Daugeliui vairuotojų bent kartą gyvenime teko supainioti degalų pistoletus ir vietoje dyzelinio paimti benzininį ar atvirkščiai. Jeigu tokia klaida buvo ištaisyta dar nespėjus automobilio pripildyti netinkamais degalais, vairuotojo telaukia pulso padidėjimas ir atodūsis, teliks pakeisti rankoje laikomą degalų pistoletą į tinkamą. O kas nutiks, jeigu netinkamais degalais pripildysite visą baką?
Lengviau pripilti benzino
Sumaišyti degalų pistoletus nėra sudėtinga. Dyzelinas žymimas žodžiu „Dyzelinas“ ir raide „B“, o benzinas – nurodant jo rūšį (95 ar 98) ir raidę „E“. Lietuvoje daugelyje degalinių dyzelino pistoletai yra juodi, o benzino – žali, tačiau užsienyje spalvinė gama gali būti kitokia.
„Degalų sumaišymo atvejai yra reti, tačiau jų pasitaiko. Jeigu taip galima sakyti, lengviau yra dyzelinį automobilį pripildyti benzinu nei atvirkščiai. Taip yra dėl skirtingo užpylimo angos skersmens: dyzelino yra platesnė nei benzino“, – teigia degalinių tinklo „Milda“ bendrųjų reikalų skyriaus vadovas Stanislovas Bytautas.
Atkreipti dėmesį į užrašus
Vairuotojams jis siūlo ieškoti konkrečių ženklų degalų rūšies pavadinime – prie benzino „E“ raidės neretai nurodomas oktaninis skaičius, kaip 95, 98 ar 99, kartais – žodžiai „petrol“ ar „gasoline“.
Prie dyzelino gali būti parašyta „diesel“ arba „B“. Užsienyje, verta atkreipti dėmesį ir į skirtingas kalbas. Pavyzdžiui, ispaniškai benzinas yra „gasolina“, o dyzelinas – „diesel“. Tačiau katalonų kalba, kurią galima sutikti Barselonos apylinkėse ir rytinėje Ispanijoje, dyzelinas vadinamas „gasoil“.
Ilgą laiką buvo įprasta, kad dyzeliniai degalai yra pigesni už benzininius, tačiau šiandien kainos skirtumu geriau nepasitikėti. Pavyzdžiui, Lietuvoje litro benzino ir dyzelino kaina šiuo metu beveik vienoda. Belgijoje ar Estijoje dyzelinas kainuoja daugiau, o Italijoje ar Vokietijoje brangesnis yra benzinas.
Suklydus – neskubėti
Degalų nesupainioti padeda operatoriai. Kai kuriose Vakarų Europos degalinėse automobilį papildo jų darbuotojai, kai kuriose Lietuvos degalinėse ši klientams patogi tradicija taip pat veikia. Tačiau ką reikėtų daryti, jeigu nei vieno iš anksčiau paminėtų saugiklių nebuvo ir dyzelinio automobilio degalų baką pripildėte benzinu? Arba atvirkščiai?
Degalinių tinklo atstovas S. Bytautas pataria, kad pirmas dalykas – neskubėti. Kartais vairuotojai į tai numoja ranka – užkūrę variklį ir pamatę, jog šis dirba, išlekia iš degalinės. Tik nuvažiuoja netoli.
„Benzino ir dyzelino oktaninis skaičius, tepimo, degimo ir daugybė kitų savybių – skiriasi, o varikliai būna pritaikyti tik vienam degalų tipui. Jeigu pastebėjote, jog pripildėte baką ne tų degalų, svarbiausia – neužvesti variklio. Įjunkite neutralią pavarą, nustumkite automobilį iš degalų užpylimo vietos ir skambinkite servisui, kuriame galima išplauti degalų baką“, – teigia specialistas.
Kaip išvengti nuostolių?
Į servisą automobilis turėtų keliauti užkeltas ant autovežio arba nutemptas prikabinus lynu. Ten bakas turi būti išvalytas ir automobilio savininkui pavyks išsisukti su minimaliais nuostoliais – neskaičiuojant pačių degalų kainos, remontas neturėtų kainuoti daugiau nei 100 eurų.
Istorijos tęsinys būna visai kitoks, jei variklis užvedamas su jam netinkamais degalais. Moderniuose automobiliuose degalų siurblys ir purkštukai yra itin jautrūs degalų kokybei – būtent šios dalys sugestų anksčiausiai. O jas suremontuoti vargu ar pavyktų už mažiau nei 1000 eurų.
Šaltinis: http://technologijos.lt