Elektra varomos transporto priemonės žmones dar gąsdina. Mažas nuvažiuojamas atstumas, neprognozuojamas elgesys šalčių metu, komplikacijos išsikrovus baterijai, mažas įkrovimo vietų skaičius ir t.t. Kiek faktų išties turėtų gąsdinti, o kiek jų yra nereikšmingi?
 

Elektromobilis yra transporto priemonė, kurios ratus suka elektros variklis. Kai kurie jų (pvz. BMW i3) gali turėti papildomą benzininį variklį, kuris, išsikrovus elektrinei baterijai, užsikuria ir ją įkrauna. Tačiau benzininis variklis galios į ratus neperduoda – jis tik gamina elektrą.
 

Tuo elektromobiliai skiriasi nuo hibridinių transporto priemonių. Jeigu pastarosioms būtini ir įprastiniai degalai, elektromobiliai juda be naftos produktų.
 

Kaip ir hibridiniai automobiliai savo eros pradžioje, elektromobiliai susilaukia nemažai kritikos – neva jie nėra tokie ekologiški, o be to, yra labai nepraktiški. Pabandykime išsiaiškinti kelis šias transporto priemones apraizgiusius mitus. O galbūt kai kurie teiginiai yra ne mitai, o tikrų tikriausi faktai?
 

1 mitas/faktas – elektromobilis yra neekologiškas. Jo gamyba yra tiek pat kenksminga, kiek ir benzinu varomo automobilio, tad čia dedame lygybę. Tačiau važiavimo ekologija yra elektromobilio pusėje. Jis net neturi duslintuvo, kai vidaus degimo variklį turintis automobilis išmeta daug įvairiausių nuodingų emisijų. Sakysite, elektros gavimas nėra ekologiškas? Jis tikrai ekologiškesnis nei nafta – juk elektrą galima gauti ir iš vėjo, saulės ar kitų atsinaujinančių šaltinių. Naftai išgauti reikalingas daug tos pačios elektros vartojantis gręžinys, ji po to gabenama laivais, perdirbama ir dar išvežiojama po degalines. Elektra „gabenama“ paprasčiau.
 

2 mitas/faktas – elektromobilis nepraktiškas. Iš esmės, tai nėra mitas – elektromobilis kaip vienintelė transporto priemonė galėtų tarnauti labai nedaugelyje šeimų. Priežastis elementari – mažas nuvažiuojamas atstumas, siekiantis iki 200 km. Tačiau visais kitais atžvilgiais jis yra toks pat kaip ir paprastas automobilis, arba netgi praktiškesnis. Pavyzdžiui, elektromobilio įsibėgėjimas iki mieste reikalingų 50 km/val. yra kur kas greitesnis nei daugelio benzininių automobilių. Vietos bagažinėje jie turi tiek pat, salone – irgi. Lietuvoje elektromobilio parkingas senamiesčiuose beveik nekainuoja, o ir autobusų juostomis galima naudotis – tai gerokai sutrumpina bet kurią kelionę piko metu. Galima teigti netgi atvirkščiai – elektromobilis mieste yra labiau praktiškas nei vidaus degimo variklį turintis automobilis. Užmiestyje, žinoma, yra priešingai. Įkrovimo stotelių skaičiaus padidinimas to nepakeis – kol elektromobilis viena įkrova negalės nuvažiuoti bent 500 kilometrų, kaip benzininis automobilis, tol elektra varomos transporto priemonės nebus populiarus pasirinkimas kelionėms užmiestyje.
 

3 mitas/faktas – elektromobilis brangus. Lyginant su analogišką įrangą ir benzininį variklį turinčiu automobiliu, elektromobilis bus brangesnis bent pusantro karto. Tai labai daug, net ir įvertinus menkus elektromobilio išlaikymo kaštus: jiems nereikia keisti alyvos, aušinimo skysčio, variklio detalės ilgaamžiškesnės, o stabdžių trinkeles dėl aktyvaus stabdymo varikliu reikia keisti bene dukart rečiau.
 

4 mitas/faktas – elektromobilis nevažiuoja esant žemai temperatūrai. Tai yra mitas, paskleistas naudotus elektromobilius iš pietinių šalių nusipirkusių žmonių. Šiaurėje parduodami elektromobiliai turi specialius baterijų šildytuvus, tad žiemą jų nuvažiuojamas atstumas yra didelis ir siekia bent šimtą kilometrų. Dyzeliniams automobiliams degalų pakaitinimo žvakės vasarą juk nėra reikalingos, bet žiemą be jų nei vienas neužsikurtų, tad analogiškai ir elektromobiliams: tai, kas nebūtina pietuose, yra reikalinga šiaurėje. Be to, šių transporto priemonių salono šildymas yra elektrinis – vos pradėjus važiuoti, jis iškart pradeda pūsti karštą orą. Tai yra didelis privalumas šaltą žiemą.
 

5 mitas/faktas – išsikrovus baterijai, bus „šakės“. Iš principo, taip – išsikrovus baterijai kelyje, reikėtų skambinti techninei pagalbai ir prašyti, kad autovežis nugabentų iki artimiausios įkrovimo stotelės.
 

Elektromobilių skelbimai:
Elektromobilių skelbimai

 

 

Hibridinių automobilių skelbimai:
Hibridinių automobilių skelbimai



Autogidas.lt