Rugsėjo mėnesį praūžęs „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2017“ konkursas įnešė naujų žinių ir patyrimų šalies keliuose kasdien judantiems eismo dalyviams. Keli šimtai dalyvių sprendė užduotis internete, o į tris atrankos etapus Klaipėdos profesinio mokymo centro, Šiaulių ir Panevėžio darbo rinkos mokymo centrų autodromuose rimtesniam jėgų išbandymui susirinko beveik 200 vairuojančių vyrų ir moterų.


Atrankos etapuose vairuotojai sprendė teorijos užduotis, susidedančias iš Kelių eismo taisyklių, saugaus eismo, automobilių technologijų ir kitų su transportu susijusių dalykų. 


Kiekviename atrankos etape dvidešimt geriausiai teoriją sprendusių vairuotojų bandė jėgas praktiniame važiavime – varžybose specialiuose saugaus vairavimo slidžių dangų autodromuose. Čia jiems teko įveikti sudėtingas trasas „Toyota C-HR“ krosoveriais, o septyni geriausiai pasirodę ir kiekvieno atrankos etapo keliavo į finalą.


Finale 21-o vairuotojo laukė labai neįprastos, tačiau gyvenime praversiančios užduotys. Jie turėjo ne tik spręsti KET testą ar manevruoti ant slidžių dangų tais pačiais „Toyota C-HR“ krosoveriais, bet ir atlikti įvairias kitas užduotis. Kai kurios jų, kaip gebėjimo važiuoti ekonomiškai testas ar detalių atpažinimas, buvo matytos ankstesnių konkursų finaluose, tačiau kai kurios buvo unikalios.


Dalyviams teko gerai pasukti galvą norint išimti „Toyota Hilux“ pikapo atsarginį ratą. Jis sumontuotas kėbulo išorėje ir norint jį nuimti, reikia prie „kablio“ įkišti specialią rankeną ir ją pasukti. Kaip ją rasti? Paskaityti automobilio instrukciją, tačiau tai atėjo į galvą ne kiekvienam.


Vairuotojams kitu „Toyota Hilux“ pikapu teko važiuoti bekelėje – tokia trasa yra įrengta greta Šiaulių autodromo. Čia buvo vertinamas jų sugebėjimas įveikti įvairias kliūtis – pavyzdžiui, brastas, saikingas akceleratoriaus dozavimas bei vairo kontrolė. 


Be to, dalyviams reikėjo atlikti užduotis, nesusijusias su vairavimu: pavyzdžiui, pabandyti atgaivinti žmogų darant širdies masažą, dirbtinį kvėpavimą bei naudojant defibriliatorių. Arba tikru gesintuvu užgesinti tikrą degantį automobilį. Tokių praktinių užduočių nėra jokioje vairavimo mokykloje, tad dalyviai galėjo džiaugtis gavę išskirtines pamokas – ne tik pabandę atlikti užduotis praktiškai, bet ir išgirdę specialistų patarimus.


Susumavus visų rungčių rezultatus, Geriausiu Lietuvos vairuotoju 2017 pripažintas vilnietis Kęstutis Taškūnas. Tai jam jau trečias laimėjimas ir antras – iš eilės. K. Taškūną būtų galima vadinti vienu pavyzdingiausių konkurso dalyvių: per 16-os metų „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ istoriją vyras dalyvavo 14-a kartų ir 13-a iš jų pateko į finalą. O čia kas antrą kartą lipa ant apdovanojimų pakylos.


Moterų grupėje nugalėjo ir geriausios Lietuvos vairuotojos titulą gavo Solveiga Dambrauskaitė. Ji taip pat ne naujokė – 2016-ųjų konkurse moterų įskaitoje ji liko trečia.


Geriausiai apie konkursą pasakoja vaizdai, tad siūlome pasižiūrėti video paspaudus čia, o nuotraukų galeriją – paspaudus čia.