Dar ne taip seniai kiekvieną rytą įlipus į automobilį tekdavo kalenti dantimis, nes po minus 15 laipsnių naktį jis ne tik užsikurdavo nenoriai, bet ir į jo vidų sėstis ne itin malonu buvo. Dabar gi artėja visiškai kitoks – karščio sezonas. Jau dabar vidurdienį saulėkaitoje paliktas automobilis įkaista taip, kad vos įlipus norisi nusimesti visus rūbus ir likti tik su marškinėliais, nors lauke – vos 15 laipsnių šilumos. Kuo toliau, tuo šilumos automobiliuose bus daugiau – kaip geriausia išspręsti šią problemą ir kaip į ją žiūri gamintojai?


Nieko nenustebinsime parašę, kad ant įkaitusių odinių sėdynių atsisėsti nėra labai malonu, ypatingai jei jos – juodos spalvos. O jeigu dar automobilio kėbulo spalva tamsi, langai – netamsinti, tuomet atsisėdimas virsta prilipimu. Vien dėl šios priežasties šiltesniuose kraštuose gyvenantys žmonės mieliau renkasi šviesių spalvų automobilius – baltus ar sidabrinius – ir nešvaisto lėšų odiniam salonui. Arba jeigu jį įsigyja, tai taip pat šviesios spalvos.


Priversti seną automobilį mažiau įkaisti galima keliais paprastais būdais. Pirmas jų – statyti į pavėsį arba kad bent jau priekinis stiklas būtų pavėsyje, nes būtent pro jį patenka daugiausia saulės spindulių. Jeigu paliekate automobilį ilgam laikui, pasistenkite numatyti, kaip pasisuks saulė ir pastatykite savo transporto priemonę taip, kad priekinis stiklas kuo ilgiau būtų pavėsyje.


Antras – užtamsinti galinius langus, taip jie praleis mažiau saulės spindulių. Trečias, neretai matomas vėlgi pietinėse valstybėse – specialiu audeklu uždengti palikto automobilio priekinį stiklą. Taip ne tik salonas išliks vėsesnis, bet ir priekinė panelė bus ilgaamžiškesnė – nesuskeldės nuo karščio.


Prieš važiavimą su įkaitusiu automobiliu, jį patariama gerai išvėdinti – praverti skirtingų pusių dureles, taip salone pasikeis oras. Kai temperatūra lauke viršija 20 laipsnių, automobilio salonas gali įkaisti iki 40 ir daugiau, o tai – pavojinga ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. Ypač mažiesiems keleiviams bei gyvūnams.


Naujų automobilių gamintojai šią problemą sprendžia technologijomis. Prieš dešimtmetį pradėjo populiarėti ventiliuojamos sėdynės. Jos veikia taip pat kaip šildomos, tik kad paspaudus mygtuką vietoje šilumos jaučiame vėsumą. Šiandien tai jau nebėra labai brangus ir tik „Audi“ ar „Mercedes-Benz“ automobiliuose matomas privalumas – net ir „KIA Optima“ galima užsisakyti su ventiliuojamomis priekinėmis sėdynėmis.


Įdomią technologiją turi „Lexus“ bei dar keli „premium“ gamintojai. Žmogui atsisėdus ant sėdynės, sistema automatiškai nustato jo drabužių temperatūrą ir nusprendžia, jį vėsinti ar šildyti. Tokia sistema montuojama į prabangiausius „Lexus“ modelius.


Kai kurie automobiliai turi autonominius ventiliatorius. Jie veikia panašiai kaip autonominio šildymo sistemos: nustačius išvažiavimo laiką, automobilyje prieš tai pradeda veikti oro kondicionierius ir atvėsina šio saloną. 


Video pavyzdys: