Gali būti, kad “juodąsias dėžes” turės ne tik lėktuvai, bet ir automobiliai. Bent jau taip būtų Europoje. Mat Europos Sąjunga nusprendė, kad visi šiuolaikiniai automobiliai, parduodami Europoje, artimiausiu metus bus komplektuojami su “juodąja dėže”. Kol kas neskelbiama, kada toji idėja turi būti įgyvendinta.

 

Juodoji dėžė – tai toks “aparatas”, kuriame yra daug įrašančių įrenginių. Jis savo forma gali ir nepriminti dėžutės. Pavyzdžiui, lėktuvuose jis primena oranžinį kamuolį. Kai lėktuvas skrenda, ši įrašanti aparatūra fiksuoja judėjimo parametrus, piloto veiksmus ir duomenis apie lėktuvo “borto”  aparatūros darbą.

 

Ši idėja tikrai nėra nauja. Dar daugiau. Ji jau buvo įgyvendinta dar 1990-aisiais “Formulės 1″ boliduose. Juodosios dėžės duomenys padėdavo išsiaiškinti avarijų priežastis.

 

Vėliau šia naujove susidomėjo sunkvežimių ir autobusų gamintojai.  Tokius įrenginius kai kurios gamintojos  į savo “liuksusinius” automobilių modelius įtaisydavo klientui pageidaujant. Ilgainiui toji “dėžė” buvo taip patobulinta, kad tiko kiekvienai mašinai.

 

Šiuolaikinę “juodąją dėžę” sudaro duomenis renkantis ir analizuojantis ‘blokas, atmintis ir mobiliojo ryšio sistema su GPS. Signalus “dėžutei” siunčia panoraminė vaizdo kamera. Įrenginys fiksuoja ir atmintyje saugo visus ženklius judėjimo režimo pasikeitimus. Visą šią įrašytą informaciją vėliau galima peržiūrėti kompiuteriu, naudojantis specialia programa. Ji paprastai komplektuojama su “dėžute”.

 

Rusijoje supaprastintą juodosios dėžutės (be GPS) variantą galima įsigyti už 10 tūkst. -15 tūkst. rublių (800 – 1200 Lt).

 

Japonijoje jau pradėta masinė automobilių, su panašiomis sistemomis, gamyba.