Praėjusiais metais valstybės įmonėje „Regitra“ buvo atlikta beveik ketvirtis milijono transporto priemonių pirmosios registracijos Lietuvoje operacijų, o nurašyta – daugiau nei 36 tūkst. baigtų eksploatuoti transporto priemonių.
Vidutinis lengvųjų automobilių amžius – 14 metų
Per pastaruosius dvejus metus Lietuvoje pirmą kartą įregistruotų ir baigtų eksploatuoti bei išregistruotų transporto priemonių skaičiai išlieka panašūs – 2012 m. įregistruotos 235 408 naudotos transporto priemonės ir 21 117 naujų. 2011 m. buvo įregistruota šiek tiek daugiau transporto priemonių nei pernai – iš viso 239 487 naudotos ir 21 893 naujos.
Pernai buvo nurašytos 36 284 transporto priemonės, iš kurių 30 864 lengvieji automobiliai. 2011 m. išregistruotų transporto priemonių skaičius siekė 40 436, iš jų 34 718 buvo lengvieji automobiliai.
Tokie skaičiai, pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Leonardo Kęstučio Jasūdžio, rodo, kad pastaraisiais metais tik maždaug kas 18-tas Lietuvoje pirmą kartą įregistruojamas automobilis buvo naujas. Vidutinis šalies gyventojų įregistruotų ir eksploatuojamų lengvųjų automobilių amžius yra 14 metų.
Nevažiuojantis automobilis nuo baudų neapsaugo
Neeksploatuojamų ir vis dar neišregistruotų lengvųjų automobilių skaičius Lietuvoje siekia apie 400 tūkst., nors tikslesnių duomenų, kiek iš jų tebėra mūsų šalyje, kiek išgabenta į užsienį ar parduota dalimis, nėra.
Tačiau, pasak specialistų, apleisti ir nenaudojami automobiliai, neretai sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams: palikti gyvenamųjų rajonų perpildytuose kiemuose jie užima vietą, teršia aplinką. Be priežiūros paliktos neeksploatuojamos transporto priemonės savininkas gali ne tik sulaukti baudų už taršą ir nenaudojamo automobilio laikymą bendro naudojimo vietose, bet ir tapti nusikaltimo auka. Pasitaiko atvejų, kai pavogti nenaudojamo automobilio valstybiniai numeriai, užtraukia jų savininkui atsakomybę už kitų asmenų padarytus nusikaltimus.
Paprasčiausias būdas išvengti šių nemalonumų, pasak „Regitros“ specialistų, išregistruoti nenaudojamą transporto priemonę.
„Neretai tokių senų nebevažiuojančių automobilių šeimininkai padaro klaidą – neišregistravę automobilio parduoda jį dalimis ir vėliau, kai iš automobilio nieko nelieka, susirūpina jo išregistravimu“, – pažymi L. K. Jasūdis.
Nenaudojamą automobilį būtina perduoti perdirbėjams
Pirmiausia, sugadintos ar baigtos eksploatuoti transporto priemonės turi būti parduotos ar perduotos įmonėms, turinčioms leidimus tokias transporto priemones apdoroti kaip atliekas. Tokių įmonių sąrašas skelbiamas Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.
Supirkimo įmonė automobilio savininkui privalo išduoti netinkamos naudoti eisme transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą. Be šio dokumento „Regitroje“ transporto priemonė negalės būti išregistruota.
Minėtos nuostatos taikomos tik po 2004 m. gegužės 1 d. baigtiems eksploatuoti lengviesiems (M1 klasės) automobiliams ir krovininiams (N1 klasės) automobiliams. Kitų transporto priemonių išregistravimui pakanka pateikti transporto priemonės registracijos liudijimą ir valstybinio numerio ženklus. Jei jie prarasti, pateikiamas motyvuotas paaiškinimas.
„Jei nenaudojamas automobilis parduodamas, būtina sudaryti pirkimo – pardavimo sutartį, o savininko duomenų pasikeitimus įregistruoti „Regitroje“. Už parduotą, tačiau nustatyta tvarka neperregistruotą automobilį, atsakomybę prisiima tas asmuo, kuris transporto priemonių registre yra įregistruotas kaip automobilio savininkas“,– pabrėžia L. K. Jasūdis.
Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, įsigijus šalyje jau registruotą transporto priemonę, privaloma ją perregistruoti savo vardu per 15 kalendorinių dienų po to, kai pardavėjas (valdytojas) pranešė „Regitrai“ apie transporto priemonės pardavimą (perleidimą). To neatlikus per nustatytą terminą, ji automatiškai išregistruojama. Tokias transporto priemones draudžiama naudoti eisme.
Kodėl naudinga išregistruoti nebenaudojamą automobilį
Publikuota 2013-02-15
Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?
2024-11-21
Krintanti oro temperatūra bei artėjanti žiema vairuotojams ir vėl primena apie sudėtingesnes eismo sąlygas keliuose. Nors vėlyvojo rudens ir žiemos šalčiai dažnai sukelia iššūkių daugumai automobilių vairuotojų, elektromobilių savininkams šaltuoju metų laiku reikia įvertinti ir...
|
|
Kaip paruošti automobilį žiemos sezonui: vien padangas pakeisti nepakanka
2024-11-14
Nors pirmieji šalčiai dar negrasina plikledžiu kelyje, nuo lapkričio 10 d. Lietuvoje vairuotojai nebegali važinėti automobiliais su vasarinėmis padangomis – už tai galima gauti baudą nuo 50 iki 100 eurų arba net prarasti galiojančią automobilio techninę apžiūrą. Ruošiant...
|
|
Tyrimas: dažniausiai klastojama daugiau riedėjusių automobilių rida
2024-11-13
Rida yra vienas iš pagrindinių automobilio susidėvėjimo rodiklių, todėl natūraliai vairuotojai teikia pirmenybę mažiau nuvažiavusioms transporto priemonėms. Visgi, automobilio odometras dažnai tampa sukčių įrankiu, padedančiu dirbtinai „atjauninti“ transporto priemonę ir,...
|