Keliuose šiemet žuvo 20 proc. mažiau žmonių, kiek mažiau sužeista, sumažėjo ir neblaivių vairuotojų.
Iki gruodžio 20 dienos per eismo įvykius Lietuvoje užgeso 293 žmonių gyvybės - maždaug 20 proc. mažiau nei pernai ir apie 40 proc. mažiau nei 2008-aisiais, rašo "Lietuvos žinios".
Mažėja ir sužeistųjų per eismo įvykius skaičius. Šių metų rodikliai panašūs į praėjusiųjų, kai buvo sužeisti 4459 eismo dalyviai, šiemet - 4239.
Keliuose gerokai sumažėjo neblaivių vairuotojų. Prieš dešimtmetį pareigūnai per metus sulaikydavo apie 30 tūkst. jų, o šiais metais - perpus mažiau.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius patvirtino, kad situacija keliuose kiekvienais metais po truputį gerėja.
"Statistikos nepaneigsi - iš tikrųjų šiais metais mažiau ir žuvusiųjų, ir sužeistųjų. Be to, prie vairo sulaikome vis mažiau įkaušusių vairuotojų. Per 11 šių metų mėnesių dėl jų kaltės žuvo tik 23 žmonės. Ko gero, reikia pripažinti, kad prieš kelerius metus taurelės mėgėjams pradėtos taikyti griežtos sankcijos pasitvirtino. Manyčiau, svariai prisidėjo ir alkoholio pardavimo laiko ribojimas, vairuotojų norą rizikuoti atbaido ir dažni policijos reidai", - kalbėjo Lietuvos kelių policijos vadas.
Šiemet per eismo įvykius žuvo mažiau žmonių, tačiau policijos pareigūnai užfiksavo daugiau greičio viršytojų.
G.Aliksandravičiaus manymu, tai susiję su tuo, kad krašte pradėjo veikti platus stacionarių greičio matuoklių tinklas. Dabar jie fiksuoja didžiąją dalį visų greičio viršijimo atvejų. Be to, gaudyti lakstūnus padeda ir mobili greičio matavimo įranga, sumontuota į specialiais policijos ženklais nepažymėtus automobilius.
"Pasakyti, jog ateityje patruliai padės matuoklius į stalčius, tikrai nedrįsčiau. Ši priemonė nebus visiškai užmiršta, juolab kad prasidėjus vasarai keliuose tradiciškai padaugės vairuotojų, mėgstančių stipriau spustelėti akceleratoriaus pedalą", - pabrėžė G.Aliksandravičius.
Kitąmet drastiškų naujovių ir dar didesnių baudų nei iki šiol už itin pavojingus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus eismo dalyviams taikyti neketinama. Griežtesnės nuobaudos bus skiriamos tik už kai kuriuos smulkius KET pažeidimus, tokius kaip automobilio statymas ant vejos ar neįgaliųjų vietoje, kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymas, vairuotojų pareigų pėstiesiems nevykdymas. Kelti ir taip vienas didžiausių baudų Europoje už vairavimą išgėrus ar leistino greičio viršijimą, anot specialistų, būtų nebeefektyvu.
Tam pritaria ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jo nuomone, šių baudų dydis pasiekė viršūnę, todėl jas dar padidinus norimo rezultato vargu ar būtų galima tikėtis. Tačiau ministras tvirtino, kad kitąmet, nors rezultatai ir gerėja, eismo saugumui gerinti bus panaudotas didelis arsenalas įvairių priemonių - tiek inžinerinių, tiek švietėjiškų.