Degalų kainos jau yra pasiekusios beveik penkių litų už litrą ribą ir neatrodo, kad ši kaina – galutinė. Nepaisant rekordinių kainų, automobilių nemažėja, miestuose nuolat susidaro spūstys, nes vairuotojai ne visuomet ryžtasi iškeisti patogų važiavimą nuosava transporto priemone į viešąjį transportą.

 

Transporto skelbimų portalo Autogidas.lt apklausoje vairuotojų buvo klausiama, kokiais atvejais jie nuspręstų imti važinėti su viešuoju transportu, ne su savo automobiliu. Jei autobusų, troleibusų ar mikroautobusų maršrutai būtų dažnesni ir patogesni, viešuoju transportu imtų naudotis vos 28 proc. apklausos dalyvių. Likusių daugiau nei 70 proc. tokie pokyčiai nepaskatintų atsisakyti patogaus važiavimo su savo automobiliu.

 

Jei šaltuoju metų laiku viešajame transporte būtų šilčiau, o šiltuoju sezonu autobusai ar troleibusai būtų labiau vėdinami, tai irgi paskatintų tik nedidelę dalį (29 proc.) vairuotojų atsisakyti nuosavo automobilio.

 

Netgi tai, jei degalų kainos padidėtų dar bent penktadaliu, tik ketvirtadalį vairuotojų paskatintų persėsti į autobusus ir troleibusus ir imti naudotis viešojo transporto paslaugomis, rodo Autogidas.lt apklausos rezultatai.

 

Kai kurie vairuotojai teigia, kad atsisakytų važinėjimo su nuosavu automobiliu, jei viešojo transporto paslaugos kainuotų daug pigiau nei šiuo metu, jei itin pabrangtų automobilio draudimas, jei automobilis sugestų ir neturėtų lėšų jam suremontuoti ar įsigyti naują, jei atsirastų dviračių takų, kuriais nebūtų pavojinga važinėti, jei darbas ir gyvenamoji vietovė būtų arti viena kitos.

 

Dalis Autogidas.lt respondentų pripažįsta, kad važiavimo su nuosava transporto priemone apskritai atsisakytų tik kritiniais atvejais – jei netektų vairuotojo pažymėjimo ar nebeturėtų darbo ir neturėtų pajamų.

 

Autogidas.lt informacija