Šiuolaikiškas, nedidelis ir gana prabangus – šios savybės leido BMW X3 visureigiui užkariauti ne vieno pirkėjo širdį. Tačiau dėl didelės kainos jis daugeliui ilgą laiką buvo nepasiekiama svajonė. Laikai keičiasi: gerokai atpigęs, dabar X3 tapo įkandamas platesniam vairuotojų ratui.

Rinkos dėsniai galioja visiems automobiliams: anksčiau ar vėliau jie vis tiek nuvertėja. Pagaliau šio dėsnio nagus pajuto ir BMW X3 visureigis. Ilgus metus daugeliui vairuotojų buvęs gerokai per brangus, bavarų automobilis po truputį nuvertėja ir tampa vis geidžiamesne preke tarp naudotų mašinų pirkėjų.

Visiškai naujas BMW X3, kurio debiutas įvyko prieš šešerius metus, kainavo maždaug nuo 125 tūkst. Lt, o geriau sukomplektuoto, modelio su galingesniu varikliu kaina neretai pasiekdavo ir 180 tūkst. Lt. Dabar naudotų dyzelinių bavarų automobilių kainos siekia jau tik 50 tūkst. Lt, o iš JAV pargabentų benzininių visureigių galima įsigyti dar pigiau – nuo 30 tūkst. Lt. Gana mažas nuvertėjimas tik įrodo, kad BMW X3 pasižymi tikrai gera kokybe. Didžioji dalis šio visureigio vairuotojų visiškai neturi jokių priekaištų automobiliui.

Vis dėlto keletas kalbiukų yra. Bene daugiausiai neigiamų vairuotojų atsiliepimų tenka kietai X3 pakabai. Įdomu bei šiek tiek keistoka yra ir tai, kad nemažas būrys jų skundžiasi ir mažoka turbodyzelinių variklių galia. Šią problemą visureigio vairuotojai sprendė labai paprastai: “čipavo” variklį, t.y. dėjo specialią galią didinančią mikroschemą. Taip pasielgus BMW X3 motoro galia tikrai padidėdavo, tačiau laikui bėgant dėl to gali kilti variklio problemų. Todėl naudoto automobilio pirkėjas turėtų būti atidus ir vengti tokių “pagerintų” visureigių. Taip pat derėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad Vokietijoje net 90 proc. parduotų šių automobilių turėjo dyzelinius motorus.

Kartais pasitaiko sankabos problemų

Jei kalbėtume apie BMW X3 problemas, reikia paminėti ir tai, kad kartais pasitaiko ir kardano detalių gedimų. Kol automobiliui galiojo garantija, šis gedimas tikrai būdavo pašalinamas. Neretai firminiai servisai, ypač Vokietijoje, šią problemą gera valia pašalindavo ir pasibaigus garantiniam laikotarpiui. Visureigio vairuotojui nuotaiką gali sugadinti ir be jokios rimtos priežasties pradedanti trūkčioti sankaba. Renkantis greičių dėžę galioja tokia taisyklė: geriau pirkti tą X3 automobilį, kuriame įmontuotas paprastas “automatas”. Ji gerokai patikimesnė bei mažiau ožiuojasi šaltuoju metų laiku.

Tai džiugina

Vairuotojo vieta
Salone – klasikinis BMW dizainas, tačiau šiek tiek nuvilia pigi prietaisų skydelio apdaila. Norintiems prabangiau įrengto salono derėtų paieškoti automobilio su odinėmis sėdynėmis. Atkreipkite dėmesį, kad iki 2006 m. rugsėjo gamintų modelių prietaisų skydelio lakas gali būti suskeldėjęs.

Variklis
Visų į BMW X3 montuojamų variklių priežiūra nebrangi, be to, jie ilgai tarnauja ir sunaudoja gana nedaug degalų. Populiariausi tarp pirkėjų šešių cilindrų motorai, tačiau ir keturcilindriai nėra blogi.

Valdymas
Nedidelis, komaptiškas BMW X3 puikiai klauso bet kokios vairuotojo komandos ir yra gerai valdomas. Bėda tik ta, kad iki 2006 m. rugsėjo gamintų automobilių pakaba labai kieta, todėl komforto tikėtis neverta.

Bagažinė
Bagažinė tikrai nemaža: nenulenkus galinių sėdynių į ją tilps iki 480, o jas nulenkus – net 1560 l tūrio krovinys. Tiesa, kraulumas mažokas, jis siekia viso labo 380 kg, kiek svertų maždaug keturi suaugę vyrai.

Važiuoklė

Pasitaiko atveju, kai lūžta galinės pakabos spyruoklės, tačiau iš esmės BMW X3 pakaba pakankamai tvirta. Kartais suskilinėja ir stabdžių žarnelės. Gražu, tačiau 19 colių lengvojo lydinio diskų padangos greitai susidėvi.

4×4 pavara
Kartais nuteka alyva bei ima girgždėti priekinės ir galinės ašies diferencialias. Kur kas blogiau, jei pradeda streikuoti BMW X3 kardanas. Ligos požymiai šie: įsibėgėjant bavarų visureigis ima trūkčioti.

Stoglangis
Geriau pirkti BMW X3 automobilį be milžiniško panoraminio stoglangio. Taip patariame todėl, kad jis ne visuomet sandariai užsidaro, todėl važiuojant girdimas vėjo ūžimas, o lyjant per tarpus į saloną pateks vandens.

Akumuliatorius
Tai bene silpniausia BMW X3 vieta. Ypač jei automobilio vairuotojas dažnai važiuoja ne tolimus atstumus. Taip nutikus, akumuliatorius greitai išsikraus. Jį sekina ir neišjungtas sėdynių bei galinio lango šildymas.

Bandomasis važiavimas

Bandytas automobilis. BMW X3 Vokietijoje itin populiarus tarp pirkėjų, nes kolegos vokiečiai norėjo išmėginti visureigį su 2.0 dyzeliniu varikliu, tačiau prieš pat bandomąjį važiavimą jį nupirko. Tad teko testuoti automobilį su 3.0 dyzeliniu motoru. Akivaizdu, kad pirmasis šios mašinos vairuotojas nepašykštėjo pinigų: X3 turėjo odinį saloną, sportinę pakabą, navigacinę sistemą bei t.t. Pigiai atrodo tik nelakuoti, juodos spalvos buferiai. Toks naujas visureigis 2005 m. rugpjūtį Vokietijoje kainavo 55 tūkst. eurų (apie 189 904 Lt). Jau beveik 100 tūkst. km nuvažiavęs BMW X3 šiuo metu kainuoja 22 650 eurų (apie 78 206 Lt). Kainos sumažėjimas tikrai akivaizdus.

Važiavimo įspūdis. Automobilis važiuoja tarsi būtų visiškai naujas: niekas nekliba ir nebarška. Tik pakaba greitai išduoda, kad kelyje apstu nelygumų ir įvairiausio dydžio duobučių. Tai dar labiau paryškina sportinė pakaba bei 18 colių lengvojo lydinio diskai. Ilgesnės kelionės jautresnius žmones greitai pradėtų varginti. Tačiau važiavimo džiaugsmas grįžta įveikiant posūkius. Tai BMW X3 atlieka be priekaištų. Maloniai, neįkyriai burzgia ir šešių cilindrų dyzelinis motoras. Tik šešių pakopų automatinė greičių dėžė šiek tiek karštligiškai reaguoja į greičio pedalo paspaudimus, o sumažinus greitį neskuba mažinti sukimo momento.

Mūsų nuomonė. Tai tikrai puikus automobilis. Atrodo, lyg jis būtų visiškai naujas ir nė nuvažiavęs jau beveik 100 tūkst. km. Šiek tiek glumina tik parduodamo BMW X3 kaina, kuri siekia net 22 650 eurų arba maždaug 78 206 Lt. Internete tikrai galima rasti kur kas pigesnių bavarų visureigių. Kita vertus, dažnam pirkėjui galbūt visiškai nereikalingas šešių cilindrų motorą turintis X3. Per akis ir keturių cilindrų variklio. Nedaug per metus nuvažiuojantis vairuotojas neturėtų ranka numoti ir į automobilį su benzininiu varikliu. Jie gerokai pigesni.

Techniniai BMW X3 (nuo 2005 m.) duomenys
Ilgis (mm)    4565
Plotis (mm)    1853
Aukštis (mm)    1674
Durų/vietų salone sk.    5/5
Variklis    turodyzelinis
Variklio cilindrų sk.    4
Darbinis tūris (cm3)    1995
Varantieji ratai    4×4
Variklio galia (AG esant aps./min.)    150/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)    330/2000
Pavarų dėžė    6/mech.
Įsibėgėjimas iki 100 km/h (s)    10,2
Maksimalus greitis (km/h)    198
Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km)    7,8
Bagažinės talpa (l)    480
Kaina (Lt)    nuo 50 tūkst.

 

Atsarginių detalių kainos
Priekiniai žibintai (vnt.)    750 Lt
Galiniai žibintai (vnt.)    450 Lt
Priekinių stabdžių diskai (vnt.)    261 Lt
Galinių stabdžių diskai (vnt.)    255 Lt
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)    121 Lt
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)    145 Lt
Priekiniai amortizatoriai (vnt.)    490 Lt
Galiniai amortizatoriai (vnt.)    190 Lt

 

Privalumai
Puikus valdymas
Talpi bagažinė
Mažai genda

 

Trūkumai
Kieta pakaba
Mažas krautumas
Didoka kaina

 

Išvada

 

BMW X3 – nepigus malonumas, tačiau šie žodžiai labiau tinka kalbant apie visureigio pirkimą, o ne jo eksploataciją. Nors ir gerokai nuvertėję, šie automobiliai vis dar brangūs. Tačiau bijoti didelių išlaidų servise tikrai neverta – X3 išties patvari mašina. Nemažas būrys bavarų visureigio pirkėjų taip pat turėtų pagalvoti, ar jie nori kietą pakabą turinčio automobilio. Jei taip, tuomet šį SUV tikrai verta pirkti.