Lietuvoje egzistuoja populiarus posakis – „kuo geresnis visureigis, tuo toliau ieškoti traktoriaus“. Jis teisingas, tačiau labiau taikomas visureigių vairuotojams, savo laisvalaikį leidžiantiems bekelėje. Važiuoti prastos būklės keliu tenka ne tik savo malonumui ir ne tik vairuojant visureigį. Kartais aplinkkelio tiesiog nėra ir nori nenori reikia pasiryžti porą varančių ratų turinčiu automobiliu įveikti sudėtingą kelio ruožą. Pasidalinsime keliais patarimais, kaip, užklupus tokiai situacijai, išvengti nuostolių: tiek laiko, tiek finansinių.

 

Šiuo atveju nekreipkime dėmesio į automobilio pravažumą: nesunku suprasti, kad didesnę prošvaisą turintis visureigis (pvz. „Subaru Forester“) prastame kelyje nuvažiuos toliau už neaukštą sedaną (pvz. „Audi A4“), o dviem ratais varomas krosoveris (pvz. „Mazda CX-5“) niekada neprilygs keturiais ratais varomam džipui (pvz. „Toyota Land Cruiser“). Pravažumą taip pat nusako ir automobilio padangos, bet šiuos kriterijus palikime ramybėje.  

Situacija – automobilis tiesiog įklimpo ir nejuda nei pirmyn, nei atgal, o bagažinėje vežiojatės tik tuos dalykus, kuriuos turėti reikalauja kelių eismo taisyklės ir apie tempimo lyno ar kastuvo turėjimą neturite nė minties.

Kelių kilometrų spinduliu aplink gyvena daugiau stirnų nei žmonių, skambutis draugui ir laukimas, kol jis atvyks, užtruktų daug laiko, techninei pagalbai pinigų gaila, o išstumti automobilį neužtenka jėgų. Atrodo, situacija beviltiška, tačiau iš jos galima išsisukti.

Visų pirma, nereikėtų daryti daug bereikalingų judesių. Spausti akceleratorių ir versti suktis automobilio ratus nėra tikslo – su kiekvienu ratų prasisukimu įklimpsite tik dar giliau. Tačiau pasukioti vairą į abi puses verta – taip pasidarysite vietos ratams. Įklimpus būtina išnaudoti automobilio inerciją – vos spustelti akceleratorių, tada leisti mašinai pajudėti atgal, tada vėl nestipriai paspausti akceleratorių, vėl leisti pajudėti atgal, ir t.t., kol išvažiuosite arba per kelias minutes pamatysite, kad šis metodas naudos neduoda. Tada reikia imtis kito veiksmo, dėl kurio teks išlipti iš automobilio.

Jokio skirtumo, ar mašina įklimpsta sniege, ar purve, išgelbėti gali tie patys dalykai – reikia kokiais nors būdais automobilio varomiems ratams suteikti sukibimo. Geriausia yra rasti smėlio, žemių ar kitos birios medžiagos ir jos paberti po varančiaisiais automobilio ratais. Jeigu aplinkui nieko nerandate, šią funkciją puikiai atliks ir automobilio kilimėliai – padėkite juos po varančiais ratais ir taip turėsite šansą pajudėti net ant paties slidžiausio paviršiaus. Žinoma, po to juos teks mesti į bagažinę ir vežti skalbimui.

Jeigu anksčiau minėti būdai nepadeda ištrūkti, įmanomas dar vienas variantas. Automatinę pavarų dėžę turinčiam automobiliui įjunkite važiavimo režimą ir atleiskite stabdį – ratai pamažu suksis, o vairuotojas gali išlipti ir mašiną pastumti pats, o automobiliui pajudėjus, įšokti į vidų ir sėsti prie vairo. Tokį triuką galima atlikti ir mechaninę pavarų dėžę turinčiai mašinai, tik čia rizika varikliui užgesti yra didesnė. Žinoma, didžiausia rizika čia tenka vairuotojui, tad jokiu būdu nerekomenduojame to atlikti patiems.  

Bet kokiu atveju, jeigu išsiruošiate į kelionę, kur teks važiuoti neypatingos būklės keliais, įsidėkite į automobilį kastuvą, tempimo lyną bei telefono įkroviklį – būtent šis prietaisas gali išgelbėti daugelyje situacijų. Gali praversti ir kelios grynųjų kupiūros, kurios padės sulaukti pagalbos kiekviename kaime.

 

Autogidas.lt