Norite pirkti transporto priemonę – vyksite į turgų ar naudositės kitomis priemonėmis, pavyzdžiui,neskubėdami peržiūrėsite internete publikuojamus pasiūlymus? Labiau norėtumėte pirkti iš privataus asmens ar įmonės – o galbūt neįžvelgiate skirtumo, kas transporto priemonę parduoda?
Vis daugiau žmonių automobilių ieško internete publikuojamuose skelbimuose, atskleidė transporto portalo Autogidas.lt atliktas tyrimas. Beveik 60 proc. automobilių ieškotų internete, apie 22 proc. vyktų į turgų, 14 proc. kreiptųsi į pažįstamą automobilių prekeivį, kad jis surastų ar pasiūlytų, ką turi. Vos po kelis procentus paklausinėtų pažįstamų, galbūt jie parduoda savo transporto priemonę (4 proc.), arba vyktų į saloną ir pirktų naują automobilį (3 proc.).
Vairuotojų teigimu, internete transporto priemonių pasiūlymų ieškotų dėl įvairovės ir patogumo, kuomet galima išsirinkti, nekeliant kojos iš namų, nejaučiant spaudimo iš pardavėjo nupirkti, turint galimybę pasidomėti apie kiekvieną modelį išsamiau, prireikus iškart paieškojus papildomos informacijos internete.
Autogidas.lt apklausa atskleidė, kad dalis vairuotojų mano, jog pats patikimiausias automobilių pardavėjas yra privatus asmuo (36 proc. respondentų), tačiau beveik tokia pat dalis (34 proc.) respondentų nemato, skirtumo, kas parduoda, svarbu pats automobilis. 30 proc. apklausos dalyvių patikimiausiu pardavėju laiko įmones.
Paklausti, kokie svabiausiai kriterijai renkantis automobilį, dauguma vairuotojų teigia, kad tai markė ir modelis (24 proc.), kaina (22 proc.), degalų tipas (19 proc.), metai (15 proc.), rida (12 proc.). Spalva ir kiti dalykai mažiau svarbūs.
Dauguma šiuo metu galėtų įsigyti automobilį, kainuojantį iki 10 000 Lt (40 proc.) arba iki 5 000 Lt (36 proc.). Dar šiek tiek daugiau nei dešimtadaliui tiktų pasiūlymai, kur automobilių kaina siekia iki 15 000 Lt (13 proc.), beveik dešimtadaliui (9 proc.) tiktų iki 20 000 Lt siekiančios kainos. Vos porai procentų respondentų tinkami ir brangesni automobiliai.
Jei rastų patinkantį automobilį, bet pardavėjas nesutiktų sumažinti kainos pagal pirkėjo poreikius, dauguma vis tiek pirktų (63 proc.). Tačiau trečdalis, nesulaukę norimos nuolaidos, ieškotų kito varianto, nes, jų teigimu, pasiūlymų pilna. 5 proc. teigia, kad ieškotų kito varianto, nes nusiderėti yra principo reikalas.
Netgi 80 proc. Autogidas.lt respondentų mano, kad įvedus eurą, automobilių kainos keisis. Tačiau vieningos nuomonės dėl pokyčių nėra: vieni mano, kad automobiliai turėtų atpigti, ypač senesni nei dvidešimties metų, kiti mano, kad kainos truputį išaugs. Penktadalis vairuotojų galvoja, kad euro įvedimas automobilių kainoms įtakos neturės.
Autogidas.lt nformacija