Esmė slypi detalėse: ar galima pardavimo salone įsigyti vienetinį automobilį
Automobilių entuziastai neretai mėgsta savo vairuojamus modelius paversti išskirtiniais – dėl noro vairuoti unikalius keturračius kūrinius susikūrė ištisos automobilistų bendruomenės, susiformavo skirtingos personalizavimo kryptys ir net atskiros kultūros. Dažniausiai pačių savininkų išdailintos mašinos gatvėje priverčia atsisukti, o kartais yra naudojamos tik šiltuoju sezonu arba išvykoms į parodas. Tiesa, prabangių automobilių rinkoje patys gamintojai siūlo savo klientams įsigyti retų modelių, kurie, vos tik nuvažiavę nuo gamybos konvejerio, jau būtų išskirtiniai ir vienetiniai.
Automobilio gamyba – lyg kostiumo siuvimas
Vienas iš būdų atskirti įprastus ir „luxury“ segmento automobilius yra jų gamybos principas. Priešingai nei „luxury“, įprastų automobilių gamintojas suteikia galimybę pirkėjams rinktis vos kelis dalykus: būsimos transporto priemonės spalvą, ratlankius, salono apdailą bei įrangą iš pateikto sąrašo. Toks standartizavimas leidžia optimizuoti gamybos procesą bei jam reikalingus kaštus.
Tačiau, jeigu tai palygintume su kostiumo pirkimu iš parduotuvės, prabangių automobilių gamyba būtų kostiumo siuvimas, pradedant nuo matavimo ir baigiant individualiu medžiagų, sagų bei kitų elementų parinkimu.
Prabangių automobilių gamyklose kiekvienas gaminys turi atskirą, tik jam sukurtą receptą, pagal kurį yra surenkamos visos dalys. Dėl šio principo prabangių mašinų segmento atstovai gali savo klientams pasiūlyti ne tik aukščiausią kokybę, bet ir išskirtinę komplektaciją, kurią kiekvienas susikuria individualiai.
Puikus to pavyzdys yra italų gamintojo „Maserati“ siūloma „Fuoriserie“ programa, kurios privalumais jau spėjo pasinaudoti tokios asmenybės kaip futbolo žvaigždė Davidas Beckhamas ar tris „Michelin“ žvaigždutes pelnęs jauniausias virtuvės šefas Massimiliano Alajmo. Šie žymūs žmonės savo fantazija ir įsivaizdavimu, kaip turėtų atrodytų jų automobilis, pasidalijo su gamintojais ir jų fantazijos tapo kūnu.
Išskirtinis modelis – didesnė vertė
Riboto leidimo, savo dizainu ar funkcijomis išsiskiriantys modeliai įprastai tenkina ne tik savininką savo individualumu ir artumu sielai, bet ir išlaiko didesnę vertę ar netgi tampa geidžiamais kolekcininkų eksponatais.
„Riboto leidimo, iš gamintojo pasiūlos išsiskiriantis modelis turės kolekcinę vertę ir bus geidžiamas daugelio pirkėjų. Tokių automobilių pagaminama nedaug, tad jie nepraranda vertės ir kelia begalinį susidomėjimą“, – pasakoja bendrovės „Automuziejus“ vadovas Povilas Eitutis.
Kalbant apie išskirtinės išvaizdos ir techninių savybių automobilius, kaip vieną naujausių pavyzdžių verta paminėti praėjusiais metais pasauliui pristatytą tik lenktynių trasai skirtą „Maserati Project24“. Iš viso bus pagaminti tik 64 šio modelio vienetai.
Pirkėjai gaus ne tik automobilį, bet ir visą techninę priežiūrą lenktynių trasoje bei išskirtinį dėmesį. Tiesa, kiekvienas vairuotojas turės galimybę automobilį personalizuoti pagal „Fuoriserie“ programą – ja taip pat gali naudotis ir tokių modelių, kaip „Levante“ ar „Ghibli“, pirkėjai.
Automobilių rinką puikiai išmanantis P. Eitutis sako, jog išties išskirtinių modelių kartais negali nusipirkti kas panorėjęs. Pirmumas suteikiamas lojaliausiems prekių ženklo gerbėjams.
„Dažnu atveju gamintojas nori, kad limituotos serijos gaminių neįsigytų perpardavėjai, kuriems terūpi dirbtinai sukelti limituotos serijos modelio vertę ir pasipelnyti. Pirmenybė visad teikiama prekių ženklo vertybes atitinkančiam pirkėjui“, – dėsto pašnekovas.
Išskirtinis modelis su socialine žinute
„Fuoriserie“ programą sukūręs ir su kitomis įmonėmis bendradarbiaujantis minėtas italų gamintojas spėjo išleisti ir dar labiau riboto leidimo automobilių – štai 2022-ųjų gale pasauliui buvo pristatytas rožinis „Maserati Grecale“, sukurtas drauge su „Mattel“ korporacija, kuriai priklauso ikoniškos lėlės barbės teisės.
Šiuo specialaus leidimo automobiliu bendrovė tęsė savo iniciatyvą „Barbie Dream Gap Project“. Ja siekiama, kad bręstančios mergaitės nenustotų tikėti savimi dėl vyraujančios lyčių nelygybės. Dalis sumos, gautos pardavus automobilį aukcione, skirta šiam projektui.
Iš viso bus pagaminti vos du „The Barbie Maserati Grecale“ modeliai, o kol kas atskleistas tik pirmojo dizainas ir specifikacijos. Su legendine lėlių linija siejama rožine spalva nudažytas automobilis yra varomas galingiausiu V6 „Nettuno“ varikliu ir išvysto 530 arklio galių.
Galimybės rinktis neribotos
Galima sutikti, jog išskirtinis automobilis visų pirma yra saviraiškos priemonė, bet tuo toli gražu neapsiriboja. Tiesa, kadangi personalizavimo galimybės iš esmės gali būti beveik neribotos, ypač prabangių automobilių gamintojai stengiasi padėti kiekvienam klientui rasti individualų sprendimą.
Štai „Fuoriserie“ programos kūrėjai siūlo rinktis vieną iš trijų krypčių, pagal kurias galima sukurti asmeninio automobilio charakterį bei įvaizdį: „Corse“, „Unica“, „Futura“. Pastaroji kryptis skirta futuristams, mėgstantiems nematytus, modernius sprendimus – medžiagas ar spalvas. O, pavyzdžiui, pasirinkus „Corse“, naują automobilį galima nudažyti nerūdijančiojo plieno spalva ir įrengti rudos odos saloną – tai aliuzija į šimtametę gamintojo istoriją lenktynėse.