Kabrioletai visada buvo malonumą teikiančios transporto priemonės. Šiandien, praėjus devyneriems metams po gamybos pabaigos, naudoto Golf III Cabrio kaina labai patraukli – už 4000 litų galima rasti visai tvarkingą automobilį. Gal laikas įsigyti?

VW koncernas trečios kartos Golf kabrioletų pagamino ne tiek ir daug – 212 063. Atsižvelgiant į tai, kad jaunimas nuo pat šio automobilio gamybos pradžios gana intensyviai juos eksploatavo, dabar jų pasiūla rinkoje ne tokia ir didelė. Be to, ji vis mažėja.

Nuo 1998 iki 2002 metų VW koncernas vis dar gamino Golf III Cabrio, nors savo išvaizda jis atrodė labai panašus į naujesnį Golf IV modelį.

Tiesa, rasti geros būklės automobilį – retenybė. “Kabrioletą pirk žiemą – tada jis kainuos pigiau”, – sako mano draugas automobilių pardavėjas.

Vokiečiai pagamino ir nemažai specialių šio automobilio versijų, pavyzdžiui, Pink Floyd, skirtų to paties pavadinimo grupės garbei. Šiek tiek vėliau pirkėjams buvo pasiūlytos ir versijos su dyzeliniais varikliais.

Bandomasis važiavimas

Bandytas automobilis, priklauso mūsų kolegai Tomui Genkeliui. Dviejų litrų variklis, automatinė pavarų dėžė ir speciali Pink Floyd versija. Beje, tai nereiškia, kad iš radijo sklinda vien tik rokas. Šis modelis išsiskiria specialaus rašto BBS lengvojo lydinio ratlankiais, tik jam būdinga žalia perlamutrine spalva ir kokybiškesne audioaparatūra.

Važiavimo įspūdis: jaučiasi, kad tai sunkus automobilis, o automatinė greičių dėžė ir vos 115 AG variklis neturi nieko bendro su sportiškumu. Automobilio sparnai ir galinės ratų arkos jau gerokai aprūdijusios. O štai stogas naujutėlaitis ir sandarus.

Mūsų nuomonė. Kolega Tomas turi kažką daryti, kitaip jo Pink Floyd visiškai surūdys. Tikrai būtų gaila.

Tai nervina

Varikliai ir važiuoklė, tokie pat kaip ir visų Golf III versijų ir taip pat beveik nekelia rūpesčių. Jei pasirūpinsite, kad keturcilindriai varikliai niekada nejaus alyvos ir aušinimo skysčio stygiaus ir dar retkarčiais kas nors patikrins dantytąjį dirželį, tuomet automobilis tarnaus ilgai ir patikimai. Tą patį galima pasakyti ir apie nuo 1995 metų gaminamus kabrioletus su TDI varikliais.

Dėl didesnio automobilio atviru stogu svorio važiuoklė patiria didesnę apkrovą, todėl stabilizatoriaus traukės ir įvorės susidėvi šiek tiek greičiau. Tačiau kabrioletas buvo gaminamas “Karmann” dirbtuvėse, kurios tinkamai pasirūpino antikorozine danga – ji net geresnė nei kitų “trečių” Golf. Tiesa, automobilio amžius lemia, kad net geriausiai apsaugotą kėbulą anksčiau ar vėliau apima korozija. Dažniausiai rūdys ėda ratų arkas, priekinius statramsčius, taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į durelių rankenėlių tvirtinimą.

Tokio amžiaus automobilis greičiausiai turės sudūlėjusias stabdžių sistemos žarneles ir vamzdelius.

Ir atminkite, kad taisyti kabrioletą po rimtesnio eismo įvykio, bus gana sudėtinga, nes nuo paprasto Golf hečbeko jam tiks nebent variklio dangtis ir priekiniai sparnai. Visos kitos kėbulo dalys – originalios.

Stogo nuleidimo mechanizmas

Viską reikia atlikti tokia tvarka: pirmiausiai būtina atlaisvinti abu užraktus lubose…
… kilstelti priekį, stogą tvarkingai sulankstyti ir …
… viską atsargiai sudėti į bagažinėje esančią nišą

Išvada

Jei manote, kad kabrioletas neturi vežti keleivių lyg silkių skardinėje, galite rinktis Golf III Cabrio. Kaina visai nesikandžioja, o už išleistą pinigų sumą gaunate ne tik patikimą, bet ir stilingą automobilį.

Įvertinimas 3,5

Golf I Cabrio

Jau yra klasika

Pirmos kartos Golf Cabrio gamintas 1979–1993 metais jau tapo klasika – jo kainos pamažu kyla aukštyn.

Per 32-ejus savo gyvenimo metus šis automobilis patyrė visko – nuo pašaipų ir pravardžių (“kašikas”) iki paklausaus klasikinio automobilio. VW koncernas pagamino net 388 522 tokius kabrioletus. Beje, įdomu, kad “pirmas” Golf kabrioletas pergyveno ne tik pirmos, bet ir antros kartos Golf hečbeką – jis buvo gaminamas iki pat 1993 metų vidurio kaip “trečias” Golf.

Šio automobilio gamybą teko nutraukti tik dėl sugriežtėjusių saugumo reikalavimų. Per tą laiką šis automobilis išgyveno keletą modernizavimo etapų: 1980 m. jis gavo naujesnį prietaisų skydelį, 1981 m. šiek tiek pakeistas stogo dizainas, 1988 m. – modelis atnaujintas labiau: nauji buferiai, pasiskolinti iš “antro” Golf, didesnis degalų bakas.

Šiandien jau sunku rasti geros būklės Golf I Cabrio automobilį, o ir kainos ima “kandžiotis” – neturėdami atliekamų 7000 litų skelbimų galite net nežiūrėti. Kad ir rasite kur nors kaime užsilikusią mašiną, ji bus gerokai aprūdijusi, be to, galite turėti rūpesčių dėl atsarginių detalių. Ypač tai pasakytina apie variklius su “Jetronic” įpurškimo sistema – degalų įpurškiamo kiekio skirstytuvų kaina verta aukso.