Prieš dešimtį metų žmonės pavydžiai žvelgdavo į naujus automobilius, turinčius integruotas garso sistemas, nes į senesnius automobilius tekdavo montuoti negamyklines magnetolas bei saugoti jas nuo vagių kas vakarą nuimant dangtelį ir nešantis jį namo. Šiuolaikiniams automobiliams to daryti jau nebereikia, tačiau vagystės rizika išlieka.


Policijos suvestinėse pastaraisiais metais ypač padaugėjo pranešimų apie pavogtas multimedijos sistemas iš įvairių automobilių, o dažniausi nukentėjusieji – „Volkswagen“. Kodėl ši markė taip mėgstama vagių?


Policininkai ir draudimo bendrovių ekspertai gerai žino, kad tik laiko klausimas, kada bus pavogti arba bandomi pavogti prabangiausių „Audi“, BMW ar „Porsche“ žibintai, stovėjimo jutikliai, veidrodėliai ar kitos kėbulo dalys. Šios dalys ilgapirščius vilioja didele antrine rinka bei lengvu jų išėmimu iš automobilių. Tai viena pagrindinių priežasčių, kodėl būtent šių markių automobiliams Kasko draudimo kaina yra itin aukšta.


„Volkswagen“ istorija panaši, tik išorės detalės čia „saugesnės“ – labiausiai vagiamos naujausių „Passat“, „Golf“ ir kitų modelių multimedijų sistemos. Viena tokia vagystė gali padaryti 3-4 tūkstančių eurų nuostolį, nors antrinėje rinkoje tokios sistemos pardavinėjamos už kelis šimtus eurų.


Pasak specialistų, naujausių „Volkswagen“ modelių ekranai gali būti išlupiami per pusę minutės jų nesugadinant. Tuomet jie montuojami į antrinėje rinkoje parduodamus identiškus modelius, tik turinčius prastesnę komplektaciją. Taip Vakarų Europoje nupirktas kelių metų amžiaus pigiausios komplektacijos „Passat“ Lietuvoje tampa automobiliu, turinčiu didelį ekraną ir neva neblogą garso aparatūrą, nors kolonėlės bei stiprintuvas lieka tie patys.


„Lietuvos draudimas“ paviešino tokį faktą liudijančią nesmagią statistiką: 2016-aisiais multimedijos vagysčių užfiksuota net trečdaliu daugiau nei 2015-aisiais, nors bendras užregistruotų detalių vagysčių skaičius mažėjo 16 proc. „If“ draudimo bendrovės duomenimis, iš visų automobilių detalių vagysčių net du trečdalius sudaro multimedijos.


„Populiarūs“ automobiliai yra ne tik „Volkswagen“, o daugelis tų, kurie naudoti yra paklausūs Lietuvoje. Tai ir „Toyota“, ir „Audi“ modeliai.


Nuo tokių vagysčių apsisaugoti sudėtinga. Net moderniausia automobilinė signalizacija nepadės, jeigu detalės vagystė, įskaičiuojant lango išdaužimo bei įlipimo ir išlipimo iš automobilio laiką, siekia vos minutę. Požeminis daugiabučio parkingas šiuo atžvilgiu yra mažiau saugus nei atvira gatvė šalia to paties daugiabučio, nes joje praeina daug žmonių, tuo tarpu uždarame parkinge ramybė sudrumsčiama nedažnai. Name esantis garažas yra kiek saugesnė alternatyva, tačiau ir ji galioja vieninteliu atveju – jeigu garaže nakčiai įjungiama signalizacija.


Kone vienintelė išeitis lieka Kasko draudimas, kuris atlygina patirtus daugiatūkstantinius nuostolius. Žinoma, geriausias būdas problemai spręsti – antrinės rinkos panaikinimas, tačiau to padaryti turbūt neįmanoma. 


Vartydami apynaujų automobilių skelbimus Autogidas.lt tinklalapyje atkreipkite dėmesį į deklaruojamą automobilio komplektaciją – jeigu ji neatitinka sumontuotos įrangos, gali būti, kad dalis jos buvo pavogta. Be to, neapsigaukite pamatę didelį ekraną centrinėje konsolėje – automobilių gamintojai dėl didelės vagysčių rizikos įvairius garso sistemos komponentus, kaip stiprintuvas ar CD keitiklis montuoja skirtingose salono vietose. Vogta multimedijos sistema, kaip taisyklė, turės tik ekraną, tačiau ne gerą garso aparatūrą.