Nemažai vokiškų genų turintis ispanas tapo Lietuvos „Metų automobiliu 2017“. Tai – pirmas SEAT sukurtas visureigis ir pirmoji gamintojo pergalė tokiame konkurse. Kas ją lėmė?
Konkurencija šiame konkurse buvo didžiulė. Viso dalyvavo 35 automobiliai, o beveik pusė iš jų – padidinto pravažumo ir varomi keturiais ratais. Nenuostabu, kad į finalinį septynetuką papuolė net trys krosoveriai, „KIA Sportage“, „Peugeot 3008“ ir „SEAT Ateca“ – daugiausiai per visą konkurso istoriją. Be jų, tarp 7 geriausių pateko „Alfa Romeo Giulia“, „Hyundai Ioniq“, „Mercedes-Benz E-Class“ ir „Renault Megane“.
Tai neįprastas ir labai tarptautinis septynetukas: čia yra itališkos, prancūziškos, ispaniškos, korėjietiškos ir vokiškos dvasios. Tačiau kuo SEAT buvo geresnis už brolį-dvynį „Volkswagen Tiguan“ bei kitus labai stiprius konkurentus?
SEAT, kaip teigė komisijos nariai (Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisiją sudaro 10 automobilių srityje dirbančių žurnalistų), važiavimo savybėmis nepralenkė „Volkswagen Tiguan“, tačiau buvo geresnis... Kaina. Lyginant identiškas komplektacijas, SEAT už „Volkswagen“ kūrinį kainuoja 3-5 tūkstančiais eurų mažiau. Žinoma, vokiško automobilio likutinė vertė kur kas aukštesnė, tačiau net ir palyginus eksploatacijos kaštus per 5 metus, SEAT išlieka mažesne našta piniginei. Tad kam už labai panašų produktą mokėti daugiau?
O kuo jis buvo geresnis už visus konkurentus? Pagrindinis SEAT konkurentas buvo „KIA Sportage“, užėmęs antrą vietą. Jis gali pasiūlyti ilgesnę garantiją, platesnį aptarnavimo tinklą bei nežymiai geresnę kainą. Korėjietis taip pat yra erdvesnis bei didesnis, o įvairiausių komforto ypatybių kaip ventiliuojamos sėdynės jame – taip pat daugiau. Tad kur SEAT pranašumas?
Atsakymas – vokiškuose genuose. Apie patikimumą, kai automobilis naujas, spėti yra itin sunku, tačiau sėkminga „Volkswagen“ patirtis kuriant patikimus automobilius atsispindi ir dukterinėse įmonėse – SEAT bei „Škoda“. SEAT prilygsta „Tiguan“ ne tik važiavimo savybėmis, bet ir galimybėmis bekelėje – tai buvo įrodyta „Metų automobilio 2017“ dalyvius testuojant „Peak Point“ visureigiams skirtoje bandymų platformoje. Čia „Ateca“ nežymiai nusileido tik „Tiguan“, „Maserati Levante“ ir „Toyota Hilux“. „KIA Sportage“ tuo tarpu pralošė ir diferencialų teste, ir šoninio posvyrio, ir kitose rungtyse – tai įrodo, kad korėjietiškas gaminys kur kas geriau jaučiasi ant asfalto nei ten, kur turi parodyti savo keturių varančių ratų galimybes.
Kita vertus, SEAT Lietuvoje nėra itin populiarus automobilis ir pardavimų skaičiumi vargu ar pralenks savo brolius „Škoda Kodiaq“ ir „Volkswagen Tiguan“. Tačiau krosoveris, labiausiai pardavimų srityje augantis automobilių segmentas visame pasaulyje, buvo itin reikalingas SEAT – gamintojui, kuris taip pat patenka tarp labiausiai augančių visame pasaulyje. Tikėtina, kad būtent po „Ateca“ atsiradimo SEAT gali išpopuliarėti ir valstybėse, iki šiol labiau pripažinusiose jo brolius – VW bei „Škoda“.
Tarp valstybių, kur SEAT populiarumas auga, yra ir Lietuva – tikėtina, kad po visureigio atsiradimo markės augimas tik padidės. O po metų ar dvejų nemažai SEAT visureigių rasime ir naudotų automobilių pardavimo portaluose kaip Autogidas.lt.