Artėja vasara – gražių ratlankių metas. Ne paslaptis, kad vasarą daug automobilių yra apaunami gražesniais ir didesnio skersmens ratlankiais nei žiemą – šiuo sezonu jie nepažeidžiami druskomis ir gali ilgiau išlikti švarūs. Tačiau ant tų ratlankių reikia kažką ir užmauti, ar ne? Turime keletą patarimų, kaip išsirinkti vasarai skirtas padangas.

 

Jeigu nenorite gaišti laiko ir sutaupyti kelių dešimčių eurų, viskas labai paprasta – užteks automobiliu nuvažiuoti į padangų parduotuvę, kur specialistas, jus išklausęs ir apžiūrėjęs automobilį, išrinks tinkamą komplektą, kuris čia pat ir bus sumontuotas ant jūsų transporto priemonės. Jeigu įdomu patiems pasigilinti į automobilio saugumą ir komfortą stipriai lemiančius gumos gabalus, tada skaitykite toliau.

Pagrindinis kriterijus renkantis padangas pačiam – automobilio eksploatavimo ypatumai. Kiek kilometrų per metus nuvažiuojate (padangos tarnauja skirtingai, tą nusako skaičius prie „Treadwear“ užrašo ant jos šono), ar daugiau keliaujate užmiestyje, ar mieste (padangų skleidžiamas triukšmas skiriasi), ar reikalingos sportiškesnės, ar komfortiškesnės padangos?

Išsiaiškinus kriterijus, galima pereiti prie konkretesnio dalyko – dydžio. Padangų dydis žymimas trimis skaičiais, pvz. 205/55 R16. Pirmas skaičius – padangos plotis milimetrais, antras – jos aukštis, išreikštas procentais nuo pločio, o trečias – skersmuo coliais.

Padangų dydį reikėtų rinktis pagal automobilio gamintojo nurodymus. Jeigu automobilio gamintojas numatė, kad mašinai tinka 16 colių skersmens ratlankiai ir jokiu būdu ne didesni, 18 colių dėti nereikėtų. Analogiškai ir su padangomis – jeigu automobilio techninėje specifikacijoje nurodyta, kad jam tinka 205/55 R16 dydžio padangos, nereikėtų ant standartinių ratlankių montuoti 225/50 R16. Taip gali pasikeisti ne tik spidometro parodymai, bet ir mašinos valdymo savybės. Dažniausiai – į blogesnę pusę.

Tai dar ne viskas apie dydžius: ant padangos šono yra greičio ir apkrovos indeksai. Pirmasis, kalbant apie vasarines padangas, daugeliui neaktualus – visos raidės nuo M link abėcėlės pabaigos reiškia, kad didžiausias saugus greitis šiomis padangomis yra 130 km/val. ir didesnis. Pavyzdžiui, P raidė reikš 150 km/val., S – 180 km/val., o V – 240 km/val. Vienintelė išimtis yra čia įsiterpusi H raidė, reiškianti 210 km/val.

Apkrovos indeksų reikšmė verčiama panašiai. Kuo jis didesnis, tuo padanga gali išlaikyti didesnę apkrovą. Pavyzdžiui, jeigu apkrovos indeksas yra 94, ta padanga gali išlaikyti 670 kg. Padauginus iš keturių, gauname 2680 kg – toks gali būti maksimalus automobilio svoris, jeigu jis bus apautas padangomis, kurių apkrovos indeksas yra 94. Apkrovos indeksas 98 reiškia 750 kg vienai padangai (automobiliui – 3000 kg) ir t.t.

Apkrovos ir greičio indeksai paprastai ant padangos būna užrašyti iškart po jos išmatavimų.

Dar vienas svarbus dalykas, užrašytas ant padangos šono – „Treadwear“. Tai yra padangos ilgaamžiškumas. Daugelyje padangų „Treadwear“ žymimas nuo 301 iki 400 reikšmės, tačiau pasitaiko ir daugiau nei 400, ir mažiau nei 300. Verta turėti galvoje, kad jei skaičius prie „Treadwear“ yra mažesnis nei 200, galite pasvajoti apie padangų ilgaamžiškumą – jos tarnaus ne daugiau nei du sezonus, o daugiau važinėjant, gali nudilti ir po vieno. Jeigu „Treadwear“ didesnis nei 400, galite galvoti ir apie keturis ar penkis.

Verta turėti galvoje ir padangos pagaminimo metus. Ant padangos šono, greta raidžių DOT, rašomi keturi skaičiai: pirmi du reiškia pagaminimo metų paskutinius du skaičius, paskutiniai du – pagaminimo savaitę. Pvz. DOT1401 užrašą turinti padanga bus pagaminta 2014-ų metų pirmą savaitę. Nereikėtų išsigąsti prieš dvejus ar trejus metus pagamintų, tačiau kaip naujų pardavinėjamų padangų – jeigu jos išties nenaudotos ir buvo sandėliojamos tinkamai, savo funkciją atliks ne prasčiau nei pagamintos prieš pusmetį.

Žinant savo važiavimo įpročius, reikalingą padangų dydį ir kitus parametrus, galima keliauti į testų tinklalapius. Europoje yra ne viena organizacija, atliekanti kompetentingus padangų bandymus, daugelis kurių atsiduria Tyrereviews.co.uk tinklalapyje. Čia galima rasti tiek žieminių, tiek vasarinių įvairiausių matmenų padangų bandymus bei vartotojų atsiliepimus apie jas.

Išsirinkus kelias įspūdį padariusias padangas, galima keliauti į internetinę parduotuvę, kur lieka paskutinioji apsisprendimo dalis – biudžetas. Kiek pinigų esate pasiruošę skirti padangų komplektui ir kiek galite sumokėti daugiau už didesnį komfortą bei saugumą? Išoriškai daugelis padangų atrodo panašios, tačiau jų kainos skiriasi ne be reikalo – „Premium“ gamintojų padangos daugeliu parametrų lenkia pigesniuosius, tad reikia rasti kompromisą tarp išlaidavimo ir malonumo vairuojant. Jis kiekvienu atveju – individualus.

Autogidas.lt