkti pagal individualų užsakymą, t.y. tą patį automobilį “aprengti” visiškai skirtingo dizaino ir spalvų drabužiais bei prie išorės išvaizdos priderinti interjero spalvas ir stiliaus elementus. Šiuo pirmuoju rusišku sportiniu automobiliu galima labai komfortiškai važinėti ir miesto gatvėmis.
Rusijoje gaminamos raketos koncepcija primena Lamborghini, dizainas beveik Ferrari, o orientacinė automobilio kaina (beveik 100 tūkst. eurų) labiau panaši į Porsche. Salone: kvadratinis vairas, kuris puikiai dera prie kvadratinėmis formomis pasižyminčio bendro interjero dizaino. Planuojama, kad kiekvieną mėnesį bus pagaminama po dešimt Marussia vienetų, o nuo 2012 metų gamyba padidės iki 200 vienetų per metus. Beje, rusai neketina apsiriboti vien tik lenktyninio automobilio gamyba – balandį bus pristatytas koncepcinis visais keturiais ratais varomas Marussia krosoveris.
Techniniai duomenys
Variklis – benzininis, V6, įmontuotas skersai, per vidurį ● Darbinis tūris – 3498 cm3 ● Maks. galia – 224 kW (300 AG) ● Maks. sukimo momentas – 330 Nm esant 3600 aps./min. ● Varantieji ratai – galiniai ● Pavarų dėžė – 6 pakopų automatinė ● Padangos – 245/35 R20 (pr.), 285/35 R20 (gal.) ● Ilgis/plotis/aukštis – 4635/2000/1100 mm ● Degalų bako talpa – 80 l ● Maks. greitis – 250 km/h ● 0-100 km/h – per 5 s ● Automobilio masė – 1100 kg