„International engine of the Year“ rinkimus žino visi automobilių gamintojai. Jo metu specialistų ir žurnalistų komanda išrenka variklius, kurie visus artėjančius metus galės vadintis geriausiais kategorijose, suskirstytose pagal motoro tipą, darbinį tūrį ir kt. Kurie yra geriausi šiemet?


Pačia geriausia buvo pripažinta „Ferrari“ jėgainė, montuojama į naująjį 488 GTB, „488 Spider“ ir „California T“. Tai 3,9 l darbinio tūrio, V8 tipo dvi turbinas turintis variklis, išvystantis 670 AG ir 760 Nm. Italų kūrinys tapo ne tik absoliučiu nugalėtoju, bet ir buvo pripažintas geriausiu Sportiško variklio, Naujo variklio ir 3,0-4,0 l darbinio tūrio motorų kategorijose.


„Ferrari“ pergalė daugeliui yra netikėta, nes pastaraisiais metais „International Engine of the Year“ laureatais tapdavo ekologiški varikliai, skirti pademonstruoti, kaip toli gamintojai pažengė degalų sąnaudų mažinimo srityse. To pavyzdžiai – trijų cilindrų BMW bei „Ford“ jėgainės, dviejų cilindrų „Fiat TwinAir“ ar „VW Group“ 1,4 l TSI motoras.


Superautomobilių gamintojai iš Italijos nugalėjo ir dar vienoje kategorijoje. Penktas apdovanojimas „Ferrari“ atiteko už 6,3 l darbinio tūrio atmosferinį motorą, nugalėjusį didesnių nei 4,0 l variklių kategorijoje. 740 AG ir 690 Nm išvystantis motoras montuojamas į „F12 Berlinetta“ ir F12tdf modelius.


Kategorijoje iki 1,0 l geriausiu jau ne pirmą kartą buvo pripažintas „Ford Ecoboost“ variklis. 100 ir 125 AG modifikacijas turinti jėgainė montuojama ne tik į mažiausius „Ford“ modelius kaip „Fiesta“ ar „Focus“, bet ir į „Mondeo“, „Grand C-Max“ ar „Tourneo“. Ši jėgainė anksčiau net trejus metus iš eilės tapo absoliučia „International Engine of the Year“ nugalėtoja.


Nuo 1,0 iki 1,4 l geriausiu buvo pripažintas prancūziškas gaminys – į „Citroen“ ir „Peugeot“ modelius montuojamas 1,2 l, 3 cilindrų benzininis variklis su turbina. Jis gavo daug pagyrų už puikų ekonomijos ir galios santykį, o kategorijoje konkurentams vilčių nepaliko daug ir nugalėjo nemenka persvara.


Dar didesne persvara, bene dvigubai aplenkęs artimiausią konkurentą, kategorijoje nuo 1,4 iki 1,8 l nugalėjo į BMW i8 montuojama jėgainė, kurią sudaro benzininis 1,5 l bei elektrinis varikliai. Abiejų sistemų galia kartu sudėjus – 362 AG, tačiau vertinant pagal vidutinę anglies dvideginio emisiją, BMW i8 yra ekologiškesnis už „Toyota Prius“.


Kategorijoje nuo 1,8 iki 2,0 l pačiu geriausiu tapo variklis, montuojamas į „Mercedes-Benz CLA45 AMG“, A45 AMG bei GLA45 AMG. Jis nedidele persvara nugalėjo „Audi“ 2,0 TFSI jėgainę, turinčią kelias modifikacijas, išvystančias nuo 180 iki 310 AG, bei „Volvo“ 2,0 l hibridą, išvystantį 407 AG.


Lyderis kategorijoje nuo 2,0 iki 2,5 l – „Audi“. Gamintojas įrodė, kad nepamiršo, kaip kurti penkių cilindrų variklius. Juk būtent „Audi“ išgarsėjo legendinės KG serijos, montuotos į „Audi 200“ ir kitus istorinius modelius.


2,5-3,0 geriausiu pripažintas „Porsche“ kūrinys, už nugaros palikęs BMW M3 bei to paties gamintojo dyzelinę 3,0 l jėgainę su trimis turbinomis.


Pačiu geriausiu „žaliųjų“ variklių gamintoju pripažintas „Tesla“, kurio elektrinės jėgainės išvysto nuo 320 iki 773 AG.