„Ford Mustang“ ir „ekonomija“ turi bendro maždaug tiek pat, kiek „medis“ ir „dramblys“? Šiam 4,8 metrų ilgio kupė ekologijos geno nepridėjo ir keturių cilindrų „Ecoboost“ 2,3 l darbinio tūrio variklis, montuojamas į naujausios kartos Europoje parduodamą „Mustang“. Tačiau „Auto Bild Lietuva“ žurnalistai nusprendė kitaip.
Du vairuotojai, Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas, sėdo į galingiausią Europoje parduodamą „Ford Mustang“, turintį 5,0 l darbinio tūrio, 421 AG išvystantį variklį ir automatinę pavarų dėžę. Jų tikslas – per kelias valandas laikinoje Palangos lenktynių trasoje (naktį prieš „ENEOS 1006 km“ lenktynes) važinėti galinguoju „Ford“ ir pasiekti kiek įmanoma mažesnes degalų sąnaudas. Palangos aplinkkelyje sudėliotoje trasoje važiavimo sąlygos primena miestą: yra nuokalnių, įkalnių, kelios vietos, kur reikia smarkiai sulėtėti.
Vairuotojai taip pat patyrę, tai – ne pirmas ištvermės reikalaujantis jų išbandymas. Tiek A. Bubinas, tiek V. Milius yra vairuodami vieni, be ilgesnių pertraukų poilsiui, nuvažiavę iš šiauriausio Europos taško į piečiausią (Nordkapas Norvegijoje ir Tarifa Ispanijoje), įveikę 20 tūkst. kilometrų keliones Rusijoje ir daug kitų. Tiesa, V. Milius paprastai renkasi automobilį, tuo tarpu A. Bubinas ištvermės reikalaujančias keliones dažniausiai įveikia motociklu.
Tokio „Mustang“ kaina yra apie 42 tūkst. eurų, o gamintojo deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos – 12 l/100 km. Tai yra turbūt pats blogiausias pasirinkimas ekonomiško vairavimo testui, tačiau „Auto Bild“ įrodė, jog pagerinti gamintojo deklaruojamas sąnaudas įmanoma.
Beje, 2016-aisiais debiutavęs „Mustang“ yra pirmasis, kuris parduodamas Europos „Ford“ atstovybėse ir pritaikytas Senojo žemyno eismui.
Startavęs lygiai vidurnaktį, „Ford Mustang“ važiavo beveik 9 valandas. Vairuotojai gana greitai išsiaiškino, jog ekonomiškiausiai automobilis važiuoja palaikant 63 km/val. vidutinį greitį: judant tokiu tempu nereikia smarkiai stabdyti prieš stačius posūkius, o sparčiai bėgėtis trumpose tiesiosiose nėra tikslo.
Rezultatas – 432 kilometrai įveikti su kiek daugiau nei 30 litrų benzino. Vidurkis – 8,88 l/100 km, t.y. gamintojo deklaruojamos sąnaudos sumažintos trečdaliu.
Jautrių pėdų savininkai pasakojo, jog „Mustang“ borto kompiuteris didžiausią apetitą rodė kylant į kalną – čia momentinės degalų sąnaudos perkopdavo 30 l/100 km kartelę.
Tad kaip pavyko pasiekti tokias nedideles sąnaudas? Atsakymas – laikantis visų ekonomiško vairavimo principų. Kuo mažiau stabdyti, kuo tolygiau akceleruoti ir maksimaliai išnaudoti automobilio inerciją.
Tie patys principai veikia ne tik uždaroje lenktynių trasoje, bet ir realiame gyvenime – pavyzdžiui, vien stebint priekyje stovinčius šviesoforus galima sutaupyti nemažai degalų. Juk jeigu už 100 metrų šviečia raudona, kam spausti akseleratorių?