Kodėl viena padanga kainuoja 50 eurų, o kita, kurios matmenys identiški – 150? Guma abiejų kvepia panašiai, protektoriaus raštas abiejų gražus, skiriasi tik gamintojas ir užrašai ant šono. Abiejų padangų gamintojų tinklalapiuose jos įvardijamos kaip „geriausias kainos ir kokybės santykis“, „turinčios puikias stabdymo savybes ant visų paviršių“ ir „neakvaplanuojančios“. Tačiau toks kainos skirtumas neatsiranda iš niekur.

 

Padangos pagal gamintojus yra skirstomos į kelis tipus: „Premium“ (aukščiausios klasės), vidutinės klasės, ekonominės ir biudžetinės.

Prie pirmųjų paprastai priskiriami „Continental“, „Goodyear“, „Michelin“, „Dunlop“, „Bridgestone“ ir „Pirelli“. Vidutinės klasės padangoms priskiriami „Barum“, „BFGoodrich“, „Nokian“, „Firestone“, „Hankook“, „Uniroyal“, „Yokohama“ ir dar keli gamintojai. Ekonominės klasės padangos – „Achilles“, „Debica“, „Federal“, „Kenda“, „Kormoran“, „Matador“ ir kiti. Biudžetinės: „Admiral“, „Goodride“, „Maloya“, „Roadstone“, „Star performer“, „Wanli“ ir t.t. (reitingavimas pagal Tyrereviews.co.uk).

Kuo jos skiriasi? Kokybe, o tuo pačiu ir kaina. Kiekvienos klasės gamintojui galima nubrėžti ribas, kurias jis peržengs tik išskirtiniais atvejais. Pavyzdžiui, bandymuose „Achilles“ padanga turbūt niekada nepralenks „Michelin“, kaip ir niekada nebus brangesnė.

Dalis ekonominės ir vidutinės klasės gamintojų priklauso „Premium“ padangų prekės ženklams: „Continental“ po savo sparnu yra priglaudęs „Semperit“, „Uniroyal“ ir „Barum“, „Bridgestone“ – „Firestone“, „Goodyear“ – „Dunlop“ ir „Fulda“. Nors negalima vienareikšmiškai teigti, kad seno modelio „Continental Premium Contact“ pervadinamos į „Barum Bravuris“ bei pardavinėjamos pigiau, dalis tiesos yra. Tiesiog „Premium“ gamintojui atitenka visos naujausios technologijos, gumos mišiniai, o kai atsiranda dar naujesni, senieji perduodami pigesniems gamintojams.

Dėl šios priežasties „Barum“ niekada nepralenks „Continental“ padangų nepriklausomuose bandymuose, kaip ir „Fulda“ nebus geresnė už „Goodyear“.

„Premium“ padangų pranašumas gali būti abejotinas, jeigu žvelgtume tik į Europos Sąjungoje privalomas padangų etiketes, kur nurodomas padangos sukeliamas triukšmas, o jos stabdymas ant šlapios dangos bei degalų ekonomija įvertinama raidėmis. Dažnai galime pamatyti kinišką gamintoją, ant kurio etiketės švies aukščiausios klasės raidės A ar B, kaip ir ant „Premium“ gamintojų. Gali pasirodyti, kam mokėti daugiau vien už vardą?

Deja, ES etiketės nėra itin informatyvus šaltinis: padangų savybes lemia daugiau nei šimtas įvairių parametrų, o pigūs gamintojai, norėdami atkreipti į save dėmesį, koncentruoja veiklą tik ties trijų etiketėje atvaizduojamų parametrų gerinimu.

Iš to galima daryti reziumė: jeigu norite tikrai gerų padangų ir nesirengiate joms taupyti, pirkite naujausią „Premium“ gamintojo produktą ir liksite visokeriopai patenkinti. Norint sutaupyti, verta pasikonsultuoti su padangų pardavėjais arba pačiam pasidomėti testų rezultatais – gali būti, kad kažkurio dydžio vidutinės klasės padanga pasirodo ne ką blogesnė už „Premium“.

Tik verta turėti galvoje, kad padangų dydis daro įtaką jos savybėms: jeigu vidutinės klasės padanga 225/50 R17 dydžio bandymuose pasirodė puikiai, tai toli gražu nereiškia, kad ji užims aukščiausias pozicijas ir kitokių išmatavimų padangų bandymuose.


Autogidas.lt