Visi kas turi teises ir važinėja kiekvieną dieną Vilniuje, tikriausiai ne kartą nusikeikia dėl vienų ar kitų vairuotojų, kurie arba nesilaiko kultūros, nerodo posūkių, trukdo eismui užėmė vieną ar kitą juostą, ar tiesiog vairuoja “chuliganiškai”.

“Chuliganiškas” vairavimas jau senai yra vadinamas labai paprastai “Ereliai už vairo”. Dabar labai trumpai ir aiškiai pasak Vilniaus mero, policijos ir daugumos kitų, kas yra “ereliai” - jaunimas. Vienareikšmiškai, neatsižvelgiant į nieką.

Dabar mano ir mano kolegų pastebėjimai, kas trukdo eismui, ir elgiasi nemandagiai keliuose: Visi. Taip, visi. Tiek pencininkai (dabar atėjus pavasariui jų padaugėjo), studentai (arba katik išsilaikę teises, arba galvojantys jog moka labai gerai vairuoti), moterys (dažniausiai jeigu reikia pasukti už 5km į kairę, važiuojame kaire juosta nedaugiau 50 km/h nors ženklai leidžia ir 70. Arba tiesiog viską darome lėtai ir teisingai), vidutinio amžiaus vyrai (aš vairuoju BMW ar kitą gerą automobilį ir man viskas pox***). Vienaip ar kitaip, vairuojame blogai visi nepaisydami vienos ar kitos etiketo taisyklės, ar tiesiog elementaraus kelio ženklo.

Tačiau Vilniaus meras p. V. Navickas ir kiti garbieji policijos pareigūnai mano kitaip. Chuliganiškai ir neatsižvelgiant į nieką vairuoja Ereliai - JAUNIMAS!

Dabar trumpai paaiškinsiu 15min aprašytą problemą ir jos sprendimo būdus (tiesiog, ne per tą galą).

Visi žinome stacionarius greičio matuoklius, liaudyje vadinamus “inkilais”, tikriausiai nedaugelis žino, kad per metus yra “padaroma” 18 tūkst. nuotraukų. Kiek iš jų yra nubaudžiama? 2 arba 3 tūkstančiai vairuotojų. Problema labai paprasta, su tokiu kiekiu nuotraukų, dirba tik 6 pareigūnai. Vilniaus miesto savivaldybė užsimanė, jog šį darbą iš policijos reikia atimti. Priežastys tam yra dvi, pirma: tuos 6 pareigūnus galima panaudoti “naudingiau” ir antra: prie 18 tūkst nuotraukų dirbtų 8 žmonės ir taip tikimasi nubausti apie 15 tūkst vairuotojų per metus(!). Palaukit. O kokia čia matematinė formulė naudojama apskaičiuoti? 6 pareigūnai - 2 - 3 tūkst. 8 pareigūnai - 15 tūkst. Hmz. Matyt šitos formulės taip ir likau neišmokęs. Nesvarbu.

Vilniaus savivaldybė, tikisi pastatyti dar 10 tokių matuoklių. Kiekvienas jų kainuoja po 40 tūkst litų (suma gaunasi 400 tūkst). Ir teigia, jog jie atsipirks per metus. Taip, būtent atsipirks. Cituoju:

Mieste ketinama įrengti 10 papildomų greičio matuoklių, kurių kiekvienas kainuoja apie 40 tūkst. litų. Šie prietaisai esą turėtų atsipirkti per metus. Savivaldybės skaičiavimu, perėmus greičio matuoklių administravimą nubaustųjų skaičių nesunkiai pavyktų padidinti iki 15 tūkst. per metus.

Tai dabar man paaiškinkit, ar tie stacionarūs greičio matuokliai yra pasipelnymo šaltinis, ar prevencinė priemonė?

Tiek to.

Skaitant straipsnį toliau, darosi dar įdomiau:

Su naujais greičio matuokliais miesto gatves turėtų pasiekti ir daugiau „gulinčių policininkų“ – atitvarų, priverčiančių vairuotojus sumažinti greitį.

„Reikia padaryti taip, kad kelių ereliams net varikliai iškristų, jeigu būtų viršytas greitis“, – ryžtingai kalbėjo V.Navickas.

Jei važiuodami netyčia pamesit variklį, galite drąsiai kreiptis į miesto merą p. V.Navicką ir prašyti kompensacijos už “pamestą” variklį. Ne? Sakė negrąžins? Pasižiūrėkite, ar prieš tą gulintį policininką, ar atitvarą ar buvo kelio ženklas, skelbiantis jog reikia sumažinti greitį. Nebuvo? Na tuomet pirmyn, paduokite miestą ir/arba kelininkus į teismą. Nieko nepešėt? Ne bėda, Europos teisių teismas jum padės!

Vilniuje paskutiniu metu jau nebeįmanoma apskritai normaliai važinėti, ką jau kalbėti apie greičio viršijimą. Duobės, duobės ir dar didesnės duobės. Štai ką mato vilniečiai kiekvieną dieną važiuodami mieste. Baisu ne tik, kad padangą prasikirsti, bet ir ašį duobėje palikti, nes kelių niekas nebetaiso, juk jie neatsipirks, kaip greičio matuokliai.

Kur teisybė? Pinigų ant gulinčių policininkų - randa. Atsiperkančių stacionarių greičio matuoklių - randa. Ant kelių remonto, kai jų būklė apgailėtina - biudžete tam pinigų tiesiog nėra.

O visa tai, tik tam, kad pažaboti kelių erelius! Žinot - juokinga. Nuoširdžiai juokinga. Kodėl pas mus problemos amžinai sprendžiamos ne iš to galo? Išduosiu jum vieną labai didelę paslaptį - padarykite kokių 5km mokamą trasą, ar žiedą netoli vilniaus (kokia 10km aplink jį), kaip kačerginės žiedą. Padarykite jį mokamu, už valandą tebūnie simbolinis 5 Lt (na gerai, nors ir 10 Lt) mokestį. Trasa kažkada atsipirks taip pačiai kaip ir greičio matuokliai. Niekas mieste nebevažinės greitai, nes tam bus speciali trasa, kurioje yra saugu, nėra duobių ir ji tam specialiai paruošta. Kodėl Jūs apie tai niekad nepagalvojate?

Jei jau pradėjome apie kelius ir spaudą, tuomet pažersiu dar vieną Lietuvos Ryto perliuką, bei ten pat visai nesenai rašytą straipsnį, kartu su gerbiamu p. V.Navicku.

Pradėkime nuo Vaido Petrošiaus straipsnio Lietuvos Ryto laikraštyje.

Atsiprašysiu už tai, kad tai tik nuotrauka, internete straipsnio rasti nepavyko.

Darysiu paprastai, imsiu citatą iš Lietuvos Ryto ir aprašinėsiu. Taigi, pradedam: “Daugelis lenktynių dalyvių tikriausiai dar neseniai lankė vairavimo kursus: jiems, bandau spėti, nuo aštuoniolikos iki dvidešimt penkerių. Nelegalių lenktynių rengėjai - maždaug keturiasdešimties. Suskaičiuoju trisdešimt automobilių. Pusė jų jau tinkami sąvartynui. Kitų techninė būklė gal kiek geresnė. Lenktynėse dalyvauja ir keli beveik nauji.”

Na taip, tikrai tikrai būtent taip ir ne kitaip. Juokaujat? C’mon! Tie kurie ten važinėjasi, iš tų 30 automobilių, gal vienas, arba du, neturi dviejų metų stažo. Amžiaus vidurkis, manyčiau spėti apie 24-25 metus. Organizatoriam 40? Organizuoja tie patys, kurie dalyvauja, taigi jiem irgi apie 25 metus. Pusė mašinų tinkamų sąvartynui? Gerb. Vaidai, sprendžiat iš pagaminimo metų? Atvažiuoja kelios senos mašinos (pagal gamybos metus) kurių stovis yra DAUG geresnis, nei keliuose važinėjančių 2000 - 20005 metų automobilių. Prižiūrėti, tvarkingi, modifikuotais varikliais, bei stabdžiais ir pakabomis. Ar bent žinot ką tai reiškia? Automobilio kuris tinkamas sąvartynui - nėra nei vieno!

Jau visai artėjant startui , per garsiakalbį rengėjai bando užvirinti greičio mėgėjų kraują: Reikia nebijoti gerokai viršyti greičio, važiuoti per raudoną“. Nei karto, niekas nėra taip sakęs! Prieš kiekvieną startą rengėjai pasako, kad laikytis kelių eismo taisyklių, neviršyti greičio, važiuoti tvarkingai, atsakingai ir pagal KET.

Prie Volkswagen Tiguan rikiuojasi automobiliai. Startas! Jo liniją automobiliai kerta kas penkiolika minučių“. Na čia jau ne tik nesąmonė, tačiau prieštarauja netgi sveikam protui. Pasvarstykime, jeigu dalyvauja tarkim 50 automobilių, startas 10 valandą vakaro, tai paskutinis automobilis turėtų pataikyti ant rytinių kamščių! P. Vaidai, nemanai, kad tai jau prasilenkia su visais logikos dėsniais? Automobiliai čia “startuoja” kas 1min. Jeigu tai galima pavadinti “startu”. Jie tiesiog išvažiuoja pagal legendą.

Na toliau apie jų “važiavimą” ar skraidymą pažeme net nerašysiu, nes tai tiesiog absurdas.

Tiesiog pasakyk, p. Vaidai, ar tose lenktynėse tikrai dalyvavai? Ar tiesiog rašei, kaip viena močiutė sakė? O gal tai buvo bandymas pasakyti visai liaudžiai, eilinį kartą, koks blogas jaunimas už vairo?

Šios oreantacinės lenktynės turi dvi medalio puses, viena: laiko praleidimas. Taip, tai tik laiko praleidimas, gali važiuoti pagal visas taisykles, leisti laiką su draugais, atlikinėti užduotis, nei mėgautis vairavimu. Antra: kaikurie ištikro nesilaiko taisyklių ir važiuoja kaip jiem patinka, tačiau tai jau vairuotojų, o ne organizatorių, ar abskritai tokių lenktynių problema.

Nenorit, kad tai vyktų? Problemos sprendimo būdas aprašytas aukščiau: įrengti specialią trasą prie pat Vilniaus ar kitų miestų kur tai vyksta.

Po šio straipsnio tikrai buvau pasipiktinęs ant spaudo ir konkrečiai Lietuvos Ryto dėl tokių nesąmoningų rašliavų.

Tačiau šiandien Lietuvos Ryte Sostinės priede perskaičiau dar vieną Vilniaus bėdą!

Spėkite kas tai! Ogi sena kaip pasaulis problema. Vėl gi vilniaus jaunimas yra labai blogas ir naktimis renkasi į aikšteles parėkauti, prisigerti, pašiukšlinti, ir pasimušti. Pasirodo, Vilniuje tokių aikštelių yra net 160. Na tikrai, norėdamas suskaičiuočiau kokia 20. Pati didžiausia problema, kad p. Navickas kasdien važiuodamas į darbą prie Forum Palace mato kalnus šiukšlių! Jaunimas tiesiog atvažiuoja prišiukšlinti ir tiek. Dabar papasakosiu, kaip viskas vyksta, susirenka mašinos, atvažiuoja pažįstami, atsiveža kavos, ar čipsų, pabendrauja, pakalba, pasijuokia, ir skirstosi namo. Šiukšlių su savimi nesiveža. Palieka vietoje. Dabar kodėl jie palieka vietoje? Nes tose aikštelėse nėra NEI VIENOS šiukšlių dėžės! Na taip, visi verkia, kad jie šiukšlina, darbuotojam reikia surinkti krūvas maišų šiukšlių, tačiau negi taip sunku pastatyti kelis konteinerius ar šiukšlių dėžes? Patikėkit manim, visi šiukšles mes į tam skirtas vietas, o dabar palieka tiesiog ant šaligatvio todėl, kad jų nėra kur dėti.

Problema aiški. Problemos sprendimas? Problemą Vilniaus savivaldybė sprendžia šiek tiek kitaip: Pristato draudžiamų ženklų automobiliam, kad jaunimas jose nesirinktų. Logiška? Tikriausiai labai. Jeigu daug šiukšlių, pastatom ženklus. O ar nebūtų protinga pastatyti tiesiog elementariausių šiukšliadėžių, tose vietose kur renkasi jaunimas? Nes nei vienoj tokioj vietoj jų nėra!

Visur užsienyje tokiose aikštelėse yra šiukšlių konteineriai, suoliukai, bio tualetai. Visur jose švaru ir tvarkinga, nes yra kur mesti šiukšles, yra kur nueiti prispyrus gamtiniam reikalui, yra netgi kur atsisėsti! Tačiau mūsų valdžia eilinį kartą problemas sprendžia kitaip. Štai tokiais būdais ir problemų sprendimais mes žingsniuojame į Europą!

 

Straipsnis iš: karolis.net