Daugiau nei šimto metų istoriją skaičiuojanti Los Andželo automobilių paroda yra viena didžiausių ne tik JAV, bet ir visame pasaulyje. Automobilių gamintojai joje pristato daugiausia į JAV rinką orientuotas naujoves, tačiau jos neretai sulaukia pasisekimo ir Europoje ar kituose žemynuose. Kas gi Los Andžele lapkričio 18-27 vykusioje parodoje buvo pristatyta šiemet?
Viena įdomiausių naujovių – „Alfa Romeo Stelvio“ krosoveris. Kol Lietuva džiaugiasi šviežiai šalį pasiekusiu ir legendinio italų gamintojo atgimimą žyminčiu „Alfa Romeo Giulia“ sedanu, amerikiečiai gavo pačiupinėti ir itališką krosoverį. Kaip ir „Giulia“, jis turės keletą žemiškų variklių ir vieną sportišką modifikaciją, kuri išvystys 510 AG. Tai bus rimtas „Porsche Macan Turbo“ konkurentas ir, nors į šią rinką atvyksta vėluodamas mažiausiai trejus metus, gali sulaukti didelio susidomėjimo.
„Alfa Romeo Stelvio“ pusbrolis – „Jeep Compass“. Jeigu 2016-aisiais „Volkswagen“ koncernas nešykštėjo naujovių ir pristatė net tris ant vienos platformos sukurtus panašius visureigius: „SEAT Ateca“, „Škoda Kodiaq“ ir „Volkswagen Tiguan“, tai kitais metais panašų procesą matysime amerikiečių-italų „Fiat-Chrysler“ koncerne. „Alfa Romeo“ pagal kainą bus pozicionuojamas kaip „premium“ segmento atstovas, tuo tarpu „Jeep“ – įkandamas kiekvienam. Amerikiečiai tikisi, kad „Compass“ taps vienu perkamiausių tokio dydžio visureigių ir, nors Europoje ši markė nėra itin populiari, „Compass“ pretenduoja tapti sėkmingiausiu „Jeep“ parduodamu visureigiu senajame žemyne.
„Jaguar I-Pace“ yra hitas, kurio laukė visas pasaulis. Tai – elektrinis visureigis. „Tesla“ pristačius „Model X“, šis iš esmės neturėjo konkurentų nei išvaizdos, nei techninių duomenų rungtyse. Dabar jauni amerikiečiai susidurs su patyrusiu britu. „I-Pace“ atrodys panašiai kaip ir benzininius ir dyzelinius variklius turintis „F-Pace“, tačiau turės elektrinę apie 400 AG išvystančią jėgainę, o iki 100 km/val. Įsibėgės per 4 sekundes. Dar ne „Model X“, tačiau „Tesla“ savo pirmą elektromobilį irgi padarė ne visomis prasmėmis idealų.
„Mazda“ iškepė dar vieną visureigį – CX-5. Automobilis neatrodo labai pasikeitęs, o ir viduje naujovių ne itin daug. Pagrindinis „Mazda“ ginklas išlieka išskirtinis dizainas, tačiau jis nepadeda, kai susiduriama su tokiais konkurentais kaip „Honda CR-V“, „Toyota RAV-4“ ar „Volkswagen Tiguan“.
Šie automobiliai jau kitų metų pirmoje pusėje turėtų pasiekti Lietuvoje esančius pardavimo salonus, o netrukus po to pasirodys ir antrinėje rinkoje: šiandien galima būtų lažintis, kurio iš naujųjų visureigių skelbimas Autogidas.lt tinklalapyje atsidurs pirmas.
„Subaru“ pristatė „Viviz-7“ koncepciją: 5,2 m ilgio visureigį. Jokie techniniai duomenys nėra atskleisti, tačiau savaime suprantama, kad tai – didžiausias ir brangiausias „Subaru“ gaminamas automobilis. Prieš kelerius metus „Subaru“ gamino septynvietį visureigį „Tribeca“ ir tai buvo, švelniai tariant, nenusisekęs modelis. Nemokėjimas gaminti dyzelinių variklių ir automatinių pavarų dėžių „Subaru“ neleido net pakvėpuoti tarp didžiųjų automobilių gamintojų ir kyla didelių abejonių, ar pavyks tą padaryti su naujuoju gigantu. Tiek dyzelinių variklių, tiek automatinių pavarų dėžių tobulinime „Subaru“ vis dar atsilieka nuo konkurentų.
Didžiausia naujovė sportinių automobilių gamoje – „Porsche 911 RSR“. Išoriškai „Porsche“ neatrodo labai pakitęs, tačiau viduje yra vienas esminis pokytis – variklio vieta. Dabar 4,0 l darbo tūrio jėgainė įtaisyta kėbulo viduryje, tarp abiejų ašių. „Porsche 911“ buvo žinomas kaip automobilis, turintis savo legendą – pačiame gale įtaisytą variklį. Naujasis 911 RSR yra modelis, išdavęs šią tradiciją.