Daugeliui vairuotojų 300 AG išvystantis BMW yra labai galingas automobilis. Paspaudus akceleratorių, automobilio trauka prispaudžia vairuotoją prie sėdynės, o įsibėgėjimui nuo 0 iki 100 km/val. skirtos 6 sekundės skamba kaip įspūdingas rodiklis. Tačiau automobilių rinkoje egzistuoja ir kitos greičio lygos.
Viena jų – pusę tūkstančio ir daugiau arklio galių išvystantys superautomobiliai. „Lamborghini Huracan“, „Pagani Huayra“ ir kiti labai greiti modeliai suteikia džiaugsmą juos vien pamačius gatvėje, o apie jų įsigijimą daugelis gali tik svajoti. Tačiau yra automobilių klasė, kuriai „Lamborghini“ ar „Pagani“ pasiekimai atrodo juokingi – tai vadinamieji hiperautomobiliai.
Šioje lygoje, kalbant apie išvystomas arklio galias ar sukimo momentą, daugelis automobilių žaidžia trijų nulių zonoje: „McLaren P1“, „Porsche 918 Spyder“, „Ferrari LaFerrari“, „Koenigsegg Agera“ ir kt. Kartais pasirodo išskirtinių modelių kaip „Koenigsegg Regera“ ar „Hennessey Venom GT“, „Mansory“, „Schnitzer“ ar „Brabus“ patobulintų modelių, tačiau visų hiperautomobilių pradininkas yra „Bugatti“.
Prieš daugiau nei dešimtmetį pasirodęs „Bugatti Veyron“ buvo pirmasis tokios didelės serijinės gamybos automobilis, išvystantis 1 000 AG. Vėliau pasirodė jo versija „Super Sport“, išvystanti 1 250 AG, o 2016-aisiais pristatytas įpėdinis – „Chiron“. Jo galia didėja proporcingai – 1 500 AG. Sunku patikėti, kad dar visai neseniai, XXI amžiaus pradžioje, „Bugatti“ buvo žinoma kaip bankrutavusi įmonė, kurią tarsi žaisliuką įsigijo „Volkswagen“.
Visi „Bugatti Chiron“ surinkinėjami vienintelėje gamykloje, įkurtoje Prancūzijos Elzaso regione. Per metus pagaminama 70 automobilių, kurių kiekvienas kainuoja apie 2,4 mln. eurų. Vieno modelio surinkimas nuo gamybos pradžios iki pristatymo klientui trunka maždaug pusmetį. Čia neįskaičiuojamas užsakymo laukimas: jeigu nepapuolėte į pirmąjį šimtuką „Chiron“ pirkėjų, savo automobilio sulauksite tik 2018-aisiais ar dar vėliau.
Visas darbas „Bugatti“ gamykloje atliekamas rankomis: pradedant virinimu, baigiant varžtų sukimu. Darbuotojai paliečia kiekvieną automobilio detalę ir dinamometriniais raktais prisuka visus varžtus. Viso automobilio surinkimui reikia 1 800 varžtų, iš kurių daugiau nei tūkstančio prisukimo stiprumas yra tiksliai nustatytas.
Prie vieno „Bugatti Chiron“ surinkimo iš viso dirba 20 žmonių, kurių kiekvieno kompetencija greičiausiai leistų dirbti ir sraigtasparnių gamykloje.
Prabangos norintiems pirkėjams siūloma rinktis iš dešimčių odos, siūlių, kilimų spalvų ir netgi 11 saugos diržų atspalvių, tad kiekvienas iš gamyklos išriedantis „Chiron“ – unikalus. Vis tik svarbiausias šio hiperautomobilio atributas – variklis.
W16 tipo 1 500 AG ir 1 600 Nm išvystančiai jėgainei orą tiekia keturi turbokompresoriai. Per vieną minutę jie paduoda 60 tūkst. litrų oro. Įvairiose automobilio vietose sumontuotos atskiros aušinimo sistemos varikliui ir turbokompresoriams. Iš viso – 10 radiatorių, kuriuose perpumpuojama 800 litrų skysčio per minutę.
„Bugatti“ inžinieriai neatskleidžia, kokį didžiausią greitį gali pasiekti „Chiron“. Patvirtinamas tik vienas skaičius – 419 km/val. Tai – didžiausias saugus greitis.
Lietuvoje buvo įregistruoti net du ankstesnės hiperautomobilio kartos „Bugatti Veyron“ automobiliai. Turint galvoje, kad jų viso buvo pagaminta vos 500, toks skaičius skamba įspūdingai. Tiesa, abu jie buvo nuomojami Monake ir Lietuvos gatvėmis nuvažiavo po kelis kilometrus.
Kiek viso bus pagaminta „Bugatti Chiron“ automobilių, gamintojas dar neatskleidžia, tačiau aišku viena: išvysti tokį automobilį „gyvai“ yra nemenkas pasiekimas.
Ar jį pamatysime Autogidas.lt? Vargu, nes jie paprastai parduodami kolekcininkams specializuotuose portaluose. Tačiau Autogidas.lt kiekvieną dieną galima rasti masinės gamybos superautomobilių skelbimų: čia yra ir „Bentley“, ir „Ferrari“, ir „Maserati“, ir kitų itin greitų, brangių ir retų automobilių.