Vidmantas UŽUSIENIS

 

Važinėti didžiuoju Amerikos indėnų „Cherokee“ genties atstovu, aišku, yra didelis malonumas. Ypač galingiausia jo versija. Ta, kurios ratus varo garsusis HEMI 5,7 l darbinio tūrio benzininis motoras. Prisimenu, 2005 m. pliaupiant itin gausiam lietui lenkiau visas iš eilės mašinas Kauno-Jonavos kelyje, o jų vairuotojai tik stebėjosi. Visureigis, o toks greitas! Reikia pabrėžti – tikras visureigis, o ne koks ten „miesto SUV“.

 

Tačiau su laiku bendrovėje „Silberauto“, kuri yra oficiali „Jeep“ atstovė Lietuvoje, patys galingiausi džipai išnyko. Tai dėl to, kad pakilus degalų kainoms jie tapo nepopuliarūs. Ir iš kur rasis tas populiarumas, jei daugiau nei 20 litrų benzino greitai važiuojant visureigis kas šimtas kilometrų sugebėdavo „praryti“.

 

Dabar salone surasi tik 3 l darbinio tūrio dyzeliniais varikliais varomus „Jeep Grand Cheroke“, kurių vidutinės degalų sąnaudos yra apie 10 l/100 km.

 

Ir dar viena naujiena: skelbiama, kad greitai prasidėsiančioje Niujorko automobilių parodoje bus pristatytas atnaujintas visureigis, kuris turės daug bendrų mazgų su „Mercedes-Benz ML“. Tai – kadaise didelės draugystės tarp Vokietijos koncerno „Mercedes-Benz“ ir Amerikos „Daimler“ rezultatas, tačiau vargu ar padėsiantis „Jeep Grand Cherokee“ pagal populiarumą aplenkti „kolegą“ iš Europos. Nepaisant ankstyvo pristatymo, atnaujinto automobilio gamyba numatyta tik kitiems metams. Dar viena sunkmečio grimasa, taip sakant.