Lietuvos automobilių ralio 2016-ųjų metų čempionais tapo ekipažas iš Latvijos – Janis Vorobjovas ir Andris Malniekas. Jie šį titulą iškovojo tik itin atkakliame paskutiniame čempionato etape Druskininkuose, pavadintame „Rally Classic“.


Šiemetinis ralio čempionatas atkaklias kovas žadėjo jau metų pradžioje. Dėl oro sąlygų neįvykus dviems pirmiesiems etapams („Halls Winter rally“ ir „Talveralli“), visi likę penki etapai tapo įskaitiniai – už juos gaunami taškai. Jeigu būtų vykę 7 etapai, tik 6-ių geriausių taškai būtų įskaitomi. Be to, reglamentu dar prieš sezoną patvirtinta, kad paskutiniame etape vairuotojų gauti taškai bus dauginami iš 1,5, taip sukeliant papildomą intrigą.


Kas iš to išėjo? Lietuvos ralio čempionas paaiškėjo tik pačiame paskutiniame „Rally Classic“ greičio ruože. Kuris ne tik vingiavo klastingais Dzūkijos žvyrkeliais, bet dar ir vyko tamsiu paros metu. Prieš jį turėjęs 11 sekundžių persvarą ir viena ranka jau liesdamas čempiono taurę, Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu padarė keletą grubių klaidų ir šią persvarą iššvaistė, užleisdami pjedestalą svečiams iš Latvijos.


Tuo galima prisiminti ir įspūdingą 2016-ųjų Lietuvos ralio čempionato sezoną. Pirmame jo etape, „Talsi rally“ Latvijoje, greičiausias buvo Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas, žiūrovus džiuginantys unikaliu BMW M3X automobiliu. Lietuvos įskaitoje antrą vietą užėmė Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, trečią ir ketvirtą pasidalijo J.Vorobjovas bei G.Notkus. Šiame ralyje dėl automobilių techninių problemų turėjo pasitraukti du itin greiti ekipažai: Vaidotas ir Žygimantas Žalos bei Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku.

Brolių Žalų ekipažas atsigriebė antrame etape, Žemaitijos ralyje, kur buvo nepavejami lietuviams. Antras tuomet liko J.Vorobjovas, o trečias – M.Samsonas. Techninės problemos toliau kamavo R.Čapkausko „Mitsubishi Lancer Evo“, o G.Notkus patyrė avariją. V.Švedas šiose lenktynėse nedalyvavo dėl rankos traumos, patirtos važinėjant dviračiu. 


Zarasų regione vykusiame „300 lakes rally“ nepralenkiamas vėl buvo Žalų ekipažas. Antras liko G.Notkus, o kitas konkurentas į nugalėtojus M.Samsonas liko šeštas. Kiti ekipažai krito iš rikiuotės itin sparčiai: V.Švedas ir J.Vorobjovas patyrė avarijas vienuose pirmųjų greičio ruožų ir lenktynių nebetęsė, o R.Čapkausko automobilį tradiciškai užklupo techniniai nesklandumai.


Ketvirtame Lietuvos ralio čempionato etape, „DHL Rally Elektrėnai“, nugalėjus G.Notkui, o J.Vorobjovui likus trečiam, intriga prieš paskutinį etapą išaugo kaip ant mielių. Juolab kad penktas liko V.Žala, o tarp jų įsiterpė sėkmingai pasirodę R.Čapkausko ir Deivido Jociaus ekipažai. M.Samsonas bei V.Švedas šio ralio nebaigė.

Prieš paskutinį etapą susiklostė itin įdomi situacija: geras galimybes tapti Lietuvos ralio čempionais turėjo net keturi ekipažai: V.Žalos, G.Notkaus, M.Samsono ir J.Vorobjovo. Teorinių šansų tapti nugalėtoju turėjo ir D.Jocius. V.Švedas iš kovos dėl čempiono titulo pasitraukė dėl vasarą patirtos rankos traumos, Martynas Samuitis didžiąją dalį sezono praleido dėl patirtos avarijos ir nesutvarkyto automobilio, o R.Čapkausko „Mitsubishi“ persekiojo techniniai nesklandumai.


Paskutinis etapas prasidėjo taip pat netikėtai: jau pirmuose greičio ruožuose J.Vorobjovas padarė klaidą ir nukrito į turnyrinės lentelės dešimtuko apačią, tačiau netrukus sugedo V.Žalos automobilis. Iš kovos dėl aukščiausių pozicijų pasitraukus ir M.Samsonui, į priekį išsiveržė Benediktas Vanagas su G.Notkumi. Tiesa, B.Vanagas dėl Lietuvos čempiono vardo nekovojo – jis tik tapo Druskininkų „Rally Classic“ nugalėtoju.

G.Notkus pirmąją poziciją Lietuvos įskaitoje išsaugojo iki paskutinio greičio ruožo. Dar prieš „Rally Classic“ jis kalbėjo, kad naktiniai greičio ruožai greičiausiai lems Lietuvos ralio čempioną – ir buvo teisus. Tiksliai ir be klaidų lemiamu metu važiavęs J.Vorobjovas pirmą kartą tapo Lietuvos ralio čempionu.