Bendrovė „Lexus“ kasmetiniame Kenshiki (jap. Įžvalgų) forume Briuselyje pristatė naujos kartos vien elektros energija varomų automobilių strategiją. Joje sudėlioti tiek inžinerijos principai, tiek naujų technologijų, kurios pakeis automobilių ateitį, diegimo planai. Aptarinėdami strategijos detales, įmonės atstovai išsamiai paaiškino savo planą iki 2035 m. visame pasaulyje tapti vien tik elektromobilius parduodančiu prekių ženklu. Numatoma, kad Europoje, jeigu tik leis rinkos sąlygos, šis tikslas bus įgyvendintas dar anksčiau – iki 2030-ųjų.

„Lexus“ buvo daugybės technologijų pradininkas nuo pat prekių ženklo įkūrimo 1989 m. Bendrovė turi kuo didžiuotis: ji daugybę kartų metė iššūkius nusistovėjusioms prabangių automobilių rinkos taisyklėmis ir nuosekliai didino savo gaminių vertę.

Kalbant apie elektrifikavimą, mes vėl peržengsime ribas. Sukursime naują modulinę transporto priemonių struktūrą ir naujos kartos akumuliatorius, kad ne tik pagerintume savo elektromobilius, bet ir pasiūlytume naują vairavimo malonumą. Bręsta nauja programinės įrangos revoliucija. Dėl jos galėsime sukurti aukščiausio lygio individualizuotus automobilius ir suteikti visavertę personalizuotą prabangą kiekvienam vairuotojui“, – renginyje pažadėjo bendrovės „Lexus Europe“ vadovas ir globalios „Lexus“ vertės grandinės viceprezidentas Pascalis Ruchas.

 

Ateities vizijos užuominos

Neseniai pristatyti koncepciniai „Lexus LF-ZC“ ir LF-ZL automobiliai atskleidžia, kaip bendrovė ketina maksimaliai išnaudoti elektrifikavimo ir naujoviškų technologijų teikiamą potencialą, kad suteiktų naujų mobilumo potyrių.

LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst) modelis Europoje pirmą kartą parodytas būtent Kenshiki forume. Jis įkūnija būsimą naujos kartos „Lexus“ sedaną, kurį bendrovė pradės gaminti 2026 m.

Savo ruožtu LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) demonstruoja elektrinio SUV flagmano viziją. Šis modelis leidžia itin individualizuoti vairavimą. Sąveika su automobiliu pakyla į naują lygį, nes elektromobilis pats gali teikti pasiūlymus, susijusius su vairuotojo vairavimo maniera ir įpročiais.

Automobilio salone kaip pagrindinė medžiaga naudojamas bambukas. Tai atspindi japonų tradicijas ir kartu rodo tvarų požiūrį į gamtą, nes pramoninis šio greitai augančio augalo naudojimas leidžia saugoti išteklius.

Visiškai skaitmenizuota išmani vairuotojo darbo vieta įtraukiančioje aplinkoje suteikia greitą prieigą prie valdymo įtaisų. Čia pagrindinę funkciją atlieka tradicinį vairą keičianti vairo jungtis: ji leidžia naudotis išskirtine „Lexus“ bendrovės „One Motion Grip“ skaitmenine vairavimo technologija.

Koncepciniuose modeliuose įtaisyti skaitmeniniai galinio vaizdo ir šoniniai veidrodėliai. Kad būtų patogiai pasiekiamos pramogų ir mobilumo programėlės, priekyje sėdinčio keleivio pusėje sumontuotas itin platus vaizdo ekranas.

 

„Arene“ operacinė sistema

Naujoji „Lexus“ operacinė sistema „Arene“ atvers dar daugiau pramogų ir ryšio galimybių. Dirbtinį intelektą naudojanti balso atpažinimo sistema greitai reaguos į komandas ir galės pateikti lanksčius individualizuotus pasiūlymus – lyg asmeninis asistentas. Ši sistema netgi įsimins kasdienius vairuotojo įpročius ir mėgstamas programėles bei funkcijas, tad visa tai galės būti automatiškai aktyvuojama ir nepaprašius.

„Lexus“ išnaudos specifines elektromobilių charakteristikas, tokias kaip greitas įsibėgėjimas ir sklandus pavaros galios valdymas. Visa tai užtikrins visų varančiųjų ratų DIRECT4 technologija.

Elektromobilyje „Lexus RZ“ bei galingame hibride „Lexus RX 500“ jau panaudota sistema nuolat balansuoja priekinei ir galinei ašims tenkantį sukimo momentą, atsižvelgdama į kiekvieno atskiro rato apkrovą. Toks algoritmas užtikrina optimalų sukibimą bet kokiomis važiavimo sąlygomis. Dėl jo automobilis tolygiau pagreitėja, efektyviau įveikia posūkius ir stabiliau laikosi ant kelio.

Naujoji „Arene“ operacinė sistema leis dar tiksliau suderinti automobilio elgesį vairuotojui pasirenkant skirtingus važiavimo režimus. Vairuotojas galės dar labiau išplėsti pojūčių paletę, keisdamas mašinos keliamą garsą ir vibracijas.

 

Modulinė struktūra

Naujos kartos elektromobiliams kurti Japonijos bendrovė naudos modulinę struktūrą, padalijančią automobilį į tris dalis: priekinę, vidurinę ir galinę. Tokį struktūrizavimą padės užtikrinti specifinė didelių struktūrų pagaminimo vienu metu (angl. gigacasting) sistema. Ji suteiks ir daugiau laisvės kuriant automobilio formą.

Sumažinus dalių skaičių – priekinę ir užpakalinę transporto priemonės konstrukcijos dalis šiuo metu sudaro apie 175 atskiri elementai – žymiai sutrumpės gamybos laikas ir bus greičiau kuriamos įvairių tipų mašinos. Priekinį ir galinį modulius galima pagaminti greičiau nei per dvi minutes.

Modulinė struktūra taip pat bus pranašesnė dėl didesnio standumo ir mažesnio svorio, o tai savo ruožtu leis pagerinti elektromobilių dinaminius rodiklius. Toks sprendimas padės sumažinti potencialias remonto išlaidas, tad nedideli eismo įvykiai savininkams nevirs brangiais remontais.

 

Daugiatechnologis požiūris

Artimiausiu metu, iki 2026 m., „Lexus“ ir toliau taikys daugiatechnologį elektrifikavimo metodą. Tai reiškia, kad vienu metu bus tobulinami ir modeliai su skirtingomis galios sistemomis, kaip antai UX, NX bei RX visureigiai, tiek ir dabartinę globalią „Lexus“ platformą naudojantys elektromobiliai, tarkime, RZ, tiek ir ant naujosios kartos platformos kuriami elektromobiliai, pavyzdžiui, LF-ZC prototipo pagrindu kuriamas modelis.

Per keletą artimiausių metų kiekvienoje iš šių trijų kategorijų bus naujienų, įskaitant ir naujus elektromobilius, kurie dar išplės dabartinį „Lexus“ asortimentą.

Naujuose modeliuose išvysime įvairių galios sistemų patobulinimus ir nuolatinę pažangą konstruojant geresnes baterijas. Japonijos gamintojas pirmasis pritaikys naujas baterijų technologijas, įskaitant gerokai pažangesnį naująjį ličio jonų akumuliatorių. Jį bus galima įkrauti nuo 10 iki 80 proc. talpos maždaug per 20 minučių, o viena įkrova nuvažiuojamas atstumas galės siekti apie 800 km (pagal WLTP ciklą).

2024-ųjų pavasarį RZ modelio asortimentą papildys nauja priekiniais ratais varoma versija. Vėliau pirmą kartą bus pristatyta vairo jungties „One Motion Grip“ technologija. Ateityje japonai planuoja įdiegti sistemą, kuri elektromobiliuose leistų atkartoti mechaninės pavarų dėžės naudojimo principą. Ji taptų dar viena malonaus vairavimo dėlionės dalimi.

 

Europoje augo

2023 m. bendrovė Europoje tikisi pasiekti maždaug 74 tūkst. naujų automobilių pardavimo mastą. Tai būtų maždaug 50 proc. daugiau nei metais anksčiau.

Tokį augimą leido pasiekti stipri automobilių gama. Beveik visa ji buvo atnaujinta per pastaruosius dvejus metus. Svarbiuose SUV segmentuose – NX, RX bei RZ – buvo pristatyti trys visiškai naujos kartos modeliai. Naujienos apėmė tiek tradicinius hibridus, tiek iš tinklo įkraunamus hibridus, tiek elektromobilius.

Tikimasi, kad augimo pagreitis išliks ir 2024 m., o ateityje bendrovei pavyks Europoje pasiekti šešiaženklį pardavimo skaičių.