Vidmantas UŽUSIENIS

Kaip, beje, ir visa Kinijos automobilių pramonė. Pernai jau, atrodo, ji pradėjo keltis, vis mažiau rinkoje pasirodydavo idealiai nukopijuotų automobilių nuo vakarietiškų analogų, kinai netgi buvo pasiryžę aplenkti Ameriką pagal pagamintų lengvųjų mašinų kiekį. O šiemet – baisus štilis. Dėl nematyto neregėto iki šiol sunkmečio. Visas be išimties pasaulis nebeperka naujų automobilių, nors tu pasiusk. Netgi kiniškų, kurie kartais trečdaliu ar netgi daugiau pigesni nei analogiški japoniški, europietiški ar amerikietiški modeliai. Ir visai neaišku, ką toliau kinams daryti? Užsienyje jų mašinų nebereikia, vidaus rinkoje – juolab. Mat čia tik nedidelė dalis kinų uždirba tiek, kad galėtų įpirkti vietoje pagamintą mašiną. Šit dėl ko Kinijos automobilių pramonė persiorientuoja pataikauti turtingų savo piliečių, kurių kišenės kol kas nešvilpauja, skoniams. Ir „Geely GT“ – puikus tokio persiorientavimo pavyzdys.

Pernai Pekino autosalone pristatytas pirminis sportinio „Geely GT“ variantas žaižaravo gracija, įspūdingomis linijomis. Jis labai priminė tokius širdžiai mielus „sportininkus“, koks yra „Aston Martin Vantage“, „Alfa Romeo 8C“, „Maserati GranTurismo“. Tačiau neseniai parodytas serijinei gamybai parengtas modelis vargu ar sudomins subtilaus skonio europiečius. Veikiau jis skirtas „naujiesiems kinams“, mėgstantiems, kad juos „pastebėtų iš tolo“. Europos gyventojui keistai atrodo neproporcingai dideli palyginus su mašinos kėbulu langai, kupė priekyje įmontuotos į dinozauro peleką panašios radiatoriaus grotelės, juokinga „burna“, arba ortakis po juo.

Tačiau jau dabar „Geely“ strategai neabejoja, kad automobilis, kurį pristatys ateinančioje Šanchajaus parodoje, Kinijoje turės pasisekimą. Ech, paslaptingi tie Rytai...