Bėgant laikui, keičiantis mados tendencijoms ar žmonių požiūriui, automobilių paklausa nė kiek nemažėja – šios transporto priemonės domina daugumą. Pristatome, kokių automobilių rinkos tendencijų buvo 2012 m. ir kokie automobiliai labiausiai domino pirkėjus.

Pernai, palyginti su 2011 m., Lietuvoje įregistruota 4,8 proc. mažiau naudotų lengvųjų automobilių. Tačiau pirmų registracijų (nuolatinių) šalyje didėjo 15,4 proc. Tam daugiausia įtakos turėjo pasikeitę importuojamų automobilių mokesčiai kaimyninėse šalyse ir didėjantis automobilių poreikis vidinėje rinkoje, skelbia VĮ „Regitra". Tokia tendencija rodo, kad vis daugiau transporto priemonių yra ne eksportuojami į kitas šalis, o lieka vidinėje rinkoje.

Naujų automobilių statistika taip pat rodo registracijų mažėjimą: 2012 m. buvo įregistruota 3,8 proc. mažiau naujų automobilių nei 2011 m. Pernai naujų automobilių pirkėjai įsigijo daugiausia „Fiat 500“ (683 vnt.), „Volkswagen Golf“ (469 vnt.) ir „Nissan Qashqai“ (435 vnt.). Būtent „Nissan Qashqai“ užleido lyderio poziciją mažesniems automobiliams (2011 m. „Nissan Qashqai“ nupirkta 900 vnt.).

Pasak automobilių pardavėjų, 2012 m. buvo pakankamai stabilūs ir neatnešė didesnių svyravimų. Didelis dėmesys buvo kreipiamas į automobilio ekonomiškumą, todėl didžioji paklausos dalis teko dyzeliniams automobiliams. Pirkėjai, galintys automobilio įsigijimui skirti daugiau lėšų, labiausiai domėjosi vidutiniškai 20–30 tūkst. litų kainuojančiais automobiliais. Tam tikros įtakos automobilių rinkai turėjo ir banko „Snoras" griūtis, nes dalis turėjusiųjų santaupų apsisprendė įsigyti prabangesnių automobilių.

Kiek kitokios perkamiausių automobilių tendencijos matyti, kai transporto priemonę vairuotojai perka turguje ar ieško skelbimuose internete. Autogidas.lt statistika rodo, kad pernai labiausiai domėtasi automobiliais, kainavusiais iki 10 tūkst. litų.

Autogidas.lt skelbimų statistikos rezultatai atskleidė, kad pernai, kaip ir kasmet, pirkėjai labiausiai domėjosi vokiškais automobiliais, ypač Audi A6, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Audi A4 ir BMW 530. Ieškojusieji naujesnių, ne senesnių nei 5–7 metų automobilių, dažniausiai rinkosi prancūziškus dėl didelės pasiūlos ir mažesnės nei vokiškų automobilių kainos. Autogidas.lt duomenys rodo, kad iš naujesnių nei 2005 m. automobilių vis didėja Škoda Octavia, Toyota Avensis, Peugeot 407 populiarumas. Pernai dauguma rinkosi didesnį, prabangesnį, tačiau senesnį, o ne žemesnės klasės, pigesnį ir naujesnį automobilį.

Prognozuodami, ko automobilių rinkoje galima tikėtis šiemet, automobilių pardavėjai mano, jog turėtų didėti vidutinės naudotų automobilių kainos, kadangi kokybiškų naudotų automobilių pasiūla rinkoje mažėja dėl prieš 3–5 metus buvusių labai mažų naujų automobilių pardavimų apimčių. Ši priežastis turėtų lemti ir atitinkamo amžiaus automobilių skaičiaus rinkoje mažėjimą.



Autogidas.lt informacija