Mūsų laikais automobiliams nėra lengva. Kadaise į mašiną, kuria buvo galima nuvažiuoti 100 tūkst. km, buvo žiūrima išskirtinai ir pagarbiai. Juk nuriedėti atstumą, lygų beveik trigubam žemės rutulio apskritimui, tikrai rimtas pasiekimas.
Dabar viskas atrodo šiek tiek kitaip – šiais laikais 100 tūkst. km jau nebėra rekordas, o tik privalomas minimumas. Gaila tik, kad vis dar ne visiems tai pavyksta įgyvendinti.

Ką gi, taip yra tikriausiai todėl, kad XXI amžiuje automobiliai gaminami pagal receptūrą “kiek įmanoma daugiau sudėtingos elektronikos ir kiek įmanoma mažesnėmis sąnaudomis”. Deja, būtent taip daro ir VW – pastovumas, kuriuo Volfsburge gaminami automobiliai užima paskutiniąsias ilgalaikių testų lentelės vietas, tiesiog stulbinamai prieštarauja puikiems  koncerno pardavimo rezultatams Europoje. Pažvelgę į suvestinę, Volkswagen išvysite pirmaujančius nuo kito galo: paskutinėje vietoje yra Touran, o priešpaskutinėje – Polo.

Tiguan yra pirmas VW modelis, kuris testo metu išvengė  neplanuotų vizitų į servisą. Ilgai to laukėme…

Taigi neturėtų stebinti tas faktas, kad Tiguan 100 tūkst. km testą pradėjo pakrautas nepasitikėjimo ir nusivylimų bagažu, kuriuo pasirūpino jo broliai. Prekės ženklo įvaizdį turėjo pagerinti automobilis, kuris buvo kuriamas minimaliomis sąnaudomis. Tam, kad kompaktinio SUV gamyba iš viso apsimokėtų, tuometiniam VW firmos vadovui Volfgangui Bernhardui teko beveik  tiesiogine to žodžio prasme – pačiam susukti vos ne kiekvieną varžtą. Bet tai daryti buvo verta: didesnio pravažumo Golf tiksliai pataikė į dešimtuką. Iki šiol visame pasaulyje jau parduota beveik 310 tūkst. Tiguan automobilių.

Testo pabaigoje tapo gerokai sunkiau perjungti pavaras. Priežastis – nepakankamai gerai suteptas pavarų perjungimo mechanizmas

Mūsų maratono dalyvio saloną įvertinome labai gerai – būtent todėl buvo taip malonu keliauti per visą žemyną. Priekinės sėdynės yra gana sportiškos: kietos, puikiai prilaiko įveikiant posūkius ir net nuvažiavus 100 tūkst. km neprarado savo privalumų. Galinę sėdynę galima stumdyti išilgai ir taip didinti pakraunamą plotą.
Galima reguliuoti ir atloš0 kampą. Nulenkti galines sėdynes labai paprasta, deja, lygių grindų neturėsime.

Salone išlaidų mažinimo politikos nesijaučia. Net įveikus 100 tūkst. km neišgirdome jokių įtartinų garsų. Vidaus apdailai panaudotos medžiagos padarė išties gerą įspūdį. Prietaisų skydelis gerai pažįstamas iš Golf Plus modelio, tiesa, patartume nesirinkti smėlio spalvos apmušalų, kurie gražiai atrodo tik kelias  pirmąsias dienas, o vėliau įgauna įvairius pilkus atspalvius.

Variklis

Galima sau dovanoti ir automobilio versiją su 170 “arklių” 2.0 TSI varikliu. Deja, šis motoras nesuteikia itin daug sportinių emocijų, tačiau ryja akivaizdžiai per daug degalų. Nereikia  net naudoti visos galios, kad bake susidarytų sūkurys. Kita vertus, derėtų nepamiršti, kad automobilis, varomas visais keturiais ratais ir turintis beveik visus įmanomus priedus, reikalauja daug degalų. Neigiamos įtakos turi ir tai, kad Volkswagen SUV nėra tarp mažiausią oro pasipriešinimo koeficientą turinčių automobilių: visiškai pakrautu automobiliu važiuojant greitkeliu vargiai pavyks apsieiti mažesnėmis nei 13 l/100 km degalų sąnaudomis. Šis rezultatas, atsižvelgiant į nedidelį 64 litrų automobilio baką, byloja apie stulbinančiai  mažą nuvažiuojamą atstumą. Buvo visiškai nejuokinga, tuo labiau kad taupiai važinėti neleido greičių dėžė, kurios pavaros gana trumpos. Akivaizdžiai geresnis pasirinkimas būtų kuris  nors iš turbodyzelinių variklių.

Tačiau jei kalbėsime apie patvarumą, benzininiam varikliui nėra dėl ko priekaištauti. Maratoną jis įveikė taip laisvai, kaip mes… vakarinį išėjimą į barą. Pilamės degalų, važiuojame, vėl  pilamės, vėl važiuojame – be jokių problemų ir staigmenų. O desertui – papildomai 2,5 l variklio alyvos 100 000 kilometrų (0,025 l/ 1000 km – tai išties geras rezultatas naujam  varikliui su turbina). Nė karto neteko netikėtai važiuoti ir į techninio aptarnavimo servisą. Geriausia šio testo išvada yra eksperto komentaras: “Variklio būklė ideali. Jis atrodo taip,  tarsi būtų ką tik pagamintas.”

Ekspertas neslepia savo nuostabos: patikrinus paaiškėjo, kad cilindrų ir stūmoklių paviršiai beveik identiški naujiems gamykliniams. Nuvažiavus 100 tūkst. km taip pasitaiko nedažnai

Puikus rezultatas

Kiti elementai (išskyrus tris perdegusias lemputes) pasirodė irgi patvarūs. Visi mūsų aptikti nusidėvėjimo požymiai neviršijo normos ribų. Testo pabaigoje tai reiškia puikų įvertinimą  ir penktą vietą mūsų maratono dalyvių lentelėje. Trumpai tariant – puiku, “Volkswagen”! Bet kita vertus, tai nėra stulbinantis ir kitiems gamintojas nepasiekiamas rezultatas. Automobiliui, kuris kainuoja per 100 tūkst. Lt, toks rezultatas yra normalus dalykas. Tiguan pasirodymą labai gerai komentuoja paskutinis – gal šiek tiek piktdžiugiškas – įrašas  dienoraštyje: “Pagaliau Volkswagen tapo tokie pat patikimi kaip ir Kia Cee‘d.”

Galinę sėdynę galima stumdyti, bet nulenkus atlošus lieka gana aukštas slenkstis. Pakrauti bagažą sunkoka dėl nemenko aukščio (78,5 cm) pakrovimo krašto. Bagažinės talpa 470–1510 l

Privalumai:

- patikimi varikliai
- kokybiškai surinktas
- išlaikantis vertę

Trūkumai:

- neekonomiški TSI varikliai
- aukštas pakrovimo slenkstis
- netolygi antikorozinė danga