Pirmadienį prasidėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo tryliktą kartą paeiliui rengiamas konkursas “Metų automobilis 2010″. Nepaisant ekonomikos sąstingio, kuris naujų automobilių pardavėjus palietė itin skaudžiai, šiemetiniame konkurse dalyvauja 21 naujausias automobilis.
Ne rekordas, bet …
„Pagal šį rudenį naujų automobilių rinkoje vyraujančias nuotaikas jau galvojau, kad grįšime dvylika metų atgal, į 1997 metų lygį. Tais metais pirmą kartą surengtame konkurse varžėsi tik 14 automobilių. Labai džiugu, kad taip neįvyko“, – pirmadienį vykusioje spaudos konferencijoje prakaitą nuo kaktos braukė Mindaugas Grinius, rinkimus organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.
Tai, kad net ir sunkiu metu automobilių gamintojus domina rinkimai, dar kartą įrodo, jog „Metų automobilio“ konkursai – neabejotinai svarbiausias automobilinis metų įvykis Lietuvoje.
Per visą Lietuvos konkursų istoriją daugiausia pretendentų – net 34 – dalyvavo pernai.
„Šiemet noriu ypač padėkoti tiems rėmėjams, kurie net ir sunkmečiu nenusigręžė nuo renginio. Be jų rinkimai neįvyktų, o mes drauge sieksime išlaikyti tradicijas“, – sakė M.Grinius.
Šiais metais konkurse dalyvauja:
„Audi Q5“, „BMW 5 Gran Turismo“, „BMW X1“, „Citroen C3 Picasso“, „Fiat Punto Evo“, „Hyundai i20“, „Honda Insight“, „Kia Sorento“, „Mazda3“, „Mercedes-Benz E350“, „Mitsubishi Colt“, „Opel Insignia“, „Peugeot 3008“, „Peugeot 5008“, „Subaru Legacy“, „Subaru Outback“, „Škoda Yeti“, „Tata Xenon“, „Toyota Land Cruiser 150“, „Toyota Prius“ ir „Volkswagen Polo“.
Lietuviškame konkurse pristatyti dauguma ne tik Europos automobilių didžiausių gamintojų naujų modelių, bet ir Europos rinkose vis tvirčiau besijaučiantys Pietų Korėjos, Japonijos gigantai. Šiemet pirmą kartą konkurse dalyvauja ir egzotiškosios Indijos gamintojai, kurių atstovai pateikė Lietuvoje dar nematytą „Tata Xenon“ pikapą.
Konkurse Lietuvoje varžosi net penki naujausi automobiliai, patekę į šiuo metu vykstančio Europos „Metų automobilio 2010“ konkurso finalinį septynetuką. Tai „Citroen C3 Picasso“, E klasės „Mercedes-Benz“, „Peugeot 3008“, „Škoda Yeti“ ir „Volkswagen Polo“.
Tačiau toks faktas dar nereiškia, kad šie automobiliai turės daugiau privilegijų renkant Lietuvos „Metų automobilio 2010“ geriausiųjų septynetuką.
Mat dešimties Lietuvos automobilizmo žurnalistų sudarytos vertinimo komisijos nuomonė dažnai skiriasi nuo renkančiųjų Europos metų automobilį. Tam nemenkos įtakos turi ir konkretaus konkurse dalyvaujančio modelio servisų tinklo šalyje tankis, paslaugų kaina, eksploatacijos kaštai iki 100 tūkstančių kilometrų ridos, valdymo savybės ir kiti kriterijai, duominuojantys lietuviškos komisijos vertinimo skalėje.
Svarbu – tęsti tradicijas
„Metų automobilio rinkimai – itin svarbus įvykis Lietuvos automobilininkams ir mums didelė garbė tapti generaliniu šio renginio rėmėju. Mes suprantame, kaip svarbu išlaikyti renginio tradicijas ir tęstinumą“, – sako didžiausio Vokietijos padangų gamybos koncerno „Continental AG“ marketingo vadovas Baltijos šalyse Amir Gholibigi.
„Continental AG” konkurse dalyvaujantiems automobiliams pateikė ne tik vienodą „apavą” – aukščiausios kokybės padangas, kurios iš gamyklos keliauja ir tiesiai ant naujų automobilių surinkimo konvejerių. Koncernas „Continental AG“ gamina ne tik padangas.
„Turbūt ne visi žino, jog koncernas kasmet vis labiau vysto sistemų, susijusių su automobilių stabilumu ir saugumu gamybą. Nuo šiol daugelyje automobilių galima rasti pačių moderniausių „Continental“ sukurtų elekroninių stabilumo, stabdžių jėgos paskirstymo ir daugelį kitų sistemų. Tai – automobilių ateitis“, – sako A.Gholibigi.
Tradiciškai konkursas kelia didelį visuomenės susidomėjimą, nes absoliuti dauguma šio konkurso dalyvių dar nematyti šalies gyventojams, o kai kurie – net ir reikliajai vertinimo komisijai. Todėl konkurso rengėjai tikisi, kad ir šiemet gyventojai aktyviai balsuos rinkdami „Tautos automobilį 2010“. Vienam įspėjusių šios nominacijos laureatą burtų keliu atiteks „Continental“ padangos.
Bandymai – Trakų apylinkėse
Šiemet automobilius bandys bei vertins Lietuvos žurnalistų autoklubo bendrame posėdyje patvirtinta dešimties žurnalistų vertinimo komisija.
Tai Gitana Bukauskienė („Laima”), Linas Butkus („Keturi ratai”), Renaldas Gabartas (TV laida „Autopilotas”), Stasys Grigaliūnas (interneto portalas „atn“), Mindaugas Grinius („Lietuvos rytas”), Vitoldas Milius („Auto Bild Lietuva”), Jonas Okmanas („Auto Bild Lietuva“), Artūras Pakėnas („Autosportas”), Gediminas Petryla („Autocar“) ir Valdas Valiukevičius („Keturi ratai“).
Automobilius vertinimo komisija bandys specialiai surengtoje bendroje bandymų stovykloje lapkričio 27-29 dienomis Trakų apylinkėse.
Gruodžio 7 d. įvyksiančioje antrojoje konkurso spaudos konferencijoje bus paskelbtas geriausiųjų automobilių septynetukas, iš kurio kiekvienas lygiomis teisėmis galės pretenduoti į konkurso „Metų automobilis 2010“ laurus.
Finalas – muziejuje
Gruodžio 17 d. Energetikos ir technikos muziejuje Vilniuje įvyksiančio konkurso finalinio vakaro metu bus paskelbtas ne tik „Metų automobilis 2010“, bet ir kitų gausių nominacijų laureatai, o vieta renginio finalui pasirinkta neatsitiktinai. Anksčiau šioje vietoje veikė elektrinė, o 2008 metais, panaudojus Europos struktūrinių fondų lėšas, muziejus buvo iš esmės atnaujintas, jame veikia nuolatinė antikvarinių automobilių ekspozicija.
Tad šio muziejaus Katilų salėje ir bus paskelbti ne tik geriausias, bet ir „Tautos automobilis 2010“, „Metų visureigis 2010“, saugiausias, geriausias verslo klasės, ekonomiškiausias, sportiškiausias, moterų aistros ir kitų nominacijų automobiliai.
Konkurso baigiamojo vakaro metu žurnalistų komisija tradiciškai išrinks sportininką, labiausiai garsinusį Lietuvos vardą tarptautinėse automobilių lenktynėse. Šiam nominantui bus įteiktas tradicinis „Metų vairo“ prizas.
Kaip ir anksčiau, konkurso metu gyventojai turi galimybę rinkti „Tautos automobilį 2010“. Nuo lapkričio 17-osios iki gruodžio 15-osios jie gali balsuoti už labiausiai patikusius automobilius interneto svetainėje www.lrytas.lt.
Šios nominacijos nugalėtoją tradiciškai apdovanoja Lietuvos autoverslininkų asociacija. Nebus išimtis ir šie metai. Be to, svetainės www.lrytas.lt direktorius Ričardas Baltaduonis pažadėjo, kad nugalėjusiam „Tautos automobilio“ rinkimuose svetainė irgi skirs vertingą prizą – nemažą kiekį reklaminio ploto.
Be to, apie rinkimuose dalyvaujančius automobilius, pačią konkurso eigą nuolat informuos radijo stotis „Radiocentras”. Laidos „Garažas” vedėjas Paulius Čerbauskas pasiryžęs kiekvieną šeštadienį laidose nuo 10 iki 13 valandos išsamiai nušviesti rinkimų eigą, kviesti į studiją komisijos narius pasidalinti įspūdžiais. „Mes neapsiribosime tik šeštadieniais, apie konkursą radijo stoties klausytojai galėsi išgirsti ir darbo dienomis nuo 14 iki 16 valandos“, – sakė P.Čerbauskas.
Ir šiemet konkursą remia bendrovė „Alexela“, valdanti apie 30-ties automatinių degalinių tinklą Lietuvoje. Šio tinklo degalinėse tiek benzinas, tiek dyzelinas kainuoja bene pigiausiai.
Keletas konkursų istorijos štrichų
Visi „Metų automobilio“ konkursų laimėtojai:
„Metų automobilis 1998“ – „Mercedes Benz A“
„Metų automobilis 1999“ – „Ford Focus“
„Metų automobilis 2000“ – „Škoda Fabia“
„Metų automobilis 2001“ – „Ford Mondeo“
„Metų automobilis 2002“ – „Peugeot 307“
„Metų automobilis 2003“ – „Mazda6“
„Metų automobilis 2004“ – „Volkswagen Golf V“
„Metų automobilis 2005“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2006“ – „Volkswagen Passat“
„Metų automobilis 2007“ – „Ford S-Max“
„Metų automobilis 2008“ – „KIA cee’d”
„Metų automobilis 2009“ – „Škoda Superb“
Visi „Metų visureigiai“ („Metų visureigio“ nominacija įsteigta 1999 metais):
„Metų visureigis 2000“ - „Nissan Patrol“
„Metų visureigis 2001“ – „Toyota RAV4“
„Metų visureigis 2002“ – „Jeep Cherokee“
„Metų visureigis 2003“ – „Kia Sorento“
„Metų visureigis 2004“ – „Toyota Land Cruiser“
„Metų visureigis 2005“ – „Hyundai Tucson“
„Metų visureigis 2006“ – „Toyota Hilux“
„Metų visureigis 2007“ – „Hyundai Santa Fe”
„Metų visureigis 2008“ – „Volkswagen Tiguan“
„Metų visureigis 2009“ - „Toyota Land Cruiser V8“