Įdomiausi „drago“ automobiliai: nuo „antrankių“ pavarų dėžei iki greičiausio Lietuvos „dyzelio“
Automobilių traukos, arba vadinamojo „drago“ varžybos yra itin mėgiamos tų, kuriuos žavi ne tik automobiliai, jų greitis ir variklių garsas. Bet ką veikti čia turi ir tie, kuriems patinka pasižiūrėti, kas slepiasi po kapotu, ir kokių stebuklų reikia, kad netgi kasdieniškai atrodantys bolidai trasoje skriste skristų.
Proga paskaičiuoti arklio galias, patikrinti turbokompresorių dydžius, paganyti akis į vienetinius techninius sprendimus yra birželio 17-18 dienomis Kazlų Rūdos aerodrome, kur vyks jau antrasis Lietuvos „drago“ čempionato etapas. Jo organizatoriai nusprendė papasakoti apie įdomiausius čempionato automobilius, kuriuos tiesiog privaloma pamatyti važiuojančius trasoje.
Tarp pirmųjų, apie kuriuos pasakojama, išties netikėti modeliai, į kuriuos metus žvilgsnį tikrai nepavyktų iškart pasakyti, jog tai – vieni greičiausių savo markės egzempliorių.
„Antrankiai“ pavarų dėžei
Vienas iš tų, į kuriuos įdomu pasižiūrėti, yra Lino Jurgaičio „Honda Civic“. Tomas Stadalius, vienas „drago“ čempionato organizatorių, pasakodamas, kuo automobilis ypatingas, neslepia, kad lengviau pasakyti, kas „Civic“ nepadaryta nei išvardinti, kas padaryta.
L. Jurgaitis automobilio patobulinimui paaukojo visą žiemą. Daugiausiai darbo pareikalavo variklis ir pavarų dėžė. Pavyzdžiui, turbiną turinčiam H serijos varikliui teko visas standartines dalis keisti kaltinėmis, netgi modifikuoti variklio galvutę, o kai kuriuos komponentus gaminti pagal užsakymą, mat nusipirkti jų tiesiog neįmanoma.
Pavarų dėžė – taip pat specifinė. Ji perdaryta, turi viso labo keturis laipsnius, pritaikytus važiuoti labai plačiomis padangomis ir dideliais greičiais.
„Penkta pavara iš šios dėžės buvo išimta, o vietoje jos įdėtas sustiprinimas, vadinamieji antrankiai, kad varžybose nebūtų suplėšytas pavarų dėžės korpusas“, – sakė T. Stadalius, skaičiuojantis, kad „Civic“ galia gali siekti 650 ir daugiau arklio galių.
Greičiausias Lietuvos „dyzelis“
Vienas iš įdomesnių „drago“ projektų – Dariaus Norkaus BMW F20. Sportininkas automobilį nusipirko ir tučtuojau jį išardė: sudėjo saugos lankus, pakeitė seną variklį nauju – dyzeliniu iš F30 modelio.
„Variklis standartinis, tačiau modifikuota įsiurbimo ir išmetimo sistema, sumontuota kita turbina ir panašiai. Bet automobilis dabar varomas visais ratais. Be to, Darius turi savo verslą „D-Tuning“, tad pats programavo automobilio variklio kompiuterį. Tikrai, baisiai greitas „dyzelis“, – kalbėjo T. Stadalius.
Anot Lietuvos „drago“ čempionato organizatorių komandos, D. Norkaus BMW yra bene greičiausias dyzelinis automobilis, kuris dalyvavo drago varžybose. T. Stadalius pasakojo, jog jau po pirmojo išvažiavimo BMW savininkas pagerino daugybę konkurentų, taip pat rungtyniaujančių dyzeliniais automobiliais, rezultatų.
Suderino skirtingus laikmečius
Tarp įdomiausių Lietuvos „drago“ automobilių yra ir Vido Misiūno „Volkswagen Corrado“. Automobilis buvo gimęs su 2 litrų darbinio tūrio varikliu, tačiau ganėtinai agresyvi sporto šaka pareikalavo aukų ir variklis buvo nepataisomai sugadintas. Į jo vietą buvo nupirktas legendinis „Volkswagen“ motoras – 2,9 litrų darbinio tūrio 12 vožtuvų VR6.
„Ir tas pats variklis yra ganėtinai smarkiai modifikuotas. Liko tik standartinis alkūninis velenas, variklio blokas ir galvutė“, – vardino T. Stadalius.
Dar įdomiau tai, kad iš priekinių varančiųjų ratų „Corrado“ tapo varomas visais ratais, o vietoj įprastos pavarų dėžės čia sumontuota moderni automatinė DSG.
„Kitaip tariant, variklis čia dar senamadiškas, o pavarų dėžė jau šiuolaikinė. Ir dar V. Misiūnui prireikė pačiam susikurti visų varančiųjų sistemos valdymo įrenginį“, – pasakojo T. Stadalius, pridūręs, kad po kelerius metus trukusių darbų VR6 variklis šiame „Corrado“ generuoja 485 AG.
Pasak „drago“ organizatoriaus, po pirmojo varžybų etapo V. Misiūnui teko spręsti rūpesčius dėl pavarų dėžės sankabų, tačiau jas įveikus, sportininkas galės važiuoti dar greičiau.
„Panašu, kad Vidas galės konkuruoti su „Nissan GT-R“ ir visomis kitomis greitomis naujomis mašinomis“, – kalbėjo Lietuvos „drago“ čempionato organizatorius.
Kaip važiuoja pirmieji trys automobiliai, apie kuriuos nusprendė papasakoti „drago“ organizatoriai, taip pat, kaip skamba ir atrodo „monstrais“ vadinami „drago“ bolidai, bus galima pamatyti jau ateinantį savaitgalį, birželio 17-18 dienomis.
Visą savaitgalį Kazlų Rūdos aerodrome laukia įnirtingos varžybos ir didžiausias greičio vakarėlis šalyje – antrasis Lietuvos „drago“ čempionato etapas.