Dar 3500 metais prieš Kristų, šumerų išrastą ratą žmonija vis dar tobulina. Energija grąžinantis ratas arba ERW (angl. Energy Return Wheel) – šiuolaikinė ir pakankamai radikali įprastos automobilio padangos metamorfozė, žadanti paprastesnę automobilio priežiūrą bei ilgesnę ridą.
Rate įmontuota spyruoklė sugeria kelio nelygumų energiją ir grąžina ją atgal į kelią. Beorio rato dizainas užtikrina puikias dinamines savybes, tuo tarpu tradicinės ar modernaus dizaino padangos tik sugeria energiją, riedant nelygiu keliu.
Energiją grąžinančių ratų išvaizda smarkiai skiriasi nuo mūsų akiai įprastų vulkanizuotos gumos padangų. Naujieji pagaminti išdviejų plieninių žiedų, sujungtų spyruoklių eilėmis. Išorinis lankas, kaip ir tradicinė padanga, padengtas gumos sluoksniu ir turi vidinę membraną. Ant vidinio rato sumontuoti spyruoklių laikikliai, kuriuos sukant galima reguliuoti spyruoklių įtempimą.
Išradėjas naujojo rato dinamiką aiškina kilnojamų garažo durų pavyzdžiu – nors būdamos labai sunkios, spyruoklių pagalba durys yra labai lengvai pakeliamos ir nuleidžiamos.
Išorinis ERW žiedas, važiuojant per nelygumus, pasikelia į viršų ir spyruokliuodamas nusileidžia žemyn, tuo tarpu vidinis žiedas išlieka toje pačioje nepakitusioje padėtyje. Tai reiškia, kad važiuojant keliu, visi nelygumai ir vibracijos yra sugeriami ir grąžinami inercijos pagalba. Įprasta, pripučiama padanga, susitraukiant sienelei, sugeria kelio nelygumus ir didina trintį, kuri, savo ruožtu, mažina efektyvumą.
Tiesa sakant, nėra aišku ar naujosios technologijos pasiteisins realiame kelyje. Kyla klausimas ar toks, tuščiaviduris ratas, netaps purvo surinkėju. Įdomu ar plieno žiedai išlaikytų vientisą struktūrą, įvažiavus į didesnę duobę, pvz., Lietuvos keliuose.
Abejoniu nekelia tik faktas, kad naujieji, beoriai ratai tikrai atkreips smalsuolių dėmesį, ypač sumontuoti ant tokių automobilių, kaip “Tesla Roadster” ar “Fisker Karma”. Čia galima tik ilgesingai palinguoti galvą – gaila, kad ne Lietuvoje.