Dėl vis brangstančių degalų daugelis vairuotojų mažina važiavimo greitį. O koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias, kiek galima sutaupyti degalų važiuojant skirtingu greičiu ir kiek laiko bei nervų tai kainuoja? Kolegos iš vokiškojo “Auto Bild” pabandė tai išsiaiškinti.

 

Vienoje Hamburgo priemiesčio degalinių stovi trys VW Golf, kurių vairuotojai visaip purto savo automobilius. Vienas supasi ant mašinos durelių slenksčio, kiti du įsikibę judina galinį statramstį. Visa tai atrodo gana kvailai, bet ką padarysi: juk reikia pašalinti iš benzino bako orą, kad būtų galima jį pripildyti iki pat viršaus.

 

Šios rytinės mankštos kaltininkas – gerokai šoktelėjusios degalų kainos, dėl kurių vis daugėja vairuotojų, automagistralėse važiuojančių tik 90 km/h greičiu. Ar tikrai toks vairuotojų apsisprendimas duoda naudos ir ar toks važiavimas nevargina, bandė išsiaiškinti kolegos iš vokiškojo “Auto Bild”.

 

Testas: trise iš Hamburgo į Miuncheną

 

Testo planas – trimis identiškais 122 AG galios VW Golf 1.4 TSI tuo pat metu pajudėti iš Stilhorno netoli Hamburgo ir važiuoti iki Holledau poilsio aikštelės šalia Miuncheno. Vienas testo dalyvių važiuoja didžiausiu įmanomu greičiu, kitas stengiasi išlaikyti 130 km/h greitį, o trečiasis rieda 90 km/h.

 

Taisyklės: stovėjimo spūstyse ir pertraukų laikas atimamas iš bendros važiavimo trukmės, bet degalams papildyti sugaištas laikas – ne. Visi automobiliai važiuoja įjungtomis šviesomis, radiju ir nusistatę klimato kontrolę 22 oC temperatūrai palaikyti. Testo tikslas – gauti praktika paremtus, o ne laboratorijoje apskaičiuotus duomenis.

 

Tik pradėjęs važiuoti vėžlio tempu vienas dalyvių susiduria su sunkumais: norėdamas magistralėje aplenkti sunkiasvorį vilkiką, jis kaip paprastai pasuka į vidurinę kelio juostą ir, šliauždamas pasirinktu 90 km/h greičiu, tampu kliūtimi važiuojantiesiems iš paskos. Būdamas mandagus vairuotojas, jis susinervina ir nusprendžia, kad kitą kartą verčiau liks dešinėje kelio juostoje ir spaus stabdžius.

 

Per šį testą netikėtai išaiškėja skirtingi jo dalyvių pojūčiai: kolega Stefanas, kuris važiuoja didžiausiu greičiu (maksimaliai apie 200 km/h), skambina ir skundžiasi lėčiausiam kolegai Aleksui, kad automagistralė sausakimša! Tuo tarpu šiam ji atrodo beveik tuščia.

 

Vairuotojo-sraigės Golf borto kompiuteris rodo tikrus stebuklus: ekrane matyti skaičius, rodantis, kiek kilometrų liko nuvažiuoti su bake esančiu degalų kiekiu, ir šis skaičius keičiasi nuo 700 iki 1000 km ir daugiau! Nuvažiavus 360 km, kompiuteris rodo, kad galima nuvažiuoti dar 900 km.

 

Testo pabaigoje paaiškėjo, kad lėtai važiuoti vis dėlto neapsimoka: plane numatytam tikslui pasiekti vairuotojas-sraigė sugaišo 8,5 val., t.y. dviem valandomis ilgiau nei kolega, kuris važiavo 130 km/h. Palyginus degalų sąnaudas matyti, kad lėtuoliui pavyko sutaupyti tik 9 eurus (31 litą).

 

Tačiau visą laiką važiuoti didžiausiu greičiu – taip pat nesąmonė. Šio testo greituolis tikslą pasiekė valanda anksčiau negu kolega, važiavęs 130 km/h, tačiau jo degalų sąnaudos buvo net 50 eurų didesnės (beveik 173 litai).

 

Jurgis Bružas

Patarimai, kaip taupyti benziną

 

– Pakeisti važiavimo stilių: anksti perjungti pavarą į didesnę, važiuoti atsižvelgiant į aplinkybes.

– Be reikalo neperkrauti automobilio: 100 kg sumažinus svorį, galima sutaupyti pusę litro degalų 100 km kelio.

– Nuimti stogo bagažinę, antraip dėl oro pasipriešinimo degalų 100 km kelio nuvažiuoti reikės 1–4 litrais daugiau.

– Patikrinti oro slėgį padangose: tinkamai pripūstos padangos sutaupo apie 2 proc. degalų ir apsaugo padangas, kad šios nesprogtų.

– Naudoti kokybišką alyvą: jei variklyje mažesnė trintis, galima sutaupyti iki 3 proc. degalų.

– Išjungti nereikalingus elektros prietaisus: 100 W elektros srovė sudegina 0,2 litro degalų.

 

Išvada

 

Kartais aukso viduriukas yra visai neblogai: 130 km/h greitis mūsų trasoje buvo geriausias kompromisas ir laiko, ir degalų sąnaudų atžvilgiu. Bet mes vis dėlto nerekomenduojame 130 km/h greičio kaip universalaus. Vairuotojas turi pats nuspręsti, kokiu tempu jam važiuoti, žinoma, jei nėra greičio apribojimų.

 

Rezultatas: lėkti brangu, bet lėtai važiuodamas irgi nedaug laimi

 

Vairuotojo važiavimo stilius Važiavimo laikas (val.:min.)* Sunaudota degalų (l) Vid. degalų sąnaudos (l/100 km) Benzino kaina (eurais)**
1. Neribojantis greičio 5:25 79,4 11 119,10 (411,23 Lt)
2. Normaliai važiuojantis 6:36 46,8 6,5 70,20 (242,39 Lt)
3. Vairuotojas-sraigė 8:29 40,6 5,6 60,90 (210,28 Lt)

* įskaitant laiką, sugaištą degalams papildyti, ir atėmus poilsio bei prastovų dėl spūsčių kelyje trukmę

** skaičiuota vidutiniškai 1,50 euro už litrą benzino