Ar esate kada skaičiavę, kiek kainuoja automobilio išlaikymas? Į jį reikia ne tik pilti degalus, bet ir keisti alyvą, susidėvinčias ir gendančias detales, mokėti už draudimus, padangas, technines apžiūras, galų gale jis beprotiškais tempais nuvertėja. O kur dar rūpesčiai bei papildomos išlaidos, jeigu automobilis neužsiveda ankstų rytą ar sugenda kelyje?
 

Pabandykime teoriškai paskaičiuoti. Pavyzdžiui, perkamas 5 metų senumo automobilis, įveikęs apie 100-120 tūkst. km, už 10 tūkst. eurų – tokių pasirinkimas didelis: kainos ir amžiaus kriterijų atitinka benzinu varomi „Ford Focus“, „Opel Zafira“, BMW 1 ir begalė kitų automobilių. Planuojame jį naudoti 5 metus ir parduoti, kai šiam sukaks 10 metų, o kilometražas viršys 200 tūkst. km ridą.
 

Kiek tiksliai automobilis nuvertės, prognozuoti nesunku: maždaug dvigubai. Su sąlyga, kad bus sąžiningai prižiūrėtas. Tad per metus jo nuvertėjimas, tarkime, suryja 1 tūkst. eurų.
 

Toliau – degalai. Skaičiuojame, kad automobilis įveiks 20 tūkst. km per metus ir vidutiniškai vartos 8 litrus benzino šimtui kilometrų. Šių degalų litro kaina apie 1,1 euro, tad 20 tūkst. km kainuos 1 760 Eur.
 

Civilinės atsakomybės bei kasko draudimai – apie 400 Eur metams. Alyvos keitimas ir detalių keitimas per metus atsieitų dar apie 400 Eur. Sudėjus visus ganėtinai optimistinius skaičius, gautume 3 560 Eur išlaidų per metus, tačiau pridėkime padangų pirkimą ir jų montavimą, automobilio plovimą, salono valymą, parkingo mokesčius ir gausime apie 4 tūkst. Eur. Per vienerius metus.
 

Vilniuje populiarėjančios automobilių dalijimosi paslaugos kaip „CityBee“ bei „Spark“ liudija, kad vis daugiau žmonių atlieka analogiškus skaičiavimus bei atsisako antro šeimos automobilio. Kai kurios – net ir vienintelio. Argumentų tam rasi nesunku: pavyzdžiui, kasdien po valandą naudojantis „CityBee“ nuomojamu „Fiat 500“, per metus tai kainuotų 1 825 Eur. Ir jokio rūpesčio dėl parkavimo, remonto, draudimo ir t.t.
 

Kaip priedas prie trumpalaikės automobilių nuomos gali būti taksi paslaugos, kurių spektras Vilniuje itin didelis – nuo pigiųjų „Uber“ iki prestižinių „Smart Taxi“. Galima pasitelkti ir viešąjį transportą, kuris greičiu ir komfortu atsilieka nuo visų alternatyvų, tačiau yra keliskart pigesnis.
 

Visos alternatyvos kol kas įmanomos tik sostinės gyventojams, nors „CityBee“ jau planuoja plėtrą Kaune ir turi vieną stotelę Klaipėdoje. Kaunas taip pat vilioja ir „Uber“, kuris gerokai pakeičia taksi paslaugų veikimą mieste.
 

Žinoma, taksi bei trumpalaikė automobilių nuoma bei taksi niekada nepakeis nuosavo automobilio suteikiamo komforto bei galimybės ekspromtu keliauti bet kur, tačiau kaip alternatyva antram šeimos automobiliui – kodėl gi ne?


Automobilius nuo 2010 metų ir su 100 000 km rida rasite čia:




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autogidas.lt