Prieš metus mūsų atlikti skaičiavimai parodė, kad pinigus taupantis vairuotojas turėtų rinktis dyzelinu “mintančią” mašiną. Kokį automobilį – benzininį, dyzelinį ar su dujine įranga  apsimoka pirkti šiuo metu, kai degalų kainos stipriai šovė į viršų?

 

Praėjusių metų rudenį, rugsėjo 7 dieną, degalų kainos kur kas labiau džiugino Lietuvos vairuotojus nei šiandien. Anuomet litras 95 markės benzino Vilniuje  degalinėse kainavo  3,80 Lt, dyzelinas – 3,10 Lt, o dujos – vos 1,82 Lt. Prabėgus beveik metams degalų kainos gerokai šoktelėjo į viršų. Dabar už litrą 95 markės benzino toje pačioje sostinės degalinėje teks  tseikėti jau 4,10 Lt, už litrą dyzelino – 3,55 Lt, o už litrą dujų – 2,01 Lt. Daugiau nei akivaizdu: visos trys degalų rūšys pabrango.

 

Tačiau kainų pasiutpolkė skirtingai palietė visas tris degalų rūšis. Mažiausiai pabrango dujos – vos 0,19 Lt, antroje vietoje pagal pabrangimą žengia benzinas – 0,30 Lt, o trečioje vietoje  dyzelinas, kurio kaina į viršų šovė net 0,45 Lt.

 

Prieš metus labiausiai apsimokėjo “dyzeliukas”

 

Stipriai pasikeitus degalų kainoms mes dar kartą apskaičiavome, kokiais degalais labiausiai apsimoka važiuoti šiandien. Šie duomenys bus itin naudingi tiems mūsų skaitytojams, kurie ketina pirkti naudotą automobilį, bet neapsisprendžia su kokiu varikliu: benzininiu (ir galbūt dėti dujinę įrangą) ar dyzeliniu. Tačiau pirmiausia norime jums priminti, kokius duomenis  gavome prieš metus.

 

Tuomet, jei ketinote pirkti ne itin brangų, bet puikiai šeimai tinkantį VW Passat automobilį, apsimokėjo pasiieškoti “nenudrožto” varianto su dyzeliniu motoru. Tokiu automobiliu per  metus nuvažiavę 25 tūkst. km dyzelinui būtumėte išleidę apie 4340 Lt. Toks pats Passat automobilis su dujine įranga kišenę būtų palengvinęs šiek tiek labiau – 4595, o neįsistačius  dujinės įrangos ir važiuojant vien benzinu – net 7980 Lt. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad suskystintų dujų įranga šiam automobiliui kainuoja apie 2600 Lt. Tokiu atveju dujinio VW  Passat eksploatacijos išlaidos gerokai padidėtų. Apibendrindami turime konstatuoti, kad prieš metus brangiausia važiuoti buvo benzininiu VW Passat, pigiau – įsitaisius dujinę įrangą,  o pigiausia – su dyzeliniu.

 

Anuomet aiškinomės ir kokį variklį reikėtų rinktis pirkėjui, kuris labiau vertina prabangą ir prestižą. Tam pasirinkome BMW 528i (E39) ir BMW 530d (E39) modelius. Šiuo atveju,  nuvažiavus tuos pačius 25 tūkst. km, mažiausiai kišenę būtų palengvinęs BMW su dujine įranga – 5414 Lt. Dyzelinis BMW 530d “suvalgytų” 5580 Lt, o benzininis – net 9405 Lt. Tačiau  vėlgi įvertinus dujinės įrangos kainą, kuri siekia apie 3600 Lt, tampa akivaizdu, kad važiuoti dyzeliniu BMW gerokai pigiau nei benzinu ar dujomis mintančiu broliu.

 

Prabėgus metams  padėtis nepasikeitė

 

Kaip pasikeitė situacija pabrangus visų rūšių degalams? Jei kalbėsime apie pigesnį automobilį (VW Passat) vis dar labiau apsimoka dyzelinis variklis, nors, kaip jau minėjome, šios  rūšies degalai pabrango labiausiai. Mat su dyzeliniu VW Passat nuvažiavę 25 tūkst. km esant šiandieninėms degalų kainoms išleistumėme 4970 Lt, su mintančiu dujomis – 5075 Lt, o  “šeriant” mašiną vien benzinu – net 8610 Lt. Tiesa, kalbant apie dujinę įrangą ir vėl nereikėtų pamiršti pačios sistemos kainos – apie 2600 Lt.

 

Viską perskaičiavus prestižiniam bavarų modeliui paaiškėjo, kad situacija per metus nepasikeitė nė per nago juodymą. Dujomis mintantis BMW 528i įveikus 25 tūkst. km iš kišenės  iškrapštys 5980 Lt, dyzelinis BMW 530d – 6390 Lt, o varomas vien benzinu – net 10 148 Lt. Atrodytų, kad pigiausiai važiuoti su dujinę įrangą turinčiu BMW “penktuku”. Tačiau ir šiuo  atveju pinigus skaičiuojantis vairuotojas neturėtų pamiršti, kad į BMW modelius montuojama dujinė įranga išties nepigi. Jos kaina siekia apie 3600 Lt. Todėl įskaičiavus ir dujinės  įrangos kainą, į pirmą vietą vėlgi išsiveržia dyzelinis “penktukas”.

 

Taigi akivaizdu, kad taupant pinigus degalams labiausiai apsimoka dyzelinės mašinos. Tik nederėtų pamiršti, kad naudoti automobiliai iš Vakarų į Lietuvą atkeliauja gerokai “padrožti”,  t.y. jų rida neretai siekia ne 200, o net 300 ar daugiau tūkstančių kilometrų. Įsigijus tokią griuveną, sutaupytus pinigus degalams gali tekti palikti serviso dirbtuvėse. Todėl perkant  naudotą mašiną, reikia rinktis labai atsargiai.

 

Išvada

 

Važinėti benzinine mašina šiais laikais tikra prabanga. Taip yra todėl, kad 95 markės benzinas vidutiniškai kainuoja apie 55 centus brangiau nei dyzelinas. Be to, benzininiai  automobiliai, palyginti su dyzeliniais, sunaudoja daugiau degalų. Todėl norint taupyti pinigus, į benzininį automobilį (ypač su galingu motoru) tikrai apsimoka montuoti dujinę įrangą.  Po gerų metų išleista suma atsipirks.

 

O jei jūsų požiūris į dujomis mintančias mašinas yra skeptiškas, belieka vienintelis pasirinkimas – dyzeliniai automobiliai. Dėl gerokai pigesnio dyzelino jais važiuoti šiandien labiausiai  apsimoka. Tik reikia išsirinkti techniškai tvarkingą mašiną.