Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės (CA) draudimas ramybę kelyje saugo ne visuomet. Yra keletas atvejų, kai sukėlus avariją už padarinius teks mokėti pačiam, o ne tikėtis, kad žalą atlygins draudimo bendrovė.

 

Kiekvienas vairuotojas žino, kad išgėrus prie vairo geriau nesėsti. Jei išgėrusį sustabdys policijos pareigūnai, jums ne tik bus skirta nemenka piniginė bauda ar net kuriam laikui atimta teisė vairuoti, bet įvykus avarijai dar turėsite padengti visus nuostolius. Jie, žinia, gali būti išties nemenki, todėl per kvailą poelgį stipriai nukentės piniginė.

 

Tikriausiai nedaugelis vairuotojų įdėmiai perskaito civilinės vairuotojų atsakomybės privalomojo draudimo sutartį, kurioje surašyta, kokiomis aplinkybėmis įvykus avarijai galima nesitikėti draudimo bendrovės pagalbos. Kokios tos aplinkybės, galite susipažinti perskaitę čia pateikiamą informaciją. “Auto Bild Lietuva” savo ruožtu nori priminti, kad dėl avarijos kaltininko patirtus nuostolius atlygins draudimo bendrovė, kuri vėliau sumokėtą sumą iš šio asmens išsireikalaus per teismus.

 

Taip pat primename, kad jei artimiausiu metu rengiatės pratęsti ar įsigyti visiškai naują CA draudimą, susipažinti su bendrovių įkainiais galite “Auto Bild Lietuva” nr.19, 12 p. Čia duomenis ras dešimties didžiausių mūsų šalies miestų gyventojai.

Mindaugas Malinauskas

 

Neblaiviam prie vairo geriau nesėsti. Šią tiesą tikriausiai žino kiekvienas. Tačiau derėtų atminti, kad CA draudimas negalios ir tuo atveju, jei žmogus automobilį vairavo ne tik būdamas neblaivus, bet ir apsvaigęs nuo vaistų, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų.

 

Jeigu avarijos metu buvote blaivus, bet netrukus po to vartojote alkoholį ar kitas svaigiąsias medžiagas iki eismo įvykio aplinkybių nustatymo, taip pat galite nesitikėti, kad avarijos nuostolius padengs draudimo bendrovė. Jeigu po eismo įvykio vengsite pasitikrinti blaivumo ar apsvaigimo laipsnį, vėlgi negalėsite tikėtis, kad nuostolius atlygins draudikas.

 

Trumpiau tariant, prie vairo geriau sėstis tik būnant visiškai blaiviam, o alkoholio ar stiprių stresą malšinančių vaistų geriau nevartoti iki tol, kol bus išaiškintos visos eismo įvykio aplinkybės.

 

Netvarkingas automobilis prišauks bėdą. Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kad vairuoti automobilį, kurio sugedę stabdžiai, – pavojinga. Tačiau jei su tokiu automobiliu papulsite į eismo įvykį, galite ne tik nukentėti pats ir sužaloti kitus, bet kartu pamiršti apie draudimo bendrovės pagalbą.

 

Tas pats galioja ir tada, jeigu avarijos metu neveiks jūsų mašinos valytuvai. Žinoma, jeigu lauke šviečia saulė, sugedę valytuvai nebus avarijos kaltininkai, bet jei tamsiu paros metu automobilį vairuosite sningant ar lyjant, o valytuvai neveiks, tikrai neišvengsite finansinės atsakomybės dėl eismo įvykio. Todėl dėl šventos ramybės geriau vairuoti tik techniškai tvarkingą automobilį, o jam sugedus pasisamdyti transportavimo paslaugas teikiančią įmonę.

 

Be vairuotojo pažymėjimo prie vairo geriau nesėsti. Lietuvoje netrūksta adrenalino fanatikų, kurie vairuoti automobilį ryžtasi neturėdami teisės tai daryti. Vieni tai daro vairuotojo pažymėjimo dar neįgiję, kiti tada, kai teisė vairuoti iš jų atimta. Todėl net geriausiam draugui nepatikėkite savo keturračio žirgo, jei šis dar neturi vairuotojo pažymėjimo arba šis iš jo atimtas.

 

Įvykus avarijai ir paaiškėjus šioms aplinkybėms, draudimo išmokos geriau nesitikėti. Taip pat nederėtų būti dideliu optimistu ir sėsti prie motociklo, sunkvežimio ar traktoriaus vairo, jeigu turite teisę vairuoti tik lengvąjį automobilį. Tokiu atveju civilinės atsakomybės draudimas taip pat negalios.

 

Pasprukai iš įvykio vietos – esi kaltas. Patekę į stresines situacijas žmonės elgiasi labai skirtingai. O avarijos, kaip žinoma, tikrai nėra džiugus įvykis, todėl silpnesnių nervų žmonės gali palūžti ir pasišalinti iš įvykio vietos. Net jeigu nebuvote avarijos kaltininkas, bet pasišalinote iš eismo įvykio, tikėtis, kad avarijos nuostolius atlygins draudimo bendrovė, neverta. Už neapgalvotą ir skubotą poelgį teks pačiam atverti piniginę ir padengti avarijos nuostolius.

 

Tyčia pridarei žalos – padenk nuostolius pats. Mūsų šalies keliuose tikrai esama vairuotojų, kurie stengiasi sukelti avarijas tikėdamiesi, kad kalti bus pripažinti ne jie, o kiti. Šitaip piktybiniai asmenys nori pasipelnyti iš draudimo bendrovių. Jei po eismo įvykio bus nustatyta, kad avariją sukėlėte tyčia, nuostolius turėsite padengti iš savo kišenės.

 

Draudimo bendrovių reitingas

 

Jeigu jums svarbu ne tik kuo pigiau apdrausti automobilį privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, bet kartu norite išsirinkti patikimą draudimo bendrovę, turėtume atkreipti dėmesį į šioje lentelėje pateiktus duomenis. Kuo mažiau yra pasitvirtinusių skundų ir ginčų, apskaičiuotų procentais, tuo greičiau ir lanksčiau draudimo bendrovė sprendžia kilusias problemas su klientais.

 

Bendrovė Skundų ir ginčių sk. 2007–2008 m.* Pasitvirtinusių skundų ir ginčų sk. 2007–2008 m.* Pasitvirtinusių skundų ir ginčų proc.
“Lietuvos draudimas” 113 10 8,84
“If draudimas” 21 2 9,52
“Ergo Lietuva” 58 6 10,34
“Gjensidige Baltic” Lietuvos filialas* 55 9 16,36
“PZU Lietuva” 76 15 19,73
“Seesam Lietuva” 25 5 20
“BTA draudimas” 75 18 24
“Industrijos garantas” 20 7 35
“Nordicia draudimas” ** ** **

  • Pateikiami Draudimo priežiūros komisijos duomenys,
  • ** Ši bendrovė liko neįvertinta, nes draudimo paslaugas pradėjo teikti tik nuo 2008 m. birželio

 

Neapsidraudusių vairuotojų sukeltos avarijos

 

Metai Avarijų skaičius Bendra išmokėta suma (Lt) Vidutinės žalos dydis (Lt)

2008 apie 2500* 6,1 mln. apie 2440
2007 apie 2300 5 mln. apie 2174
2006 apie 2200 4,5 mln. apie 2045
2005 apie 1900 3,4 mln. apie 1789

* Transporto priemonių draudikų biuro duomenys

 

Iš pateiktų duomenų matyti, kad neapsidraudę vairuotojai kasmet sukelia vis daugiau avarijų. Be to, kasmet didėja per avarijas padaromos vidutinės žalos dydis.