JAV mokslininkai iš Nacionalinės Lorenco Berklio laboratorijos atliko seriją eksperimentų ir priėjo išvadą, jog šviesių spalvų automobiliai sunaudoja mažiau degalų ir į aplinką šalina mažiau kenksmingų medžiagų.
Tyrėjai saulės atokaitoje pastatė identiškus 2009 m. gamybos „Honda Civic“ automobilius, kurie skyrėsi tik spalva – vienas buvo juodas, kitas – sidabrinis. Neskaidriųjų kėbulo dalių savybę atspindėti saulės spindulius mokslininkai įvertino atspindėjimo koeficientu – skalėje nuo 0 iki 1. Paaiškėjo, jog pagal šį parametrą juodos spalvos automobilio indeksas – 0,05, o sidabrinės – 0,58.
Kitas eksperimentatorių žingsnis buvo toks: kiekvienas saulėkaitoje stovėjęs automobilis buvo išbandytas penkiuose cikluose. Kiekvieno iš tų ciklų metų vieną valandą automobiliu buvo važinėjama išjungus kondicionierių ir pusvalandį – kondicionierių nustačius maksimaliu režimu.
Eksperimentui parinktuose „Civic“ automobiliuose mokslininkai sumontavo termorezistorius ir nuolat matavo stogo (2), salono lubų (5), prietaisų skydelio (4), priekinio stiklo (3), sėdynių (7), durų (6), vėdinimo sistemos (8), taip pat salono oro temperatūrą (1).
Matavimų rezultatai rodo, jog esant didžiausiai kaitrai, juodo automobilio stogo temperatūra buvo visais 25°C didesnė už sidabrinio automobilio stogo temperatūrą, kuriame ir salono oro temperatūra buvo 5-6 laipsniais žemesnė.
Po to tyrimo autoriai sukūrė šiluminį modelį, pagal kurį būtų galima prognozuoti kondicionieriaus galingumą ir šilumos mažėjimo spartą, kol automobilio salone oras per 30 minučių (toks yra gamyklinis standartas) būtų atvėsintas bent jau iki +25°C. Paaiškėjo, jog sidabrinės spalvos automobilyje pakaktų 13 proc. silpnesnio kondicionieriaus.
Tyrimus atlikę mokslininkai priėjo išvados, jog nuo automobilio spalvos priklausantį atspindėjimo koeficientą pakeitus iš 0,05 į bent jau 0,35, degalų sąnaudos kelyje sumažėtų 0,12 litro šimtui kilometrų (1,1 proc.). Tiek pavyktų sutaupyti dėl mažesnių oro kondicionavimo sąnaudų.
Be to, tas pats automobilio spalvos pakeitimas atvertų galimybes sumažinti anglies dvideginio emisiją 2,7 g šimtui kilometrų (taip pat 1,1 proc.), o kitų kenksmingų medžiagų (azoto oksidų ir pan.) – nuo 0,37 iki 0,44 proc.
Eksperimentui parinktuose „Civic“ automobiliuose mokslininkai sumontavo termorezistorius ir nuolat matavo stogo (2), salono lubų (5), prietaisų skydelio (4), priekinio stiklo (3), sėdynių (7), durų (6), vėdinimo sistemos (8), taip pat salono oro temperatūrą (1).
Degalų sąnaudų aspektu ekonomiškiausios spalvos yra balta ir sidabrinė (jų atspindėjimo koeficientas – 0,6). Lyginant su juodos spalvos automobiliais, baltos ir sidabrinės mašinos šimtui kilometrų naudoja 0,21 litro (1,9 proc.) degalų mažiau, o CO₂ emisijos mažesnės taip pat 1,9 %.
Mokslininkai pažymi, jog šviesios spalvos automobilių ekonomiškumą ir ekologiškumą galėjo įvertinti nepakankamai, kadangi išmetamųjų medžiagų kiekiai standartiniuose cikluose, kurie taikomi tiriamųjų modeliavimų metu, žinia, yra kiek mažesni nei kasdien važinėjant gatvėmis.