Mažasis FIAT 500 nuo šiol turės ir tikrai mažą variklį. Tai bus dvicilindris TwinAir Turbo, apie kurio kūrimą buvo pranešta pernai.
Tokiu būdu italai tarsi grįžta į praeitį – originalus FIAT 500, gamintas praėjusio amžiaus viduryje, taip pat turėjo dviejų cilindrų variklį. Tiesa, visais kitais atžvilgiais yra žymus skirtumas. “Originalas” turėjo 13 arba 21 AG, 875 kub. cm. darbinio tūrio įpėdinis išvysto 85 AG ir 145 Nm sukimo momentą. Tai daugiau, nei keturių cilindrų variklis, dabar stovintis FIAT 500 (69 AG ir 102 Nm).
MultiAir – sistema analogiška BMW gaminamai Valvetronic. Vožtuvas valdomas miniatiūriniu hidrauliniu cilindru. Tokiu būdu įleidimo takto metu vožtuvą galima pakelti kelis kartus ir optimaliai reguliuoti kuro mišinio kiekį, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
Toks variklis turi ir kitą pranašumą – mažą dydį. Tai leis ateityje jį modernizuoti pridedant papildomas sistemas – tokias kaip pritaikymas dujoms ar hibridinė sistema, laisvai išsitenkant mini automobilio kėbule.
TwinAir Turbo turėtų pasirodyri jau rugsėjį. Ateityje numatomos modifikacijos nuo 65 iki 105 AG.
Kol kas tai vienintelis dviejų cilindrų variklis Europos rinkoje. Indų Tata čia neparduodama, kiti mažiukai turi bent jau tris cilindrus. Tačiau VW bei Ford irgi eksperimentuoja su dviejų cilindrų varikliais tame tarpe ir dyzeliniais.
Kuro sąnaudos 100 km (su mechanine dėže):
miesto cikle 4,9 l
užmiesčio cikle 3,7 l
mišriame cikle 4,1 l
CO2 išmetimas – 95 g/km