Vanduo yra negailestingas technikai. Daugelis elektroninių prietaisų, gavę dozę vandens, arba nustoja veikti išvis, arba veikia su didelėmis problemomis. Todėl automobilius iš JAV perkantys žmonės itin bijo „skendusių“ automobilių. JAV pakrantes kartais užlieja potvyniai, tūkstančius žmonių paliekantys be transporto priemonių ir namų. Dalis tų transporto priemonių draudimo kompanijų yra parduodamos gana nebrangiai, tad tampa jaukais perpardavinėtojams, kurie tikisi apgauti lengvatikius automobilių pirkėjus, norinčius įsigyti transporto priemonę už nedidelę kainą.


Tačiau „paskandinti“ automobilį galima ir Lietuvoje. Pavasarį bei rudenį Lietuvoje stiprūs lietūs kartais taip užtvindo gatves, kad jomis pravažiuoti gali tik aukštą prošvaisą turintys visureigiai, o žemesni sedanai sustoja viduryje balos. Jokio skirtumo, benzinu ar dyzelinu jie varomi – vandens patekimas į variklio cilindrus yra mirtinas visiems. 


Šis procesas, kai vanduo patenka į variklio degimo kamerą, vadinamas hidrosmūgiu. Ten jis patekti gali vienu būdu – pro oro įsiurbimo sistemą, kai važiuojama per gilią balą didesniu greičiu arba kai automobilis smarkiai aptaškomas kitos transporto priemonės. 


Kas nutinka varikliui hidrosmūgio metu? Dažniausiai linksta švaistikliai. Kai užsidarius vožtuvams stūmoklis kyla į viršų, jis paprastai suspaudžia oro ir degalų mišinį, kuris sprogsta nuo spaudimo (dyzeliniuose varikliuose) arba nuo uždegimo (benzininiuose) bei nustumia stūmoklį žemyn. Tačiau kai vietoje oro ir degalų mišinio kameroje atsiranda vanduo, stūmoklis nebegali pakilti į viršutinę padėtį. Dėl pasipriešinimo kenčia silpniausia grupės detalė – švaistiklis, kuris paprastai linksta ir variklio prasukti tampa nebeįmanoma.


Varikliui patyrus hidrosmūgį, vandens gauna ir turbokompresoriaus šaltosios dalies sparnuotė. Šiai daliai oras taip pat yra mielesnis: nuo didelio vandens kiekio sparnuotė gali sulinkti, o turbinos ašelė – išsibalansuoti ar netgi lūžti.


Vandens patekimas į degimo kamerą yra pavojingesnis dyzeliniams varikliams – šių degimo kamera yra mažesnė, tad vandens patekimas paprastai ne tik sulanksto švaistiklius, bet ir suskaldo stūmoklius, kurie subraižo cilindrų sieneles – tuomet gali laukti ne esamo variklio remontas, o keitimas į kitą. Benzininiai varikliai po hidrosmūgio dažniausiai atsiperka tik sulankstytais švaistikliais.


Į vadinamąją rizikos grupę, kuri hidrosmūgį patirti gali itin lengvai, patenka visi neaukšti automobiliai – hečbekai bei sedanai. Ypatingai tie, kurių oro paėmimo sistemos yra modifikuotos ar gamintojo buvo įrengtos neaukštai. 


Jeigu užsižiopsojote, į balą įlėkėte per greitai ir jos viduryje variklis užgęso bei teko sustoti, skambinkite Kasko draudimo įmonei. Jeigu tokio draudimo neturite, pasisveikinkite su kreditine kortele – ji, pamačius remonto sąskaitą automobilių servise, taps geriausia drauge. Variklio remontas po hidrosmūgio yra sudėtingas: sulankstyti švaistikliai įstringa bloke, tad juos su stūmokliais ištraukti tampa itin sudėtinga.


Kaip išvengti vandens patekimo į oro paėmimo angą? Jeigu pamatote gilią balą, geriau išvis jos venkite ir apvažiuokite. Jeigu pasirinkimo neturite, sumažinkite greitį ir per balą pervažiuokite itin lėtai. Jei skubėsite, automobilio priekyje suformuosite bangą, kuri gali užlieti automobilio oro paėmimo sistemą. Kartais, net ir sėkmingai įveikus balą, vanduo gali pasiekti automobilio dugną bei per durelių tarpus (arba skyles dugne) prasiskverbti į saloną – po liūties patikrinkite, ar kilimas nėra drėgnas. Laiku jo neišdžiovinus, teks susitaikyti su smarve salone ir pelėsiu.


Tačiau mechaninę dalį sutvarkyti ar saloną išdžiovinti nėra taip sudėtinga kaip remontuoti automobilio elektros sistemą. Būtent dėl šios priežasties „skenduolių“ iš JAV nori išvengti bet kuris automobilio pirkėjas – toks automobilis, nors ir gali būti pigesnis, paprastai reiškia labai dažnas elektros problemas. 


Kaip tokių automobilių išvengti? Jeigu perkate šviežiai į šalį įvežtą automobilį, patikrinkite vidutines tokių transporto priemonių kainas Autogidas.lt tinklalapyje ar žinomuose Europos puslapiuose kaip Mobile.de. Jeigu norimo pirkti automobilio kaina žemesnė nei vidutinė – rekomenduojama jo vengti. O jeigu trauka itin didelė, būtinai patikrinkite automobilį autorizuotame servise, kur bus patikrinta jo istorija bei atlikta detali apžiūra – „skendimo“ požymiai paprastai yra gerai matomi.