Tiesa, tai nebus paprasta “Fiesta”,- ji turės 800AG variklį. Pasak amerikiečių žurnalo "Motor Trend", automobilį vairuos dukart pasaulio ralio čempionas Markusas Grongolmas. Tuo tarpu “Fiestos” mutantės atsiradimas bei dalyvavimas šiose varžybose yra dalis “Fiestos” marketingo strategijos išėjimui i JAV rinką (krizė ir amerikonus pratina sutilpti į mažus "kibiriukus"). Jei kartais kas negirdejo “Pikes Peak”, tai - legendinės kilimo į kalną varžybos, vykstančios JAV, Kolorado valstijoje.

Automobilis dalyvaus "Unlimited" klasėje, kurioje variklio galingumas neribojamas reglamentu. “Fiestoje” bus patalpintas 2 litrų “Duratec” šeimos variklis, kuris, pasak komandos atstovų, išgauna daugiau nei 800 AG. Kokiu būdu modernizuotas variklis, kad išgautu tiek arklių galių, neskelbiama.

Be variklio, mašinos konstrukcijoje bus naudojama daug “Ford Focus WRC” sprendimų. Automobilio pakabą specialiai sukūrė europinio “Ford” sportinio padalinio "Ford Team RS" inžinieriai kartu su ralio komanda "Olsbergs Motor Sport Evolution" bei pakabų eksperte – kompanija “Ohlins”.

Pagrindiniu Gronholmo konkurentais bus Markas Renisonas su 1999 metų “Ford RS200”, kurios pirmosios versijos pradėjo karjerą dar legendinėje "Rally Class Group B", bei japonų superžvaigždė Nobuhiro Tadžima su savo “1000 AG Suzuki XL7”. Šis lenktyninkas 2007 metais pasiekė "Pikes Peak`o" rekordą, įveikdamas trasą per 10 minučių 1 sekundę ir 408 tūkstantąsias (10:01:408). Pernai buvo įsteigtas specialus 10 tūkst. JAV dolerių prizas tam lenktynininkui, kuris šį rekordą sumuš, tipdamas į 10 minučių laiko tarpą.

Ir taps nauju Kalno karalium (angl. King of the Hill). Tikėtina, kad šiais metais bus surinkta panaši suma.

“Ford” komandoje be 41 metų Gronholmo, su kita “Fiesta” važiuos keturiskart Švedijos ralio čempionas 35 metų Andrea Eriksonas.

“Ford” mašinos debiutavo, jau pirmajame "Pikes Peak" 1916 metais, pirmą pergalę pasiekė 1922 metais, su 2.0L 50AJ „Ford Special”, konkurentų įsegta pravarde "Skardinė Lizė", tada trasa buvo įveikta per 19:50.9.

Rungtynės įvyks šių metų liepos 19 dieną. Trasa tęsiasi 19 km, danga sudaryta tiek iš asfalto, tiek iš žvyro, turi 156 posūkius, prasideda 2862, baigiasi 4300 metrais virš jūros lygio.

Europoje ir pasaulyje „Pikes Peak“ išgarsino Rally Class Group B meistrų atėjimas i šias varžybas 90-tais metais. FIA uždarius Group B, lenktyninkai neturėjo kur pademonstruoti savo gebėjimų, ir nutarė parodyti jankiams, kur vėžiai žiemoja:

„Audi Quadro S1“ vairuojama Michèle Mouton ir veliau Walter Röhrl`o laimėjo „Pikes Peak“ 1985 bei 1987 metais, „Peugeot 405 T16“ vairuojama Ari Vatanen - 1988. Apie pastarojo kilimą į kalną prancūzų režisierius Jean-Louis Mourey susuko filmą "Pakilimo Šokis" ("Climb Dance"). Juosta laimėjo daug kino prizų, visiems automotofanams, nemačiusiems, šios juostos, rekomenduočiau pažiūreti - neišdildomas ispūdis.